وزارت دفاع هیچ اطلاعی از شمار سربازان اش ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۲    ۱۳۹۵/۱۲/۹ کد خبر: 129694 منبع: پرینت

جان هر کسی که شما دوست دارید بروید از همین وزارت دفاع بپرسید که آمار دقیق کشته شده های سربازان امنیتی کشور در یک ماه اخیر چقدر بوده است؟ باور کنید نمی دانند. از دستگاه گوارشی خودم که تحلیل نمی کنم؛ چند وقت قبل از یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع پرسیدم که جناب جنرال صاحب! کشته شده های ما چقدر بوده؟ فرمودند که ما نمی شماریم ولی کشته شده اند؛ خداوند رحمت شان کنند...

شما فکر کنید که چیزی به نام جان پیش اینها اهمیت ندارد، بعد یک مراسم باشکوه روز سرباز می گیرند که ده ها هزار دالر هزینه می کنند تا ثابت کنند ما هستیم که شما هستید اگر ما نباشیم شما را ملا هیبت الله قورت می دهد.

از آنطرف چند از این فرزندان نازدانۀ رهبران و بزرگان و عالیجنابان بدون اینکه حتی با سگ داخل خانۀ خودشان بجنگند می روند رتبۀ جنرالی را می گیرند و بالاترین پُست های امنیتی کشور را تسخیر می کنند؛ از آنطرف چند تا چاپلوس می آیند اطراف اینها را می گیرند و از مصارف غذا و لباس و تیل و پرزه جات موتر این سربازان می رفتند چند مارکت و بلند و منزل و موترهای لوکس برای خودشان می خریدند؛ آنوقت همین سربازان وقتی در بین جنگ گیر می کردند موترشان تیل نداشت؛ غذا هم برای خوردن وجود نداشت؛ یک لباس کهنه از یک سرباز کشته شدۀ دیگر را می پوشد که آن هم تنها دلیل برای کشتن شان توسط طالبان بود؛ وقتی هم می خواستند به طرف دشمن حمله کنند می دیدند مرمی ندارند؛ سلاح های دیگر هم که قبلا در بازار سیاه فروخته شده بود و اینها مجبور بودند کشته شوند؛ حالا شانس پیدا کنند کسانی که جنازه شان پیدا شود و با لنگ و دست و پای قطع شده پیش خانواده های شان بروند؛

کلمۀ شهدا هم معنی نمی دهد برای اینها. وقتی کشته شدی تنها عنوان شهید را برایتان می دهند و تمام؛ اینکه خانوادات کجا می شوند به حکومت ارتباطی نمی گیرد، اینکه فرزندش کجا گدایی می کند و اسپند دود می کند و چند نفر گرگ وحشی در روز روشن می برند و آزار و اذیت اش می کنند اینها به حکومت ربطی نمی گیرد.

امروز روز سرباز است، سربازان هم فقط خوشحالند که شبکه های اجتماعی پر شده از پیام تبریکی ها؛ اما فردا چی؟؟ پس فردا چی؟ هفتۀ بعدی چی؟ اینها باید بجنگند، کشته شوند و بکشند؛ قانون جنگ همین است، اینکه با کی می جنگند و کی آنها را می کشند معلوم نیست.

اگر طالبان می کشد؛ طالبان که همین جا در داخل حکومت جا خوش کرده و در پارلمان و کابینه و دستگاه های دولتی مثل بادرنگ نشسته و قابلی پلو ازبکی را با حریفان سابق شان نوش جان می کنند.

اگر دشمن، خارجی ها باشند؛ خارجی کدام خارجی؛ همین هایی که معاش شان را می پردازند که گشته نمانند یا همین خارجی هایی که تروریست هستند و به نفع چند کشور قدرتمند منطقه و جهان در افغانستان تشریف فرا شدند؟

به هر صورت سربازان ما می جنگند، از خاک خود، از ناموس این مردم دفاع می کنند تا ما زنده باشیم و راحت بیاییم پیام تبریکی در شبکه های اجتماعی بگذاریم تا برق ما نرود، اینترنت داشته باشیم، در کافه های لوکس شهر قلیون دود کنیم و در مورد تاریخچۀ داعش تحقیق کنیم که اینها در افغانستان قرار است چند کیلو آدم را بکشند. اینها هستند و میباشند و خواهند بود، همیشه اینها پیاده هایی بودند که باید برداشته شوند تا دیگران زنده باشند، شاه، وزیر، اسپ، رخ زنده باشند، بخورند و بچاپند و بریزند به سلامتی دوستان منطقوی و بین المللی خود و شاهزاده گانی که فقط به دست دخترهای خود فکر می کنند که امروز برای آنها چه پارتی زیبایی ترتیب داده اند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کاش یکی از پسر های این جنابان کشته بشه بعدش میدونه که شهدا چیه، و چجوری این خانواده های این سر بازان که خود فدایی وطن کردند ،کیها هستند که از فامیل انها بر رسی و دست نوازش به سر زن بچه ان جانباز بکشد، دولتی که نیست که بتواند مرحمی مدت برای زخم های انها بشه ، دولت که وزیر دفاع ندارد، اگه دارد صلاحیت ندارد، این جان مردم بیچاره ست که قربانی خاک خودشه میده .

>>>   صد در صد با شما موافقم! داعش از اسمش پیداست که حکومت شام و عراق است! این نیرنگ دیگر استعمار اس

>>>   دشمن غنی و دشمن مردم فرق دارد. دشمن او موجود موهومی به نام داعش، و دشمن مردم طالبان!

>>>   طالب +داعش + افغان ملت+ گلبدنيزم = به فاشيزم
هرانكه فريب خورد كه انيها از هم جدا هستند و يكي پشتيوانه ديگري نيستند
خود را فريب داده وبه مردم مجاهد اين سرزمين خيانت ميكنند
طلب و داعش نام مستعار فاشيزم است كه امروز بنام هاي مختلف مگر با هداف شوم ميخواهند شمال را تسخير كنند

>>>   سر باز و افسر كه در جنگ با طالب ، داعش و حزب اسلامى كشته مى شود، مشكل شرعى و سياسى اس چيست ! آيا شهيد است و يا ..... اگر روزى حكمتيار ، طالبان و نيرو هاى جنگى بيايند و در جمع سران حكومت و نظام قرار گيرند، نظاميان مبارزه و تلفات خود را در تاريخ چگونه محاسبه مى كنند و اگر روزى يك طالب و يا يك عضو حزب اسلامى وزير دفاع شود با اين مشكل شرعى و سياسى چه برخوردى خواهد كرد.
براى همين اين قلم با سربازان و افسران كه براى بقايى اين حاكميت مزدور و بى ثبات مى جنگند، همدردى ندارد ، همدردى زمانى معنا پيدا مى كند ، كه هدف از اين دفاع براى حاكميت مردم باشد، نه اين كه براى ادامه يى حاكميت چند فاشيست و مزدور خارجى .

>>>   یک شاه و رییس جمهور اوغان را نام بگیرید که وابسته به خارج نبود؟

>>>   چرا بايد خودمان را فريب بدهيم؟
آيا گاهي از اشرف غني و كرزي شنيده ايد كه طالبان را تروريست يا دشمن افغانستان خطاب كرده باشند؟؟؟
اين در حاليست كه اين دو موجود (غني، كرزي) حتي از دشمن خيالي بنام داعش بار ها ياد كرده اند !!!

يگانه راز ماندگاري طالبان تروريست، هماهنگي انها با كرزي، غني، اتمر، استانكزي و برخي ديگرانش ميباشد
براي شكست طالبان نياز است تا اشرف غني شكست بخورد

خلاصه كرزي و غني صد در صد در تباني با طالبان تروريست قرار دارند
آنها هرگز در برابر طالبان نخواهند جنگيد، همانگونه كه در گذشته نتنها كه در برابر طالبان نجنگيده اند بلكه به تجهيز برق آساي طالبان نيز پرداخته اند

>>>   رژیم ... بر سر قدرت قدر این همه نیروهای امنیتی را نمیدانند و تنها در فکر قبیله گرایی خودهستند و هراس دارندکه مبادا قدرت در دست نظامیان بیفتد چون اکثر نیروهای امنیتی را اقوام غیر اوغان تشکیل میدهند . ارگ و شوارای امنیت در دست یک مشت قلاده های فاشیست و غلام افتیده است که کنترولشان به دست سفارت پاکستان و امریکاست . اینها نمیدانند که این نیروها به چقدر مشکل منسجم شده دوباره صاحب یک ارتش شدیم . خداوند خانه غلامان و جاسوسان خارجی هارا خراب کند اول از حکومت سفاک زاده های بر سرقدرت در اوغانستان را .

>>>   از ناتو بخواهد که بیاید وسربازان مارا شمار کند
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است