تسریع روند اخراج پناهجویان افغانستان از آلمان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۴    ۱۳۹۵/۱۲/۵ کد خبر: 129492 منبع: پرینت

آلمان برگشت پناهجویانی که پناهندگی شان رد شده باشد، سرعت می بخشد.

مقامات امنیتی آلمان در آخرین تصمیم، کابل و مناطق شمال افغانستان را منطقه امن می پندارند و پناهجویان رد شده را هر چه سریع تر اخراج و به افغانستان انتقال می دهند.

به گزارش رسانه های آلمان این رویکرد به تایید دولت آلمان رسیده اما باید به تصویب پارلمان هم برسد. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که به دلیل سیاست درهای باز برای پناهجویان هم در داخل آلمان و هم از سوی دیگر کشورهای اروپایی هدف انتقادات شدید بوده، دو هفته پیش موافقت 16 دولت ایالتی آلمان را در سرعت بخشیدن به بازگرداندن پناهجویانی که درخواست شان رد شده است، به دست آورده بود.

بر اساس مقررات جدید ماموران اداره مهاجرت آلمان اجازه خواهند داشت تلفن و لپتاب متقاضیان پناهندگی را چک کنند تا از کشور مبدا متقاضی اطمینان پیدا کنند. آلمان همچنین قصد دارد پناهجویانی را که در خواست پناهندگی‌شان پذیرفته نشده، در صورتیکه برای امنیت عمومی خطرناک قلمداد شوند، دستگیر کند یا با پابند الکترونیک زیرنظر بگیرد.

با اینکه آلمان همچنان پناهگاهی امن برای پناهجویان و آوارگان سوری است اما دولت آلمان شمال افغانستان و کابل را مناطقی امن تلقی می‌کند، بخصوص اینکه نیروهای آلمانی در قالب ناتو در برقراری امنیت در افغانستان حضور دارند.

این در حالی است که 18 مهاجر اخراج شده افغانستان از آلمان به کابل رسیدند. این گروه 18 نفری از پناهجویان افغانستان که شام روز گذشته از میدان هوایی شهر مونشن آلمان اخراج شدند، صبح پنجشنبه به میدان هوایی کابل رسیدند.

این سومین دوره اخراج گروهی مهاجران افغانستان است که با وجود اعتراض‌های شدید اجرا گردید. این در حالی است که رییس جمهور و سایر مقامات افغانستان به اخراج 18 پناهجوی افغانستان که روز گذشته به کابل رسیدند هیچ واکنشی نشان نداده است.


اخراج اجباری پناهجویان افغانستان آلمان فرودگاه کابل مهاجران

اخراج اجباری پناهجویان افغانستان آلمان فرودگاه کابل مهاجران

اخراج اجباری پناهجویان افغانستان آلمان فرودگاه کابل مهاجران

اخراج اجباری پناهجویان افغانستان آلمان فرودگاه کابل مهاجران

اخراج اجباری پناهجویان افغانستان آلمان فرودگاه کابل مهاجران



منجم زاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برای افغانها در هیچ سر زمین دنیا جای نمانده است . خانه مشترک خود را فروختیم وپارچه پارچه ساختیم ومردم خود را قتل کردیم وبالای همین خارجی های که افغان ها در کشور هایشان به مثل سگ هم ارزش ندارد گل پا شیدم و در پیش تانکهایشان رقصیدیم .

>>>   خدا از اشرف غنی نگذرد ازین کارشکنی شان که حتا در بی بی سی نوشته است سمت شمال و کابل امن است وصفهات مرکزی همین طور

>>>   باید اخراج کردند زیرا وقت که انها در وطن دوباره برگردن امنیت تا مین می شود

>>>   واقعا متاسف هستم . حکومت المان بر خلاف قانون پناهنده گی عمل می کند و قانون را زیره پا گذاشته است . من واقعا پناهجویان را درک می کنم که در چه شرایط سخت روحی قرار دارند . رژیم خود فروخته شده کابل بعد از افغانستان فروشی پول هنگفتی به جیب زد و الان به مهاجر فروشی دست می زند تا پول دیگری به جیب هایشان بروند . وقتی ملت و مردم خود را در چنین بحرانی میبینم واقعا از ته قلب میسوزم و غصه به حالشان میخورم . هم وطن عزیز تا زمانی که اشغالگران حضور داشته باشند این جنگ تحمیلی ادامه پیدا خواهد کرد .
حبیب الله یوسف زی

>>>   افغانستاني ها بايد دست در دست همديگر بر فکر ساختن وطن خويش باشند و از خيال کوچ کردن پرهيز کنند. اگر مسئوليت و غيرت پيدا بشود برای آباداني مملکت هيچ قدرت خارجي و طالب و داعش جرأت نمي کنند بر وطن مان چيره شوند.

>>>   بخیر و به خو بی در .طن بیاید

>>>   بیایددروطن تان.
ع

>>>   من اففان پناینده ٱلمان هستم و برای برگشت به وطن پاسپورت از سفارت در برلین گرفتم.تا ٱلمان مرا اجباری بیرون نکند.خودم با افتخار به کشورم بر میگردم.اوروپا دیگر برای ما جهندم شده.ٱمدم این بهشت را هم از نزدیک دیدم.نجیب ٲلمان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است