مشاور شدن متقلبین، زمینه تقلب انتخاباتی بعدی
با توجه به مشاور شدن کودتاچیان تقلب ما به این نتیجه می رسیم که از همین حالا دست هایی کار می کند که انتخابات آینده را مهندسی کنند و از آنها برای تقلب بعدی استفاده شود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۵/۱۲/۸ کد خبر: 129616 منبع: پرینت

تمامی کمیشنران پیشین کمیسیون های انتخابات مشاوران رییس جمهور غنی شده اند. آنها بر اساس فرمان رییس جمهور غنی با حفظ امتیازات اداری و امنیتی به عنوان مشاوران رییس جمهور تعیین شدند. آنها با آنکه متهم به تقلب بودند چرا به عنوان مشاور برگزیده شده اند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، آصف آشنا آگاه مسایل سیاسی در برنامه «فراخبر» گفت: اساس مساله این است که انتخابات گذشته قربانی کودتای تقلب شد و کسانی که شدند (کمیشنران پیشین کمیسیون انتخابات) به پاس دستور صریح قانون اساسی مسوولیت امانت داری رای مردم به عنوان یک امانت ملی را داشتند به این امانت خیانت کردند و امانت ملی را و رای مردم را از مسیرش منحرف کردند و خیانت ملی را مرتکب شدند.

وی، در ارتباط با انتظار مردم در برابر این خاینان بیان داشت: انتظار مردم افغانستان این بود که این افراد تا اینجای کار به دادگاه کشانده می شدند، این که چرا این افراد به دادگاه کشانده نمی شوند به این دلیل است که هر چه پرونده تقلب انتخابات بالا بیاید به همان میزان رسوایی های حکومت وحدت ملی و رسوایی های شخص رییس جمهور که ادای رییس جمهور متخب را در می آورد و بارها هم خود را رییس جمهور منتخب عنوان کرده، بالا می آید.

آشنا ادامه داد: واقعیت مساله این است که انتخابات گذشته به دلیل یک بازی بسیار شرم آور سیاسی قربانی کودتای تقلب شد و اشرف غنی از مجرای تقلب و کودتای تقلب قدرت را در افغانستان غصب کرد و برای اینکه صورت مساله را پوشانده باشد، توافقنامه سیاسی را به جای قانون اساسی آورد و به اجرا گذاشت. حالا مردم افغانستان می بینند که در دوسال گذشته توافقنامه سیاسی را چطور مدیریت کرده و اصلاحات انتخاباتی که دستور الزام آور و زمان بندی شده وافقنامه سیاسی بود را هم دور زده است. در حال حاضر هم با انتخاب کمیشران جدید، غنی یک چیز را نشان داده و آن این است که نه به عزت و حیثیت خودش احترام قایل هست و نه به شعور و وجدان مردم افغانستان احترام قایل هست و نه به اقتدار و اتوریته دستگاهی به نام دولت در افغانستان احترام قایل است.

وی اضافه کرد: اگر اشرف غنی، این مسایل را می فهیمد و درک می کرد، هم احترام خود را داشت و هم احترام مردم افغانستان را می داشت و اگر وی به جایگاه محترمانه دولت افغانسنتان ارزش می گذاشت، حداقل خاینین ملی را به عنوان افراد اهل خبره به عنوان مشاور در ساحات مربوطه انتخاب نمی کرد. این موضوع تبدیل به طنزی شده است که اشرف غنی با این طنز، هم خود را هم ملت افغانستان را رسوا کرده است.

در فرمان رییس جمهور آمده است که به علت داشتن تجربه کمیشنران قبلی آنها در کنار وی به عنوان مشاور مقرر می شوند. آنها تجربه دارند اما تجربه ای که کمیشنران قبلی که حالا برکنار شده اند و مشاوران اشرف غنی شده اند به جا گذاشته اند، تجربه خیانت ملی است. خیانت به رای خیانت ملی است. تجربه آنها در زمینه انحراف اراده سیاسی مردم، بازی با انتخابات و کشاندن موارد حساس انتخاباتی به دست افراد غیر مسوول و ایجاد کارخانه های تولیدی رای بود. در نتیجه تقلب و خیانت این افراد، کودتای تقلب به وجود آمد و قانون اساسی زیر پا شد، اراده سیاسی زیر پا شد، تا یک نفر منهای ارزش های شهروندی و فرای روندهای دموکراتیک بیاید قدرت را غصب کند و به پاس ملاحظاتی که همیشه مطرح می شود از مجرای نامشروع به قدرت برسد و در دو سال هم آنچه به اجرا رسید را مشاهده کردیم.

این آگاه سیاسی، در خصوص علت مشاور شدن کمیشنران قبلی اظهار کرد: با توجه به مشاور شدن کودتاچیان تقلب ما به این نتیجه می رسیم که از همین حالا دست هایی کار می کند که انتخابات آینده را مهندسی کنند و از تجربه آنها برای تقلب بعدی و اهانت بعدی به اراده سیاسی مردم افغانستان استفاده شود . در غیر این انتظار مردم افغانستان این بود که آنها اگر مجازات نمی شدند و اگر به زندان فرستاده نمی شدند، حداقل اعزاز نمی شدند و با اعزاز کردن آنها مردم افغانستان یکبار دیگر اهانت نمی شدند. امیدوار هستم اشرف غنی ابتدا به خود و به عزت و حیثیت خود رحم کند. درست است که اشرف غنی به کرسی ریاست جمهوری رسیده است اما هیچگاه به عزت و حیثیتی که یک رییس جمهور باید داشته باشد نرسیده است و نمی رسد و آن را تجربه نخواهد کرد چرا که به اراده سیاسی مردم افغانستان احترامی ندارد و برای آن ارزشی قایل نیست.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم هزاره هوشیار باشید.
نظام متمرکز یا غیر ان برای ما مردم تفاوت نمیکند فقط هوشیار باشید وبا چشم باز چیزی که به نفع قوم هزاره است را انتخاب وحمایت کنید .تاریخ نشان داده در افغانستان نه پشتون دلسوز ماست ونه تاجیک هر کس به فکر منافع خود هستند پس ما هم باید همانطور باشیم .
رهبران هزاره با اتحاد وبا سیاست وهوشیاری از منافع قومی دفاع کند ومطمئن باشند مردم از انها حمایت میکنند .ای قوم هزاره از مردم تا مسئولان اتحاد اتحاد اتحاد.

>>>   کاشکی این اگاهان بیطرف میبود

>>>   خدمت جناب غني عرض كنم كه اين مردم است كه خير و شر خويش را مي دانند و تعيين مي كنند. نظام متمركز بدون شك به خير شخص شما و تيم تان خواهد بود، اما مطمين باشيد به نفع و به خير مردم نيست. بنا اين مردم است كه خير و شر خويش را تعيين مي كنند نه شما. نظام متمركز جز خودكامه گي، فساد، استبداد و قبيله گرايي، چيزي بيش تر به ارمغان نياورده. يك زماني حامد كرزي هم در برابر تمركززدايي بر آشفته شده بود و به قول خودش "مزه قدرت را چشيده ام، ايلا دادنيش نيستم". حال غني هم مزه قدرت خودكامه را چشيده و خواب هاي تداوم «پادشاهي» مي بيند. به ياد داشته باشيد كه حالا افغانستان، افغانستانِ سابق نيست. اينجا مردم است كه سرنوشت خويش را تعيين مي كنند. خواست نظام غير متمركز، خواست ميليون ها شهروند اين سرزمين است. مقاومت در برابر داعيه نظام غير متمركز ره به جاي نمي رساند، بلكه تداوم مقاومتِ استبداد خواهان، منجر به انفجار اجتماعي خواهد شد و اين خواست روزي به كرسي خواهد نشست.
هارون معترف

>>>   از کسی که با حمایت خارجی ها و از طریق رای گوسفندی متصدی این مقام شده است، نباید انتظار حمایت از مردم سالاری را داشت!

>>>   دوست دارد همه چیز را به گروگان بگیرد و هرچه دلش خواست انجام بدهد، مثل شناسنامه ها و بسا چیزهای دیگر.
نظام متمرکز در کشور چند قومی مانند افغانستان کارا نیست.

>>>   به نظر بنده ، افرادى مانند شما كه دسترسى به مطبوعات و صفحات اجتماعى بيشتر داريد و در عين حال دنبال كننده گان زيادى هم داريد ! بايد افكار عمومى را از طريق ارائه ها و ساختن ويديو كليپ ها در رابطه به مضرات نظام متمركز و خوبى هاى نظام غير روشن بسازيد ! تا مردم بيدار شوند و انگيزه به پا خيزى جهت اينده بهتر در انها زنده شود !!!!!

>>>   دستت درد نبيند معترف عزيز ، نظام تمركز زدايي يا قبيله گرايي و خودكامگي بايد از بين برود و انشاالله روزي تحقق خواهد يافت .

>>>   نگاه کردن نظام قبیله یی هم کار هر انتحاری، طالب و داعش خونخوار نیست انشاالله روزی میرسد که شما مهاجرین کوه های سلیمانیه دوباره به مغاره های پدری و بابای تان و به انطرف مرز روان میشویدو زیاد سر طالب و داعش خو خوش نباشید اگر یک روز بادار تان امریکا؛ و پاکستان کمک و حمایت خوده از قبیله انتحاری شما کم کند مثل ....دوباره به مغاره های سیلمانیه پاکستان و پتان کوت هندوستان روانه میشوید. قبیله انتحار و انفجار چی به قانون همه میدانند که قانون قبیله جاهل شما به جز کشتن، و ویرانی چیزی نیست .

>>>   مردم افغانستان دیگر نمی خواهند که حق شان بالای پاکستانی های آنسوی دیورند که امروز در برابر ما سنگر گرفته اند خورانده شود.

>>>   مردم میدانند که نظام متمرکز به خیر شان نیست
بگذارید که اشرف غنی هر چی میگوید بگوید
مردم نباید دیگر اجازه بدهند که دولت های دکتاتوری و متمرکز بالایشان قدرت نمایی کند
زور مرم زور خداست
جوینده یابنده ست

>>>   Hamdard
د خلکو زور د خدای زور دی.
اقای غنی حق دارد که مخالف باشد نباید از ایشان توقع داشت که قدرت تک فردی را رایگان وساده از دست دهد زیرا با غیر متمرکز شدن بسیار چیز هارا از دست می دهد اما با لجاجت در مقابل زور خدا که در زور مردم نهفته است می جنگد.

>>>   درود!
خير باشد رفيق. داعيه نظام غير متمركز براي شمار زياد كلان ها حتا غير علمي به نظر مي رسد، چون كاخ هاي مفت و اقتدار هاي پوشالي شان فرو مي ريزد.
موفق باشي رفيق smile-emoticon

>>>   به ناقلين قبيله در شمال،
محترم، كاش كمى مفز ات را بكار اندازى تا بدانى كه اين نظام متمركز هم نيست، بلكه نظام قبيلوى و تمامأ نظام اوغانيزه است.
اين نظام، نظامى همه تباران نيست، نظامى نيست كه همه مساويانه در آن خود را ببيند.
سران قبيله كه گردش هاى غربى و آسيايى ميروند، همه مقامها اوغان هستند، در كنار رئيس جمهور بايد وزير خارجه نيز باشد، اما نيست، جالب اينكه قبيله در گردش هاى بيرونى شان نزد غربيان از تاجيكان بد مى گويند، و اين را خود غربيان فاش ساختند.
محترم از خود سوال كن، آيا همين برابرى است؟؟
همين حكومت دارى است؟؟

>>>   اگر از واقعیت چشم پوشی نکنیم, این نظام تقلبی و تحمیل شده است نه ملی که ما کمر آنرا بسته کنیم. این نظام خودکامه است و همه چیز را برمحور منافع شخصی و قبیله ای پیش میبرد نه منافع ملی. پافشاری غنی بر نظام متمرکز به منظور تحکیم استبداد و حاکمیت شخصی و قبیله ای اش است.

>>>   Sahar
اشرف غنی به هیچ نظامی پابند نیست تجربه نشان داد این شخص بادارودسته اش فقط وفقط به بی ثباتی کشورونظام هرج ومرج وتداوام آن باورمند است.

>>>   در برابر این واکنش تند کنش تند بکار است. این کشور خانه شخصی غنی نیست که هر طوری بخواهد آنرا رنگ آمیزی کند.

>>>   آفرین هرکدامتان امروز جواب دندان شکن برای هر سرکرده فاشیست میدهید
سلامت باشید آقای

>>>   يك نفر از رفقاي شما نپرسيد كه شما در كدام انتخابات و يا همه پرسي نماينده تام الاختيار مردم انتخاب شديد كه ميدانيد نظام غير متمركز خواست ميليون ها شهروند است.

>>>   هرگاه يك جوان هزاره و يك بانوى پشتون تبار بدون هر سدى توانستند باهم فاميل و زنده گى مشترك تشكيل دهند و هر جاى دل شان خواست در كشور زيست كنند ، آنگاه بدانيد كه يك قدم به ملت شدن نزديك شده ايد، ورنه خون ها، روح و بويى هم رنگى نخواهند داشت.

>>>   23 minuten ·
تابو ها و مقدسات كاذب را بشكنيد ، عدالتخواهان تابوى هاى زيادى را كه روزگارى مردم حق و جرئت اظهار آنرا در تنهاى حتا زير لياف و بدرفت ها هم نداشتند ، شكستند ، تابوى سرحد ديورند شكست ، تابوى اقتدار شكست ناپذيرى حاكميت هاى تك قومى فروريخت ، تابوى دست سوز افغان بودن و نبودن خاكستر شد ، تابوى نام افغانستان ديگر حرام نيست ، تابوى بابا هاى جعلى تاريخ خط كشيده شد و تابوى مرده هاى بى صداى شما، ، زيارت شدند وووووو. اين تابو ها به ساده گى شكسته نشده اند ، سر هاى زيادى بريده شدند ، گلو هاى زيادى خفه گشتند و اين فرايند قربانى مردمان هدف مندو با شهامت بوده است نه از شكم چران ها و ترسو ها .
باور داشته باشيد تابوى حكومت هاى استبداى قومى هم شكسته خواهد شد و ما به فدرال دموكراتيك و مردم سالار دست خواهيم يافت .

>>>   باهمان كارت هاى سابقه رفتن به انتخابات وااستعمال رأى برابر هست بايگ انتحار كننده. ديده دانسته فهميده مرتكب جرم وگناه شوى بدترين گناه وخيانت هم بخودمان وهم به كشورمان خواهد بود آب پاك وصاف باآب خيط ومكروب تفكيك شود

>>>   اینها ازینکه در تقلبات تخصص دارند مشاورین تقلب هستند و به غنی خان مشوره میدهند و همکاری مینمایند که در انتخابات بعدی چگونه تقلب کند و باز برنده شود . و از طرف دیگر حق دین خود را در تقرر شان در برابر خدمت تقلب گذشته ادا نمود و بس .

>>>   یک سوال مهم ملی
همی #_کوچی از نظر شما چه تعریفی دارد؛ و آیا افراد مثل ملا تره خیل و یا کاکای اشرف غنی ، کوچی خوانده میشوند ؟

>>>   عملکرد بعضی پشتون ها درین ۱۶ سال آخر در قالب کرزی و اوغان ذلتی ها از یک سو، و طالبان خودفروخته از سوی دیگر، تیمک غنی کوچی متقلب و فاشیست از سوی دیگر، از این بیشتر قابل تحمل نیستند۰ غیر پشتونها باید راه خودشانرا از این کتله قومگرا، افراطی، و متقلب برای همیشه جدا کنند۰ همین حالا بهترین موقع آن است۰ صرف چند خودفروخته و گمراه چون دوستم، ضیاه، و خلیلی، یا این و آن بخاطر قدرت و پول که به ایشان وعده داده شده از این حالت شکایتی ندارد، ولی بقیه تمام کتله های غیر پشتون دیگر تحمل این وحشت و خیانت قومگرایان و متقلبین عقبگرا و فاشیست اوغان را ندارند۰ ما تجزیه میخواهیم۰ پشتون بخواهد یا نخواهد، امریکا بخواهد یا نخواهد۰

>>>   راه نجات از جنگ و وحشت خاتمه ناپزیر اوغانها

رهبران اوزبیک، هزاره، تاجیک، ترکمن، بلوچ، و بقیه همه رهبران غیر اوغان ها (غیر پشتونها) کشور باید درین مرحله اساس هر فکر دیگر را کنار بگذارند، باهم متحد شوند، وآشکارا تجزیه کشور را از اوغانها عملی کنند۰ وحشت و خشونت و جنگ دائمی اوغانها خاتمه پذیر نیست و درین آتش جهالت و زورگوئی آنها غیر اوغانهای کشور برای همیشه خواهند سوخت و برای همیشه قربانی خواهند داد۰
مثل امیر عبدالرحمن و بقیه نمونه های تاریخی اوغانها، این گروه از طالب، داعش، تکنوکرات، دموکرات، و همه باقی جهت حفظ سلطه قومی خودشان در خدمت هر خارجی قرار خواهند گرفت، تا بتواند سلطه و زرگوئی و اضافه خواهی بیجای ایشان را در برابر غیر اوغانهای کشور تضمین کنند۰
مثلیکه تاریخ گواه است که عبدالرحمن خان نیم خاک و استقال کشور را به انگلیس فروخت، و در مقابل از انگلیس سلاح و پول گرفت، و با آن پول و اسلحه همه اقوام دیگر کشور را سرکوب و مطیع خودش ساخت۰ همه ما شاهد هستیم که اولاده همان عبدالرحمن خائن همه آن کار های عبدرالحمن را بنام ایجاد اوغانستان نوین یا ایجاد اوغانستان مدرن تمجید کردند، و آن همه ظلم ها، نسل کشی ها، و کله منار سازی هایش را بنام از بین بردن ملک الطوائفی در کشور تا امروز پشتیبانی میکنند، و تا امروز از آن دفاع میکنند؛ آن همه در حالیکه وطنفروشی های شرم آور او را چون معائده های ننگین چون معائده پنج ده، و مخصوصن معائده دیورند او را انکار میکنند۰ به همین قسم امروز طالبِ اوغان، داعشِ اوغان، تکنوکرات و دموکرات اوغان هم عمل خواهند کرد، ودر جهت حفظ اهداف پشتونولی بدوی خود از خودفروشی ها و تن فروشی های سیاسی در مقابل پاکستان، عرب، امریکا، انگلیس، و حتی روس، ایران، و چین دریغ نخواهند کرد٬ تا این سلطه و ظلم خودشان را بر مردمان مختلف اصیل این خطه (خراسان باستان) ادامه دهند، با هر وسیله ممکن، و با هر خیانت ممکن۰
تجزیه کشور در مسیر اوغان و غیر اوغان بهترین قدم ابتدائی در جهت نجات اقوام غیر اوغان از چنگال این اریمن ها است۰
بناعن رهبران غیر اوغان روز شان را دیگر تلف نکنند و از این ببعد نه خود و نه هم مردمان خودشان را فریب بدهند۰

>>>   یکی تقلب متفرق و انفرادی بوده که امکان دارد در بعضی جا ها افراد هر دو تیم انجام داده باشند و یکی هم تقلب سازماندهی شده، مهندسی شده، هدفمند، و ملیونی بود که تیم قبیلوی غنی کوچی انجام داد۰ اگر غول نباشید باید فرق این دو را بدانید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است