صدمه به انتخابات صدمه به توسعه سیاسی است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۵    ۱۳۹۵/۱۲/۷ کد خبر: 129584 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات فقط طرح کوچک ساختن حوزه های رای دهی را به حکومت پیشنهاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، کاظم بامیک استاد دانشگاه، در برنامه «نگاه» سرشماری از نفوس افغانستان را بسیار با اهمیت خوانده و در برنامه گفت: متاسفانه همانطور که ذکر شد نفوس افغانستان مشخص نیست و بر این اساس کوچک نمودن حوزه های انتخاباتی قابل انجام نیست و این به روند انتخابات لطمه جدی وارد می کند. به این طریق می شود که افراد و اشخاص در حکومت و یا نهادهای انتخاباتی، با گروگان گرفتن نهادهای انتخاباتی منافع شخصی خود را پیش می برند و این موضوع حضور و مشارکت سیاسی مردم را کاهش می دهد.

وی، صدمه به انتخابات را صدمه به توسعه سیاسی دانسته و افزود: صدمه به انتخابات مردم را نسبت به بحث انتخابات و زعیم کشور و نماینده های مردم ضعیف می کند که ضعیف شدن و کاهش مشارکت سیاسی بر توسعه سیاسی ضربه منفی و تاثیر منفی دارد و تاثیر توسعه سیاسی بر ضعف و توسعه نیافتگی افغانستان ممد واقع می شود و وقتی که ما توسعه سیاسی نداشته باشیم افغانستان زیر استعمار، زیر نقض حاکمیت ملی و زیر فشارهای جامعه جهانی و زیر فشار نفوذ همسایگان خواهد رفت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نجیب بارور
مردم باید تصمیم بگیرد که کدام نظام سیاسی به نفع کشور است، باید داعیه شهروندی انتخاب کند که صلاح افغانستان چیست، حرف و حدیث یک متقلب به درد قبیله اش می خورد نه به درد کشور

>>>   دستت درد نبيند معترف عزيز ، نظام تمركز زدايي يا قبيله گرايي و خودكامگي بايد از بين برود و انشاالله روزي تحقق خواهد يافت .

>>>   خانم ارشاد انتحارکند یا نکنداگرنظام راغیرمتمرکز
بسازید این پست فطرت خود را انتحار چی که عین
ارگ ریاست جمهوری را انفجارخواهدداد بادش بسیار قوی است مثل چیغ زدن هایش

>>>   Ariaie
كشور ما بزرگترين زندان جهان است و بزرگترين گروگان گيرى تاريخ بشر در همين خاك جريان دارد. بايد زنجير اين گروگان گيرى قومى را شكست!

>>>   دستت درد نبيند معترف عزيز ، نظام تمركز زدايي يا قبيله گرايي و خودكامگي بايد از بين برود و انشاالله روزي تحقق خواهد يافت .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است