حضور 500 نظامی آمریکا در سوریه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۳۹۵/۱۲/۶ کد خبر: 129508 منبع: پرینت

سخنگوی ایتلاف بین المللی علیه داعش از وجود 500 نظامی آمریکایی در سوریه خبر داد که اکثریت آنها را نیروهای عملیات ویژه و نیروهای حمایت از ارتش ترکیه تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، جان دوریان، سخنگوی ایتلاف بین المللی ضدداعش در اظهارات خبری گفت: درگیری‌های سختی در شهر الباب شمال سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه در حال وقوع است و ائتلاف برای جلوگیری از تهدیداتی که ارتش ترکیه با آن روبه رو است بمباران را ادامه می‌دهد اما درگیری سخت خواهد بود.

وی گفت، هم‌پیمانان آنها از میان نیروهای موسوم به "دموکراتیک سوریه" کنترل 800 کیلومتر از اراضی و بیش از 100 روستا را از زمان آغاز عملیات در 4 فوریه به دست گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی به بهانه مبارزه با تروریسم و بدون هیچ هماهنگی با دولت سوریه عملیات نظامی را در این کشور ادامه می‌دهند .کما اینکه نیروهای"سپر فرات" تحت حمایت ارتش ترکیه و با مشارکت مستقیم سربازان آن عملیاتی را در حومه شمالی حلب انجام می‌دهند.این عملیات در راستای گسترش کنترل مناطق تحت کنترل آنها صورت می‌گیرد که با نقض حاکمیت سوریه و بدون وجود هماهنگی مستقیم میان دوکشور انجام می‌شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است