همچنان در صحنه جنجال ها باقی هستیم
اگر احیانا هم ترامپ، پاکستان را قانع بسازد، ما همچنان در صحنه جنجال ها باقی هستیم و با بازیگران جدیدی مانند: چین، روسیه و ایران مواجیهم 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۵/۱۲/۷ کد خبر: 129535 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جمال الدین بدر، والی پیشین نورستان گفت: هرچند که نگاه دمکرات ها و جمهوری خواهان به قضایای جهانی متفاوت باشد و سیاسیون متفاوتی روی کار بیایند اما ادارات و سازمان ها باقی می مانند و سازمان سیاه و اف بی آی همان منافع و سیاست های کلی و کلان خود را دنبال می کنند. در اداره ی آمریکا سیستم سلطنتی نیست که با آمدن یک پادشاه جدید خط باطل روی پالیسی های قبلی کشیده شود و بخواهند از نو شروع کنند.

بدر، درخصوص تماس تلفنی رییس جمهور و آقای ترامپ معتقد است: اگر تلفن کفایت می کرد در زمان حکومت آقای کرزی، چندین مجالس دوستانه با هم داشتند و کلی استقبال از آنها صورت گرفت و از طرفی داکتر غنی چندین مرتبه مستقیما با آقای اوباما ملاقات کرده اند و آقای کرزی هم رفت و آمد های سالانه داشتند، اگر مشکلات با تلفن حل می شد، قضایای افغانستان 15 سال پیش حل می شد!

وی می گوید: اینکه ترامپ به حامیان تروریزم در منطقه فشار وارد کند، مشکل است. داعش پدیده ای است که برخی قدرت های بزرگ در منطقه و جهان در آن سهیم اند و اگر هم ترامپ تا حدی پاکستان را تحت فشار هم بگذارد، بعید است آن طوری که ما انتظار داریم بشود چرا که این کار را نه دولت اوباما و نه دولت بوش انجام ندادند درحالیکه آنها از ترامپ جدی تر بودند و حتی با یک تلفن، برای بوش مشخص می شد که کدام کشورهای جهان با وی همکار هستند یا خیر. اما مسلم است که برای ترامپ و غنی این اتفاق نخواهد افتاد و در یک تلفن مشخص نمی شود.

والی پشین نورستان، درخصوص امیدواری ها به شعارهای انتخاباتی ترامپ در مبارزه با تروریزم می گوید: فاصله شعار تا عمل بسیار زیاد است و وقتی شخص به چوکی قدرت تکیه می زند دیدگاهش مشخص می شود. تلفنی را که ما بخاطر آن خوش حال هستیم، چند هفته قبل تر از ما آقای نواز شریف با ترامپ داشته است. اگر احیانا هم ترامپ، پاکستان را قانع بسازد، ما همچنان در صحنه جنجال ها باقی هستیم و با بازیگران جدیدی مانند: چین، روسیه و ایران مواجیهم. چنانچه بعضی والیان در جنوب و جنوب غرب، ایران را در جنگ این مناطق دخیل می دانند و بزرگان کشور هم علنا روسیه را متهم به تمویل و تجهیز مخالفین در جنگ شمال می کنند. اگر ترامپ در بحث مبارزه با تروریزم پاکستان را قانع بسازد، با دیگر کشورها چه می خواهد بکند!

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان یک کشور اشغال شده است.
اختیار امور به دست دست نشاندگان می باشد.
غلط گفتم؟

>>>   همان زمان كه اين كشور اشغال يا وابسته مزدور نبوده كدام دوران بود ؟ سلامت باشيد

>>>   همان زمان كه اين كشور اشغال يا وابسته مزدور نبوده كدام دوران بود ؟ سلامت باشيد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است