جاسوسی امنیت آلمان از خبرنگاران افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۳    ۱۳۹۵/۱۲/۷ کد خبر: 129586 منبع: پرینت

امنیت خارجی آلمان مدت‌ها است که خبرنگاران افغانستان به شمول خبرنگاران «رویترز»، «بی‌بی‌سی»، «نیویورک‌تایمز» و سایر رسانه‌ها را هدف جاسوسی قرار می‌دهد.
مجله آلمانی اشپیگل در گزارشی نوشته است که امنیت آلمان (بی.ان.دی) از خبرنگاران محلی و خارجی در افغانستان جاسوسی می‌کند.

مجله آلمانی اشپیگل در گزارشی نوشته است که امنیت خارجی آلمان مدت‌ها است که خبرنگاران افغانستان به شمول خبرنگاران «رویترز»، «بی‌بی‌سی»، «نیویورک‌تایمز» و سایر رسانه‌ها را هدف جاسوسی قرار می‌دهد.
این گزارش واکنش‌های گسترده‌ سازمان‌های حامی رسانه‌ها و خبرنگاران را برانگیخته است.

سازمان خبرنگاران بدون مرز، جاسوسی و نظارت امنیت خارجی آلمان را از فعالیت‌های خبرنگاران و رسانه‌ها حمله وحشتناکی به آزادی بیان دانسته است.
این سازمان افزود که هراس از شنود و ادامه این فعالیت‌ها هنوز وجود دارند و به همین دلیل هم اقدامات قانونی علیه این روند اتخاذ خواهند کرد.

مجله اشپیگل مدعی شد که این خبر را بر اساس شواهدی که به دست آورده منتشر کرده است، این مجله قبل از این نیز خبرهای «ادوارد سنودن» کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا به روسیه را منتشر کرده بود.

در گزارش این مجله مشهور آلمانی آمده است که (بی.ان.دی) سازمان اطلاعات خارجی آلمان دست‌کم شماره‌های تماس، شماره‌های فاکس، و ایمل آدرس‌های ۵۰ خبرنگار و اتاق‌های خبر را از سال ۱۹۹۹ میلادی در فهرست کلید واژه‌های نظارتی خود قرار داده است.

یک خبرنگار مجله اشپیگل به خبرگزاری فرانسه نیز گفت که این فهرست تنها بخشی از اهداف اطلاعاتی سازمان اطلاعاتی خارجی آلمان بوده است و مشخص نیست که هنوز این نظارت ادامه دارد و یا خیر.
وی افزود، فهرست نظارت سازمان امنیت آلمان چندین نفر از کارمندان «بی‌بی‌سی» در دفتر مرکزی لندن، در افغانستان و سرویس جهانی این رسانه را نیز شامل می‌شود.

سایر رسانه‌ها نیز مانند «رویترز» در افغانستان و پاکستان، و خبرنگاران نیویورک تایمز در افغانستان را هدف نظارت اطلاعاتی سازمان اطلاعات آلمان قرار گرفته‌اند.
با وجود این در سال ۲۰۱۳ میلادی گزارش‌های منتشر شده بود که «آنگلامرکل» صدراعظم آلمان نیز هدف شنود از سوی سازمان امنیت ملی آمریکا قرار گرفته است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این ما هستیم که ۲۵۰ سال است سرنوشت ما توسط همین خارجی ها به کوچی سپرده شده است هرکه بخاطر منافع کشور خود می اندیشند اما زمامدارن کشور تنها به یک قلاده اوغان خود.

>>>   ببین عزیز مگه کوچیها آدم نیستن یه کم احترام بگزاید بهمدیگر فعلا که اون ازمنوتو بالاتره نمیخا تفداریکنم هم وطن
حمیدزمانی ازتهران

>>>   حقیت است که250 قدرت بدست کوچی هااست ویلی جناب عالی خودت هم ازپدرکلان ومادرکلان بپرس که انها چطوربه این سرزمین اورده شده بود ایاباداریا غلام،بی بی یاکنیزه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است