رویدادها و تحولات عراق در چهارم حوت
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۶    ۱۳۹۵/۱۲/۴ کد خبر: 129443 منبع: پرینت

** جنگنده های ارتش ترکیه با ورود به آسمان عراق، در عملیاتی که بیش از یک ساعت به طول انجامید، به مواضع حزب کارگران ترکیه (پ ک ک) در شمال استان اربیل کردستان عراق حمله کردند.
ارتفاعات قندیل در مثلث مرزی ایران، عراق و سوریه واقع است که ارتش ترکیه از ژولای 2015 و به دنبال نقض آتش بس آنکارا با پ ک ک، به طور پیوسته به این منطقه حمله می کند.

** اسکندر وتوت عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز با این ادعا که طی سنوات گذشته بارها هواپیماهای آمریکایی برای تروریست ها در مناطق تحت تصرفشان انواع سلاح و مواد غذایی کمک کرده اند، خواستار تحقیق و تفحص در قضیه این کمک ها به گروه تکفیری در شهرستان تلعفر در غرب استان نینوا شد.

** نیروهای کتائب حزب الله که طی 10 روز گذشته دستکم 5 حمله بزرگ داعش را در جبهه تلعفر دفع کرده اند، بامداد امروز وارد روستای راهبردی الشریعه در اطراف شهر تلعفر در 50 کیلومتری غرب موصل و یکی از کانون های فرماندهی داعش برای حمله به نیروهای الحشدالشعبی شدند و پس از یک درگیری شدید با تروریست ها کنترل این روستا را به دست گرفتند.

** طرح آشتی ملی که مقتدا صدر از دوشنبه گذشته (20 فوریه 2017) مطرح کرده است با واکنش هایی در داخل و خارج عراق روبه رو شده و برخی آن را طرحی در برابر طرح آشتی سید عمار حکیم رهبر ائتلاف ملی و برخی دیگر آن را موازی آن می دانند.
برخی طرح مقتدا صدر را آغازی برای ارایه طرح های دیگر آشتی از سوی رهبران سیاسی عراق می دانند که در نهایت باعث شود همه طرح های آشتی مطرح شده، غربال و نقاط مورد اختلاف و توافق بهتر آشکار شود.

** جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا پس از فرمان دونالد ترامپ مبنی بر منع مهاجرت افراد به آمریکا از هفت کشور عمدتا مسلمان، وعده داد که فرمان اجرایی جدید مهاجرتی ترامپ شامل عراقی هایی که در میدان جنگ به ارتش آمریکا کمک کرده اند، نخواهد شد.
وعده وزیر دفاع آمریکا بنا بر فرمان اجرایی جدید مهاجرتی ترامپ گفته شده که احتمالا این هفته اعلام می شود.

** حیدر العبادی نخست وزیر عراق شامگاه سه شنبه بعد از جلسه هیات دولت، با اشاره به این که قیمت ها هنوز به سطح مورد نظر و مطلوب نرسیده است، تاکید کرد که کشورش برای جبران کسری بودجه، به فروش نفت در سطح بهای60 دلار در هر بشکه نیاز دارد و از اعضای اوپک خواست تا برای بحث درباره کاهش تولید نفت با هدف حمایت از قیمت ها در بازار جهانی، برگزاری یک نشست جدید را در دستور کار خود قرار دهند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است