پروژه میثاق شهروندی جایگزین همبستگی ملی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۵/۱۲/۸ کد خبر: 129619 منبع: پرینت

برنامه میثاق شهروندی جایگزین برنامه همبستگی ملی شد.

وزیر توسعه دهات با اعلام آغاز پروژه های میثاق شهروندی در کشور می گوید که در 14 سال گذشته در چارچوب برنامه همبستگی ملی شش هزار پروژه در سراسر کشور با چالش روبرو بوده است.

وی می گوید که برای چهار سال آینده برنامه میثاق شهروندی، یک میلیارد دالر در کشور هزینه خواهد شد که بیش از 600 میلیون دالر این برنامه در اختیار وزارت قرار گرفته است.

سخنگوی این وزارت می گوید که برخلاف برنامه همبستگی که تاکید آن بر اجرای پروژه های خرد در سطح روستاها بود، برنامه میثاق شهروندی بر اجرای پروژه های بزرگ با هدف بازدهی اقتصادی بیشتر کوشش می کند و در حقیقت میثاق شهروندی تضمین کننده انکشاف متوازن، در روستاهای افغانستان است اولین برنامه ای است که هم شهرها و هم روستا ها را پوشش می دهد.

قرار است از طریق این برنامه در دهات و شهرها خدمات اساسی نظیر صحی، تعلیم و تربیت، مدیریت آب و کنترل سیلاب ها، ترویج و بهبود تکنولو ژی های زراعتی، وصل ساختن قریه ها با شهرها از طریق اتصال سرک ها و برق رسانی در دهات افغانستان تطبیق شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی به دیزاین برنامه میثاق شهروندی میبینم شک میکنم که یک برنامه موفق باشد. چند بی عقل داخلی بلی گوی و چند خارجی لوده تمام کار های دیزاین آنرا پیش برده تمام اسناد آن نواقص دارد و تطبیقش بسیار مشکل خواهد بود.
ان اس پی نیز فساد خانه تمام برنامه ها بود و تعدادی زیادی از برکت اش ملیونر شدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است