انزوای ولایات شمالی قابل بررسی است
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۰    ۱۳۹۵/۱۲/۴ کد خبر: 129447 منبع: پرینت

ولايت هاي پروان، كاپيسا و پنجشير كه طي سال هاي طولاني در گذشته كشور، در يك حالت انزوا نگهداشته شده بودند، اكنون هم با وجود داشتن ده ها رهبر نامدار و فرماندهان قدرتمند، به نوعي در يك انزوا قرار داده شده اند.
بر اساس سنت هاي حاكم سياسي، هميشه افراد ناتوان و بي پايه از اين حوزه به سمت هاي بلند حكومتي گماشته مي شوند.

براي مصروف ساختن مردم اين ولايت ها هميشه تلاش شده تا مردم در فقر و بدبختي نگهداشته شوند.
با استفاده از بيكاري و روزگار بد اقتصادي مردم، جوانان معتاد به مواد مخدر شده اند و اكنون مواد مخدر به صورت سيستماتيك و منظم در اين مناطق توزيع مي شود.

روزانه ده ها جوان از ولايت هاي نامبرده در صفوف نيروهاي امنيتي كشته مي شوند، اكثر قربانيان هم بر اثر بي توجهي فرماندهان يا وجود معامله و فساد بدست دشمن قرباني مي شوند.
با وجود اين همه بدبختي، هيچ مسوولي پاسخگو نيست!

در چند سال اخير وضعيت امنيتي در پروان و كاپيسا رو به بدترشدن است و حمل سلاح غير قانوني در اين ولايت ها هيچ مانعي ندارد.
اگر در اين حالت گروهي بتواند در اين حوزه نهاد سازي كند و حد اقل براي يكي از اين چالش ها برنامه ريزي كند، بايد با جبين گشاده استقبال شود.
براي انجام چنين كاري، طبيعي است كه منافع يك عده جنايت كار داخلي در تضاد با اين جريان قرار ميگيرد و مانع مي شوند.

گام نخست براي ايجاد يك مانع مي خواهند خود جوانان باشند.
اكنون كه شماري از دوستان صدا بلند كرده اند براي انجام يك كار مهم و اساسي، بهتر است تا حمايت شوند و اگر نمي توانيم حمايت كنيم، حد اقل خاموش بمانيم بهتر است.
تبليغات منفي فقط مي تواند براي بقاي جنايت كاران عمر بيشتر بدهد و بر سياهي روزگار مردم بيافرايد.

البته اين پيام مخصوص دوستان جوان ما در اين حوزه است كه نيت نيك دارند اما شايد به دلايلي از دوستان دست اندركار ناراحت باشند.

نصرت اقبال


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نهادسازی درمحلات طالبی فقط مخفیانه ممکن است .متاسفانه روحانیون انسانهارا ازعلم دورساخته حتی بجای مکتب به مدرسه مسجد تشویق میکنند .
نان جهاد مردم را به مفتخوری تشویق کرده هرکس هوس دارد که بنام طالب تیلفون کرده پول بدست بیآورد بااین هدف علاقمند جذب طالب هستند .

>>>   هدف انزوای ولایات شمال نیست هدف نابودی و تخریب کامل ولایات شمال است پتان به شمال و غرب احتیاج ندارد باید نابود شود. مردم شمال دوره طالبان را فراموش کردند این دوره صدبار بدتر از دوره طالبان است. در این دوره بصورت اساسی و پلان شده ولایات شمال را نابود میکنند. توسط طالب و داعش به پلان دولت و ارگ کابل اوبیادرهای گلم بیدار شوید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است