۳۵۰۰ حمله به اقامتگاه‌های پناهندگان در آلمان در ۲۰۱۶
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۵/۱۲/۹ کد خبر: 129648 منبع: پرینت

یک روزنامه آلمانی با استناد به پاسخ وزارت داخله آلمان به یک درخواست پارلمانی از ۳۵۰۰ حمله به اقامتگاه‌های پناهندگان طی سال گذشته و ضرب و جرح ۵۶۰ پناهنده که ۴۳ تن از آنها کودک بودند، پرده برداشت.

به گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، بر اساس پاسخ دولت آلمان به درخواست پارلمانی حزب چپ، سال گذشته در آلمان بیش از 3500 حمله به پناهندگان و محل اقامت آن ها وجود داشته است که بر اثر آن 560 نفر مجروح شدند که 43 نفر آن ها کودک بوده اند.

بر این اساس حدود 2545 مورد حمله به پناهندگان خارج از اقامتگاه های آن ها وجود داشته است. علاوه بر آن 988 مورد حمله به خانه های پناهندگان نیز گزارش شده است. همچنین حدود 217 بار نیز سازمان های کمکی و یا امدادگران داوطلب به پناهندگان مورد حمله قرار گرفته اند.

وزارت کشور این آمارها را آمار اولیه نامیده و خشونت علیه پناهندگان را به شدت محکوم کرده است.

"اولا یلپکه"، سخنگوی سیاست داخلی فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان نیز خشونت علیه پناهندگان را به شدت محکوم کرده و تقریبا از 10 مورد از این گونه اقدامات در هر روز خبر داده است. وی در این باره گفت آیا باید حتما اول قربانی وجود داشته باشد تا این گونه خشونت های راست افراطی به عنوان مسئله مرکزی امنیت داخلی طبقه بندی شده و در اولویت سیاست داخلی قرار گیرد؟

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است