شناسنامه الکترونیکی قربانی یک سبوتاژ سیاسی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۴    ۱۳۹۵/۱۲/۸ کد خبر: 129637 منبع: پرینت

برای شناسنامه های الکترونیکی تا اکنون نزدیک به هفتاد میلیون دالر هزینه شده است، اما با وجود چنین هزینه های هنوز این شناسنامه ها توزیع نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، آصف آشنا آگاه مسایل سیاسی گفت: مساله توزیع تذکره های الکترونیک یا مساله تذکره الکترونیک قربانی یک سبوتاژ سیاسی شده است.

وی افزود: سفیر اتحادیه اروپا، تاکید کردند که با توزیع شدن تذکره های الکترونیک همزمان که حکومت داری خوب رونق می گیرد و روند خدمت رسانی به مردم سریع تر می شود افغانستان هم با توزیع شدن این تذکره الکترونیک یا شناسنامه های الکترونیکی امن تر می شود.

آشنا گفت: با وجود مزایایی که این شناسنامه ها دارد، بازهم رهبران حکومت از توزیع آن شانه خال می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از این معلوم میشود که دزدان صرف تیار به دزدی این هفتاد میلیون دالر نششته که اینقدر به تذکره ګرفتن شله هستند تذکره درد وطن را دوا کرده نمیتواند اګر ذزدی و چپاول بند شود بهتر از توضیع تذکره خواهد بود

>>>   باهمان كارت هاى سابقه رفتن به انتخابات وااستعمال رأى برابر هست بايگ انتحار كننده. ديده دانسته فهميده مرتكب جرم وگناه شوى بدترين گناه وخيانت هم بخودمان وهم به كشورمان خواهد بود آب پاك وصاف باآب خيط ومكروب تفكيك شود

>>>   یک سوال مهم ملی :
همی #_کوچی از نظر شما چه تعریفی دارد؛ و آیا افراد مثل ملا تره خیل و یا کاکای اشرف غنی ، کوچی خوانده میشوند ؟

>>>   مردم هزاره هوشیار باشید.
نظام متمرکز یا غیر ان برای ما مردم تفاوت نمیکند فقط هوشیار باشید وبا چشم باز چیزی که به نفع قوم هزاره است را انتخاب وحمایت کنید .تاریخ نشان داده در افغانستان نه پشتون دلسوز ماست ونه تاجیک هر کس به فکر منافع خود هستند پس ما هم باید همانطور باشیم .
رهبران هزاره با اتحاد وبا سیاست وهوشیاری از منافع قومی دفاع کند ومطمئن باشند مردم از انها حمایت میکنند .ای قوم هزاره از مردم تا مسئولان اتحاد اتحاد اتحاد.

>>>   مشکلات توزیع تذکره:
1 - درمناطق نا امن نا ممکن است
2 - کسانیکه ازهؤیت ملی خود یعنی افغان بودن منکرهستند وعلنا جارمیزنند که ما افغان نیستیم توزیع تذکره بنام افغان برایشان درکارنیست بایداین عالی جنابان
درقدم نخست هؤیت اصلی خود رامعلوم کنند که ازکجا ظهورکرده اند

>>>   راست میگی

>>>   فغان و ناله, فرياد و شيون , چيغ وغوغا, داد و واويلا, گريه و زارى و فغ و نق و ندا, افغان از اين کشور دولت قلابى وجعلى به هيچگاه به کشور آرام و آمن و حاکمان از تبار انگار اکثريت تغير نخواهد کرد.

جان ریچاردسون (۱۷۴۰/۱۷۴۱ – ۱۷۹۵) مولف نخستین فرهنگ فارسی-عربی-انگلیسی به سال ۱۷۸۰-۱۷۷۸ است.

فرهنگ او که به فرهنگ ریچاردسون مشهور است دربردارنده ۵۰ هزار واژه فارسی همراه با برابرنهاد انگلیسی آنهاست.
در فرهنگ فارسی-عربی-انگلیسی جان ریچاردسون "افغان" ناله وفرياد زاری افسوس، شایعه آه! شکایت برگردان شده.
افغان نام تباران از ساکنان بین کوه هاى قندهار و رود سند اند ، که قبلا فاتحان و حاکمان هندوستان بودند
مغولها، فرزندان تیمور یا تیمور لنگ تعداد شان را کاهش دادند. آنها هنوز هم بسیار متعدد هستند و بسیاری از قبایل ادعا اصل و نسب مشترک خود را با اسرائیل دارند. سلطان قندهار یک افغان از قبیله ابدال است. هنوز هم برخی از روسای قدرتمند افغان در هندوستان، به خصوص در ستان دکن اطاعت به نظام مى کنند.
آنها می گویند که فرزندان یهودیان از جنگ بابل هستند. که آن نیز به عنوان پتان و روهيله ناميده مى شوند و
"افغان کردن" = فرياد کردن ناله کردن. افغان به عنوان سربازان خوب محترم اند.
جان ریچاردسون: فارسی-عربی-انگلیسی لندن برگ ١٣٦

"افغان" جمع فغان است و فغان جمع فغ است فریاد, شکایت, افسوس شایعه آه
همانجا برگ 1095

تا که است در شناسنامه واژه افغان
هويت ام و زبانم مانده پنهان
افغان نيستم

افغان به خود از نامگذارى کشور با نام بيگانه افغان + ستان زبانم از سال ١٨٥٧ ميلادى تا امروز حثيت وهويت ملى نگرفت , نه ميگيرد و نه خواهد گرفت

>>>   حالااگرواژه افغان برروی شناس نامه ها ثبت به شه چی میشه ملت یک پارچه بشه برادران ازبک نباید حرف آدمهای خاعن مثل نجیب لاه فایق را گوش کنند
حمیدزمانی ازتهران

>>>   بیاید برادرانه زندگی کنیم به خداقسم کی بهتره ازبک هزاره تاجیک وپشتون چی فرقی میکند بااین کارهای کی حلاماانجام میدهیم فقط دوش منان ماشادمیشود وما عغب میمانیم هم وطنان عزیز
حمیدزمانی ازتهران

>>>   من نمى خواهم نامم هويت فرهنگى من و زبان پارسايى من خلاصه شود به :

1- فغان و ناله, فرياد و شيون , چيغ وغوغا, داد و واويلا, گريه و زارى و فغ و نق و ندا, افغان

2- يهوديت و سياست تعرضى شهرک سازى براى قوم وتبار مخصوص که پيشينه پارينه نداشته باشد و زمين ومال مردم را چوروچپاول

3- و خود شان از دورادور پشته کوه سليمان پادشاه سامى يهود به آريانا و کشور خورشيدو سيمرغ و رخش پناه گزيده باشد.

4- "بایداین عالی جنابان درقدم نخست هؤیت اصلی خود رامعلوم کنند که ازکجا ظهورکرده اند? مثلن از اسرائیل ويا ازکوه سليمان.
5- اسرائیل آب دهن من را و از مليت هاى هندوايرانى وتورانى (تاجيک و هزاره و اوزبيک وتورک وبلوچ ....) را مورد پژوهشات کمياوى قرار نداده وهزينه آنرا تمويل نمى کند چون اين هم ميهنانم هويت وتبار هندوارانشهرى و تورانشهرى دارند. از تخمه آهين مدارا و از خون سياوش ايم, هم خون کياوش ايم, هم پيوند دخت شاه توران سمنگان يم با کاوه آهنگر هم زبانيم از نسل رودابه کابلستانيم زاده از زال و سام ايم از ديار رستم داستانيم اسفنديار شاه شاهان فرزند گشتاشب و لهراشب نوبهاريم.
از گهواره فرهنگ ناب پارسه, باکتر (باختر بلخ باستان) و آريا (هرات باستان) کابلستان و زابلستان وکوه البرز ايم.
همين که افغان نيم آزاد و سرفرازيم
هم خون آذرنوش و بهمن ايم. از جام جم ايم (جام جمشيد , استعاره از نيم گيتى جمشيد) نوروز داريم و مهرگان با شب يلدا و جشن تيرگان در ديار هفت نيکى و هفت خوان هفت سين و ميوههفت شهر عشق و هفت گوشه پروين و هفته (نوروز نامه)
نامه هاى ما فروان است هر نامه ها مظهر برجسته هويت ماست.

سفرنامه و شرفنامه , مناجات نامه و رباب نامه , ابتدانامه و آفرين نامه, روشنايى نامه و ظفرنامه, اسرارنامه, الهی‌نامه, مختارنامه, مصیبت‌نامه, ...... و بلاخره شاهکار شاهنامه.
مرا اين همه هويت بسنده است من با کمال خوشى هويت از باستان تا امروز دارم. گرفتن هويت ناله و فرياد ضرور نيست. سپاس از عرضه بدون قيمت هويت افغان!

جامى آخرين شاعر پارسى گو با نظم درى در رابطه به امير على شير نوايى ويا فانى:
او که یک ترک بود و من تاجیک،
هردو داشتیم خویشی نزدیک"

با پشتون خویشی نزدیک ولى لقب افغان شايشته به پشتون نيست!
من پشتون ام ولى افغان نى

>>>   در جواب نظر دهنده اولی باید گفت که کسانی شله گی در توزیع تذکره های الکترونیکی مینمایند که بدروغ تبار خود را نه شهروند اول گفته و نه اکثریت نفوس کسانی نمیخواهند که تذکره های برقی توزیع گردد که دروغ شان افشا و ادعای شان کاذب با توزیع همین تذکره های برقی ثابت میگردد و ضمننا دیگر جلو تقلب انها در انتخابات گرفته میشود اشخاص خود خواه تقلبکار دزد ارای پاک مردم قدرت طلب دروغگو توزیع تذکره های برقی را بنفع شان نمیدانند جلو توزیع انرا با بهانه سازی های گوناگون گرفته اند واکنون که دیگر بهانه یی ندارند خود را به کری و کوری زده اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است