رویدادها و تحولات ترکیه در چهارم حوت
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۱    ۱۳۹۵/۱۲/۴ کد خبر: 129446 منبع: پرینت

** جنگنده های ارتش ترکیه با ورود به آسمان عراق، در عملیاتی که بیش از یک ساعت به طول انجامید، به مواضع حزب کارگران ترکیه (پ ک ک) در شمال استان اربیل کردستان عراق حمله کردند.
ارتفاعات قندیل در مثلث مرزی ایران، عراق و سوریه واقع است که ارتش ترکیه از ژولای 2015 و به دنبال نقض آتش بس آنکارا با پ ک ک، به طور پیوسته به این منطقه حمله می کند.

** وزارت دفاع ترکیه بر اساس آیین نامه ستاد کل ارتش این کشور امروز با صدور اطلاعیه ای، استفاده از حجاب برای افسران زن را مجاز اعلام کرد و بدین ترتیب ممنوعیت حجاب برای بانوان درجه دار و افسران ارتش ترکیه و سازمان های وابسته به آن لغو شد.
پیش از این بانوان و حتی مردان ارتش ترکیه مجاز به رعایت الگوهای حجاب اسلامی نبودند و داشتن حجاب برای کارکنان و افسران در همه دوایر وابسته به آن ممنوع بود.

** صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ها و نماینده مجلس ترکیه از استان حکاری که نزدیک به چهار ماه است در بازداشت به سر می برد به اتهام تحقیر ملت، اهانت به دولت و نهادهای حکومتی ترکیه از سوی دادگاه کیفری شهر دوغوبایزید به تحمل پنج ماه حبس محکوم شد.

**‌ سخنان امروز مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در رسانه های ترکیه با عناوینی چون 'رهبر ایران: درگیری ها توجه به مساله فلسطین را کم رنگ می کند'، بازتاب گسترده ای داشت.

** نمایندگی فیگن یوکسک داغ عضو حزب دموکراتیک خلق ها (ح.د.پ) و نماینده شهر وان در مجلس ملی ترکیه در اقدامی بی‌ سابقه سلب و لغو شد.
عضویت این نماینده حزب دموکراتیک خلق ها و رهبر بانوان این حزب در مجلس ترکیه از سوی دادگاه با قطعیت صادر و سپس تعلیق و حق نمایندگی وی در مجلس ملی ترکیه لغو شد.

** تد مالوچ گزینه پیشنهادی ترامپ به نمایندگان سنا به عنوان سفیر جدید آمریکا در اتحادیه اروپا، گفته که دولت ترامپ شاید برای بهبود روابط با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، فتح الله گولن روحانی ترکیه ای را به آنکارا تحویل دهد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است