کنترل کل زمین توسط شرکتی بنام «Planet»!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۴    ۱۳۹۵/۱۲/۴ کد خبر: 129433 منبع: پرینت

شرکتی به نام پلنت که توسط سه نفر از دانشمندان سابق ناسا تاسیس شده است، با بیش از ۱۰۰ ماهواره که در مدار زمین قرار داده ‌است، می تواند هرروز از کل سیاره زمین عکسبرداری کند.

به گزارش العالم، شرکت پلنت با قرار دادن ۸۸ ماهواره دیگر در مدار زمین که هریک به اندازه یک جعبه کفش هستند، تعداد ماهواره هایش در مدار زمین را به عدد ۱۴۹ رسانده است و بدین ترتیب هرروز می‌تواند از یک تکه از زمین عکس بگیرد.

تصاویری که از این ماهواره‌ها به دست می آید، پس از بررسی و تایید نهایی در اختیار مشتریانی مانند شرکت‌ها، دولت‌ها و محققان قرار می‌گیرند تا بتوانند تغییراتی که در سیطح سیاره رخ می‌دهند را زیر نظر داشته‌باشند. به این شکل حجم اطلاعاتی که از زمین در اختیار افراد قرار می‌گیرد هزار برابر خواهد شد.

این شرکت در سال ۲۰۱۰ توسط سه نفر از دانشمندان سابق ناسا تاسیس شد و درحال حاضر بیش از ۱۰۰ مشتری را جذب خود کرده‌است و به محض اینکه ماهواره‌های جدید نیز به بهره‌برداری برسند، شرکت پلنت می‌تواند تصویربرداری روزانه از کل زمین را آغاز کند. شایان ذکر است که اصلی‌ترین مشتریان این شرکت بخش کشاورزی،‌دولت‌ها و شرکت‌های اینترنتی هستند که می‌خواهند نقشه‌های به روزتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

شرکت پلنت در نظر دارد که در بخش کشاورزی از این تصاویر برای بررسی تمامی مزارع سیاره زمین استفاده می‌شود تا از این داده‌ها برای مدیریت مکان ایجاد مزرعه، نوع محصولات کشت شده، مدیریت آب، کود و برداشت محصولات استفاده شود.

دولت‌ها از این تصاویر برای طیف وسیعی از فعالیت‌ها،‌از مدیریت بحران و مدیریت فجایع تا نقشه‌برداری شهری استفاده خواهند کرد. مکزیک و برزیل قصد دارند از این تصاویر برای کنترل جنگل‌زدایی استفاده کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در اطرف زمین ماهواره های مختلفی ،به اندازه های مختلف ، توسط کشور های مختلف، برای مقاصد مختلف، جابجا شده اند و هر لحظه پیام ها و داشته های خویش را به زمین مخابره میکنند و ازین پیام ها در عرصه های مختلف اعم از مخابرات و نشرات وبخش نظامی، آب و هوا و اوضاع جوی و کشت و زراعت و نوی گیشن و راه یابی و بخش های دیگر مورد استفاده قرار میگیرند.
پس همانطوری که روی زمین به یک کشور مشخصی و یا کمپنی مشخصی تعلق ندارد، جو زمین نیز به کشور و یا کمپنی مشخصی تعلق ندارد، بلکه تمام کشور ها و کمپنی ها میتوانند نظر به ظرفیت خویش از آن استفاده کنند.
علم و پیشرفت و تخنیک در قرن بیست و یکم که قرن تبادله سریع اطلاعات بصورت دیجیتالی در بین تمام کشور ها و مردم جهان است، مختص به یک کشور و یا کمپنی نمی ماند، بلکه هر کشور و یا کمپنی نظر به ظرفیت خود میتواند از آن استفاده کند.
زمانی که امریکا در زمان ریاست جمهوری ترومن به بمب اتم دسترسی پیدا کرد، طی بیانیه تلویزیونی ترومن به مردم خود اعلام کرد که خدا را شکر که این سلاح نابودی دسته جمعی، تنها در اختیار امریکا است.
اما چندی تیر نشد که شوروی نیز این سلاح را بدست آورد و بعد از آن فرانسه و انگلستان و چین. در دهه های بعدی اسراییل و هند و پاکستان و کوریای شمالی و فعلأ نیز به شمول ایران، شاید کشور های بیشتری در تلاش برای بدست آوردن آن باشند.
خصوصأ در شرایط فعلی که نصب چند سنتری فوگال شاید به قیمت چند میلیون دالر تمام شود که تمام کشور ها توانایی خرید آن را دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است