فيفا انتخابات فدراسيون فوتبال افغانستان را تحريم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۷    ۱۳۹۵/۱۲/۷ کد خبر: 129588 منبع: پرینت

فدراسيون فوتبال افغانستان مي گويد که در پی مداخلۀ برخی اعضای مجلس نمایندگان؛ انتخابات این فدراسیون، از سوی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا تا زمان نامشخص به تعویق افتاد.

به گزارش پژواک، سيد عليرضا آغازاده سرمنشى فدراسیون فوتبال افغانستان، روز ٧ حوت با يکتعداد مسوولين ديگر فدراسيون، در یک نشست خبری گفت که با توجه به مختل ساختن روند انتخابات از سوی برخی نمایندگان مجلس و یکی از نامزدان ریاست این نهاد، فیفا انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان را تا زمان نا مشخص به تعویق انداخته است.

موصوف افزود که بر بنیاد اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال یا فیفا، هر نهادی که در کارهای فدراسیون فوتبال کشورها مداخله کند، فدراسیون آن کشور به حالت تعلیق در خواهد آمد.

آغازاده گفت در نامه اى که از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال افغانستان فرستاده شده، چنین نگاشته شده است: "بر اساس اطلاعاتی که در دست ما قرار دارد، واضح است که در چنین شرایط ، برگزاری یک انتخابات صلح آمیز، شفاف، مناسب و مطابق به قوانین و ماده های اساسنامه فدراسیون فوتبال افغانستان امکان پذیر نیست."

موصوف افزود که همچنان با در نظرداشت شرایط موجوده، فیفا در شرایطی قرار ندارد که با استفاده از فرستادن یک نماینده، وضعیت را از نزدیک بررسی نموده و انتخابات را نظارت کند.

سرمنشى فدراسيون فوتبال افغانستان افزود که برای جلوگیری از تشدید وضعیت بحرانی به وجود آمده در فدراسیون فوتبال افغانستان، فیفا توصیه می نماید تا هنگامی که وضعیت به حالت عادی بر نگردد و زمینه برگزاری یک انتخابات سالم در یک محیط آرام به دور از مداخله ها تضمین نگردد، فدراسیون فوتبال افغانستان این انتخابات را برگزار نکند.

وى گفت در بخش دیگر این نامۀ فیفا نگاشته است که: "این موضوع در نشست کمیته عضو فیفا که قرار است در نیمه های ماه اپریل ٢٠١٧ برگزار گردد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصامیم تازه گرفته خواهد شد.

در عین حال، رهبری فدراسیون فوتبال افغانستان مکلف است تا بدون هیچ ممانعتی، امور روزمره فدراسیون را به پیش ببرد.

وى گفت اکنون فدراسیون فوتبال افغانستان، از این وضعیت به صورت جدی نگران است و تاکید می کند که نهادهای سومی، نباید در امور داخلی این فدراسیون مداخله کنند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال افغانستان افزود با توجه به دستاوردهای فوتبال، هرگز اجازه نخواهند داد که فوتبال افغانستان از سوی فدراسیون جهانی فوتبال یا فیفا به تعلیق در آید

این مقام فوتبال افغانستان، از تمامی نهادها خواست که در امور فدراسیون مداخله نکنند و بگذارند فوتبال بیشتر رشد داشته باشد.

آغازاده تاکید کرد که تا هنگام برگزاری نشست فیفا در باره افغانستان، باید تمامی کار ها به صورت عادی برگردد و زمینه های بهتر فراهم شود و فیفا متقاعد به برگزاری انتخابات شود.

پیشتر، فدراسیون فوتبال افغانستان، زمان برگزاری انتخابات را مشخص ساخته بود؛ اما مداخله برخی از اعضای مجلس نمایندگان سبب شد که این انتخابات، از سوی فیفا تحریم شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب شد ! باید تمام اراکین قبلی فوتبال محروم شوند

>>>   جفا است بحق ورزش وخصوصاً فوتبال افغانستان حتماً تیم اشرف غنی وتیم عبدالله مانند انتخابات برای بکورسی رسیدن خود کش دارند بس جفا دیگربحق این مردم مظلوم
غوری

>>>   ..... به بعضی ازی نماینده های نعفم همه جابه ملت مازربه واردمیکنند ایناازترف کشورهای همسایه خریداریشده خدفروخته های .....
حمیدزمانی ازتهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است