40 موتر زرهی آمریکایی به پاکستان داده می شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۵/۱۲/۵ کد خبر: 129462 منبع: پرینت

«ناوستار» شرکت آمریکایی تولیدات صنایع دفاعی این کشور قرار است در معامله‌ای با پاکستان ۴۰ موتر زرهی پیشرفته را به این کشور تحویل دهد.

به گزارش مجله دفاعی «آی‌.اچ‌.اس جینز»، قرار است شرکت آمریکایی تولیدات صنایع دفاعی در معامله با ارتش پاکستان 35 موتر زرهی از نوع «ام‌.رپ» را به ارزش 35 میلیون دالر به پاکستان تحویل دهد.
این معامله که تحت عنوان قرارداد «فروش تسلیحات به کشورهای خارجی» صورت گرفته است شامل تجهیزات جانبی، تدارکات و خدمات فنی نیز می‌شود.

بر اساس این قرارداد، بخشی از روند ساخت و ساز این خودروهای زرهی در ایالت «میسی‌سی‌پی» آمریکا و بخش دیگر آن در پاکستان صورت خواهد گرفت.
قرار است این خودروهای زرهی تا پایان ماه اکتبر سال جاری به پاکستان تحویل شود.

موترهای زرهی ام‌رپ از نسل پیشرفته موترهای زرهی محسوب می‌شود که از سوی نیروهای زمینی ارتش آمریکا به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است.
گفته می‌شود که این خودروها تا حد بسیاری در مقابل مین و کمین مقاوم هستند.
با وجود این دو ماه گذشته نیز پنتاگون از تصویب قرارداد 300 میلیون دالری تجهیزات نظامی به ارتش پاکستان خبر داده بود.

«لاک‌هید مارتین» شرکت آمریکایی تولیدات تسلیحات پیشرفته تجهیزات نظامی دید در شب، پیشرفته ترین مدلهای بالگردهای کبری و سیستم‌های هدفگیری بهینه سازی شده را در اختیار پاکستان قرار خواهد داد.
پنتاگون گفته بود که این شرکت تا سال 2022 سیستم‌های هدف‌گیری بهینه سازی شده را در فلورایدا طراحی کرده و در اختیار نیروی دریایی ارتش آمریکا و پاکستان قرار خواهد داد، تا ارتش پاکستان از این تجهیزات برای مبارزه با تروریسم در این کشور استفاده کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است