تلاش چین برای تصاحب جایگاه آمریکا در جذب افراد نخبه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۵/۱۲/۷ کد خبر: 129545 منبع: پرینت

در شرایطی که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حال سخت تر کردن سیاست های مهاجرتی است، چین می کوشد تا جای این کشور را در جذب افراد نخبه بگیرد.
البته چین برای رسیدن به این شرایط آرمانی با آمریکا فاصله زیادی دارد اما مسئولان این کشور در حال تدوین مقررات تازه ای هستند که مهاجرت افراد مستعد به چین را آسانتر کند.

این هفته دولت چین اعلام کرد که سیاست ها و قوانین جدیدی رادر نظر گرفته است تا استعدادهای خارجی جذب چین شده و در این کشور مشغول به کار شوند.
از سوی دیگر اعلام شده که به نیروهای مستعد جذب شده در چین حقوق و مزایای قابل توجه و امکانات مطلوبی داده خواهد شد.
البته از آنجا که چین یک کشور نسبتا سنتی است و کیفیت زندگی در آن مانند کشورهای غربی نیست تا به امروز موفق به اجرای این سیاست ها نشده است.
با این وصف هر چقدر دولت آمریکا برای مهاجران سختگیری بیشتری کند چین شانس بیشتری برای جلب و جذب نیروهای مستعد خواهد داشت.

در آ‌مریکا به طور میانگین سالی ۲۵۰ هزار مهاجر مستعد جذب می شدند که حالا در دوره ترامپ به دلیل سخت تر شدن صدور روادید و مخالفت ها با حضور مهاجران در این ارقام تغییراتی شکل خواهد گرفت.
روزنامه «مردم» در گزارشی اعلام می کند، وقتی ترامپ سرسختی نشان می دهد بسیاری از مهاجران از رفتن به آمریکا صرف نظر می کنند چرا که احساس خوبی از سفر به آن کشور نخواهند داشت.

در همین حال وزارت منابع انسانی چین به ۲۴ نهاد دیگر در سراسر کشور دستور داده است ضمن تسهیل مقررات، درها را به روی مهاجران مستعد باز کنند.
از سوی دیگر «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین هم گفته است که مقررات مربوط به صدور اقامت و کارت سبز برای خارجیان بخصوص افراد نخبه و مستعد باید آسانتر شود.

دولت چین فعلا از حضور پزشکان و استادان دانشگاه ها و نیروهای مستعد در بخش های علوم و فنون و همین طور سرمایه گذاران قادر به سرمایه گذاری کلان استقبال می کند و به آنها کارت سبز اقامت 10 ساله می دهد که البته فرایندی زمان بر است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است