رویدادها و تحولات آمریکا در ششم حوت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۵/۱۲/۷ کد خبر: 129532 منبع: پرینت

یکی از خبرهای مطرح روز جمعه نشریات آمریکایی ادامه کنفرانس اقدامات سیاسی محافظه کاران این کشور بود که از روز پنجشنبه در ایالت مریلند آمریکا شروع شد.
رسانه های آمریکایی با اشاره به این که این کنفرانس و حضور رییس جمهوری آمریکا در آن نخستین باری بود که از زمان رونالد ریگان رییس جمهوری جمهوریخواه آمریکا در دهه 1980 برگزار می شد، بازتاب زیادی به آن بخشیدند و برخی از رسانه ها ، این کنفرانس را موفق و محل موثری برای رساندن پیام محافظه کاران آمریکایی به مردم این کشور توصیف کردند.

'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا طی نشست روز جمعه کم و بیش به تکرار سخنان گذشته خود پرداخت و مدعی شد که حتی در زمان کوتاهی که از تصدی او گذشته تاثیرات محسوسی در سیاست های داخلی و خارجی کشورش برجای گذاشته و وعده داد که با ادامه این سیاست ها و به رغم ایستادگی و کار شکنی رسانه های آمریکایی، بزودی کشورش را به عظمتی که شایسته آن است، خواهد رساند.
ترامپ با ابراز نگرانی از عقب افتادگی زرادخانه هسته ای آمریکا و ضرورت تقویت هرچه بیشتر این زرادخانه ها سخن گفت و مدعی شد که تا زمانیکه همه زرادخانه های هسته ای جهان از بین نرفته اند ، آمریکا باید در صدر کشورهای هسته ای باقی بماند و مقام اول را داشته باشد.

رهبران و گردانندگان کاخ سفید در ادامه جنجال های مربوط به روسیه از 'اف بی آی' پلیس فدرال آمریکا خواستند تا گزارش های مربوط به چنین ارتباطی را رد کنند که این درخواست با مخالفت مسئولان 'اف بی آی' مواجه شد و کاخ سفید این ادعای مطبوعات آمریکا که چنین درخواستی از 'اف بی آی' کرده را رد کرد.
یکی دیگر از تحولات خبرساز روز جمعه صدور فرمان تازه ای از سوی ترامپ بود که به موجب آن بسیاری از مقررات حاکم بر نظام مالی و اقتصادی آمریکا که به گفته او مانع رشد اقتصادی و افزایش مشاغل در این کشور می شوند، لغو خواهند شد.

روز جمعه نیز با وجود هجوم نیروهای گارد محلی ایالت داکوتای شمالی به اجتماع تظاهرکنندگانی که در اعتراض به احداث خطوط لوله گاز کیستون از زمین های خود تجمع کرده بودند این تظاهرات بطور پراکنده ادامه داشت.
رسانه های آمریکایی به طور گسترده به رای گیری برای انتخاب رییس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا که قرار است روز شنبه برگزار شود پرداخته و این انتخابات را رقم زننده خط و مشی این حزب و سرنوشت آن در انتخابات میاندوره ای آمریکا توصیف کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است