رویدادها و تحولات یمن در چهارم حوت
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۸    ۱۳۹۵/۱۲/۴ کد خبر: 129444 منبع: پرینت

** معاون رییس ستاد کل نیروهای مزدور رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به همراه فرمانده نیروهای اماراتی در یمن در حملات موشکی نیروهای انصارالله و ارتش این کشور در استان المخا به هلاکت رسیدند.
نیروهای مشترک مردمی و ارتش یمن، موفق شدند با شلیک یک موشک بالستیک به شهر بندری مخا در تنگه باب المندب، تجمع فرماندهان نظامی وابسته به نیروهای منصور هادی و ایتلاف عربستان سعودی را هدف قرار دهند.

** یحیی بن عبدالله القحطانی سخنگوی رسمی دفاع مدنی عربستان نیز روز گذشته از زخمی شدن 3 تن از افرادش بر اثر شلیک موشک انصارالله یمن به نزدیکی مرکز الموسم از توابع استان طوال خبر داده بود.

** جیمی مک گولدریک هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در یمن با ابراز نگرانی از درگیری ها در سواحل غربی یمن، اعلام کرد که 17 میلیون یمنی توانایی تامین غذای خود را ندارند و هفت میلیون تن دیگر نیز در آستانه گرسنگی قرار گرفته اند.

**‌ صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) پیش بینی کرد که در صورت ادامه وضعیت کنونی جنگ، خشکسالی و قحطی در مناطق مختلف آفریقا و یمن، سبب کشته شدن حدود یک میلیون و 400 هزار کودک در سال جاری میلادی خواهد شد.
هم اکنون در یمن 462 هزار کودک در نتیجه جنگ دو ساله این کشور با سوء تغدیه حاد رو به رو هستند.

** یگان های موشکی و توپخانه ای ارتش یمن عصر روز گذشته مواضع ارتش عربستان در الضبعه و ارتفاعات الحمراء واقع در نجران عربستان را هدف موشک و گلوله های توپ قرار دادند که منجر به کشته و یا زخمی شدن شماری از نیروهای عربستان و انهدام این دو پایگاه نظامی شد.

** کوین دونگان فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین با اذعان به توان نظامی حوثی ها در دفاع از سرزمین خود، اعلام کرد که قایق یمنی که حدود سه هفته قبل به ناو محافظ عربستانی حمله کرد، فاقد سرنشین بوده و از راه دور هدایت شده است.

** اهالی استان های صنعا و تعز روز سه شنبه برای شصت و یکمین بار طی دو سال اخیر با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در این شهر، خواستار توقف تجاوز عربستان و نیروهای ایتلاف عربی به باب المندب، ذباب و بندر المخا شدند که همین تجاوزها سبب کوچ اجباری بیش از 50 هزار تن از خانه های شان شده است.

** دنیس مانتوروف وزیر صنایع و بازرگانی روسیه از مذاکره برای فروش جنگ افزار به عربستان سعودی از جمله تانک تی-90ام.اس خبر داد و از سوی دیگر رسانه های روسی اعلام کردند که قرارداد فروش این تانک ها ماه دسامبر سال گذشته امضا نیز شده و در آینده ای نزدیک به اجرا در خواهد آمد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است