محاصره ای در کار نبوده است
با توجه به تجاربی که دارم، دیده ام که توسط توطیه دشمن و شایعاتی که آنها ساختند ما تلفاتی سنگین دادیم، در تمام سالهای جوانی تا این پیری، این شایعات را بر ما انداختند و حالا هم این شایعه اخیر 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۵    ۱۳۹۵/۱۲/۴ کد خبر: 129415 منبع: پرینت

به دنبال محاصره خانه و محل کار جنرال دوستم توسط نیروهای امنیتی، وی در نشستی خبری بر تمامی ابهام ها نقطه پایان گذاشت و از رابطه خوب خود با رییس جمهور گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهور، در نشست خبری گفت: هیچ حرف بخصوصی در حال حاضر وجود ندارد و جای نگرانی نیست. بسیاری ازجوانها هستند که ندیده اند و نشنیده اند که در افغانستان چه ها گذشته است.کوچک بوده اند و حالا بزرگ شده اند، اینها آوارگی و بدبختی جنگ ملت را در آن زمان ندیده اند. برای همین این اوضاع برایشان غیر عادی است.

وی، در خصوص شایعه هایی که اخیراً درمورد خودش تبدیل به جنجال رسانه ای شد بیان داشت: اینطور شایعه را پخش کردن میان رهبران افغانستان، حکومت را ضعیف کردن و ضربه زدن به آن است. این شایعات و تبلیغات دروغین را پخش می کنند که جنرال دوستم را در مقابل دولت قرار دهند. با این کارها مردم دیگر در اطراف دولت نخواهند بود و انگیزه نیروهای امنیتی با این شایعات ضعیف می شود و دشمن به راحتی می تواند کار خودش را انجام دهد. نگرانی های من هم اکنون از اوضاع چند ماه بعد در افغانستان است و همچنین نگرانی های من از نفوذ داعش در این سرزمین است.

جنرال دوستم، یوجود آمدن تفرقه را میان ارکان دولت، باعث افروخته شدن بیشترجنگ می داند و می گوید: در حال حاضر پاکستان، در مدت دو روز بیشتر از چهارصد سلاح ثقیله و راکت فیر کردند. وضعیت اینطور است و تهدیدهای دشمن این ها است، برنامه ریزی های دشمن این است. خدا داند که کابل چه پلان دارد در این شرایط و در این وقت کسانی که ذهن من را خراب می سازند و ذهن رییس جمهور را خراب می سازند، دوستان ما نیستند بلکه دشمنان ما هستند. در این اوضاع ما باید متحد شویم نه اینکه اینگونه بدی ها رادر حق هم انجام دهیم. حالا اگر اتحاد در میان خود ایجاد نمی کنیم، حداقل تفرقه افکنی هم نکنیم. میان قومیت ها اختلاف ایجاد نکنیم.

وی، ادامه داد: ما زیر تهدید اول تروریزم هستیم. ما در خط مقدم تروریست ها، الاقاعده، داعش و ... قرار داریم . هر روز تعداد بسیار زیادی از سربازان ما زیر دست طالبان و داعش به شهادت می رسند. کشور ما اینگونه در یک تهدید بلند تروریزم است. برنامه شوم و خطرناکی است که در آینده پیش بین هستیم این است که تروریزم در کشور ما پلان دارد. در این زمان وظیفه ما است که بیدار و هشیار باشیم و نگران نباشیم اما نباید دشمن رااز نظر خود دور کنیم. دشمن در حال حاضر از حربه ای استفاده می کند که ما را ضعیف کند.

جنرال دوستم با خونسردی، در ارتباط با محاصره خانه اش گفت: هنگامی که خانه مرا تازه محاصره کرده بودند، بیرون آمدم و به محاصره کنندگان گفتم، اینجا چه می کنید؟ اینجا خانه بابا دوستم است، من بابای شما هستم . از اینجا بروید. به شهرهای مختلف افغانستان بخصوص در شمال بروید و ببینید که چگونه به من بابا می گویند. حالا شما به اطراف خانه من برای چه آمده اید؟

معاون اول رییس جمهور، در خصوص اختلافات میان خودش و رییس جمهور گفت: از جنجال ها میان من و رییس جمهور، شایعه پردازان و سوء استفاده گران حرف هایی ساخته بودند که بسیار خنده دار است. من خود به رییس جمهور می گویم که هر جنجال ما برای تحکیم این حکومت است. به رییس جمهور گفته ام که این افراد در اطراف تو نباشند بهتر است. ما باید وحدت و همبستگی ایجاد کنیم و آن را واقعا حفظ کنیم. اول از خدا مددجوییم و بعد از آن شورای امنیت و رییس جمهور و آمریکا و جامعه جهانی بخواهیم که همکاری کنند و اردو را تقویت کنند. ما هم اکنون به کمک های تجهیزاتی جامعه جهانی نیاز داریم.
وی، در حال حاضر آمادگی بیشتر برای جنگ را نیاز کشور می داند و می گوید: ما فردا با جنگ خطرناک داعش مواجه هستیم، با اینطور سنگرهایی که داریم نمی توانیم از پس آن برآییم. این طرز جنگ کردن و این طرز دفاع کردن باید اصلاح شود. سنگرها باید درست شوند. درست است که پنجاه درصد وجود سربازان موثر است، پنجاه درصد سنگر اهمیت دارد. ما در هر حالت باید آمادگی های خود را داشته باشیم حتی اگر داعش نفوذ بیش از این هم نکنند، آمادگی هیچ ضرری ندارد.

جنرال دوستم، در خصوص شایعاتی که در مورد وی در ادوار مختلف ساخته اند بیان داشت: با توجه به تجاربی که دارم، دیده ام که توسط توطیه دشمن و شایعاتی که آنها ساختند ما تلفاتی سنگین دادیم، در تمام سالهای جوانی تا این پیری، این شایعات را بر ما انداختند و حالا هم این شایعه اخیر. همه این شایعات و این بهم ریختگی ها در کشور باعث جنگ ها می شود. جنگ هایی مانند قندوز که مردم را آواره کشورهای دیگر مانند یونان و اروپا کرد و بسیاری از آنها را مهاجرین داخلی کرد. این مهاجرین و مهاجرین داخلی بازهم بار دیگری بر دوش دولت و حکومت شد. حالا این نیروهای امنیتی که در اطراف خانه من آمده اند فکر نمی کنم برای محاصره من آمده باشند. چه محاصره ای می توانند بکنند؟ منی را که ضد طالب هستم، منی را که ضد داعش هستم می خواهند محاصره کنند؟

وی افزود: حالا که با حوصله پیر شده ام در مقابل این مسایل بازهم حوصله مندی پیشه می کنم. در زمان کرزی هم بر سر من لشکرکشی شده بود. بازهم همه این حرف ها از بین می رود و ما ملت و مردم در جای خود باقی هستیم. این دسیسه های دشمن و توطیه های دشمن از بین می رود و ما هستیم که باقی هستیم. پس بهتر است در مقابل این دسیسه ها درست رفتار کنیم.

جنرال دوستم در اخیر گفت: در حال حاضر محاصره ای در کار نیست. ما نباید این موضوع ها را شلوغ کنیم و بزرگ نماییم و اینقدر حرف از محاصره و محاصره نزنیم محاصره کجا است؟ اگر محاصره ای در کار باشد که خودشان علناً می گویند. هر کسی هم که پرسید در اطرافت چه خبر است، من گفته ام خیریت است و گپ خاصی نیست. از ما نگران نباشید هیچ اتفاق خاصی نمی افتد این تانک هایی هم که اطراف خانه من است هیچ هدف خاصی ندارند.

کد(30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بخاطر ایشچی محاصره کرده اند.

>>>   کجاست این دوست داشتنی هایی معاون اول آقای غنی که به داد اش برسند ، که آقای ژنرال دوستم را تحریک کرده بودند تا در برابر رهروان عیاری و تابوت هایی شهید امیر حبیب الله خادم دین رسول الله و یارانش در یازدهم سنبله بایستند؟
/فرزاد/

>>>   جناب زازى در پاسخ به پرسش گوينده كه مردم نگران عواقب برخورد با جنرال دوستم در بٌعد بزرگتر در جامعه اند، گفت:
"بياييد اين فرهنگ كه فلانى را بخاطر مصلحت كارى نداشته باشيم ، از بين ببريم و قانون را تطبيق كنيم ."
به پاسخ جناب زازى عرض ميكنم كه ايا بنيان گذار اين فرهنگ ضد دموكراتيك و ضد قانون خود شما ها نيستيد؟ چرا شعور مردم را دست كم مى گيريد؟
أيا اين تفكر برخواسته از شونيزم قومى تان نيست كه اگر فلانى قوم در راس قدرت نباشند اتش افروخته ميشود؟ أيا بر أساس همين تيورى سالها رأى وأراده مردم را به يغما نبرده أيد؟
ايا همين ديروز قانون شكنى تره خيل را ناديده نگرفتيد؟ أيا على زاى را بخاطر پسوند اسم اش ازاد نگذاشتيد؟
ما سالهاست برأى يك جامعه قانونمند گلو پاره ميكنيم اما جامعه قانونمند به معنى واقعى ، نه ان قانونى كه تفسير ان برأى شما متفاوت از ديگران باشد!
Ariaie

>>>   اما در برابر طالب سراپا تسلیم مصلحتهای قومی خود اند. اینها چیزی به نام وجدان نمی شناسند.

>>>   دولتی رفته به بحران ، کشوری رفته به بن بست فرآیند راهبرد نا کاره و غیر عملی است . حدِ اقل بیشتر از صد سال است که ساختار قدرت با واقعیت های زندگی ما در تقابل قرار دارد . باافسانه پردازی تاریخی ، زور گویی ، خشونت و دیگران راندیدن و رعایت نکردن نمی توان دنیای نو ساخت . سیاست های زشت فقط به به نتایج زشت می انجامند .

>>>   جنرا ل صا حب من یک پشتون اصلا پښتون اصلی و نسبی استم ( په خدای چی پښتون یم ) اګر از شر این رژیم وحشت ملي و دست نشانده آمریکا ملت افغان را نجا ت داده تو انستی و به زور ملت خلع کرده توا نستي که تما م اقوام شریف افغا نستا ن نیز از شما حما یت قا طع خواهند کرد و یا این حلقه ء خا ین را به فرار مجبور سا ختی به پا های جناب شما نه خیر البته دستا ن مبا رک تا ن را ضرور خواهم بوسید .
ما یکسا ل زحمت کشیدیم کمپا ئین کردیم سه صد وبیست هزار رای از یک و لایت در شرق افغا نستا ن جمع آوری کردیم و دوصد هزار رای دیګر از قوم خویش در سرتاسر افغا نستان برای این بیګا نه و بیچاره داکتر اشرف غنی که شا ید عدالت را تا مین کند و با انصاف حکمراوایی کند لاکن امروز اګر وزارت است یا ریا ست عمومی یا معینیت و ولایت وغیره مقا م بلند دولتی بخش ۵۰ درصد اشرف غنی نخست فقط برای لوګری ها ست دوم پشتون های کوچی قبیله احمدزی .
با احترام
از دوستا ن بسیار نزدیک اسبق داکتر اشرف غنی

>>>   اگر هدفتان برداشتن جنرال دوستم است, اینرا بدانید امروز ملیون ها دوستم دیگر در شمال افغانستان رسم مبارزه وعدالت خواهی را آموخته اند و حتی یک نفس هم دارند و حتی یک قطره خون هم دارند, دیگر تحمل فاشیست گری و دد گری را قبول نمیکنند, برادران پشتون های واقعی و اصیل ما بدانند اگر امروز رهبران فاشیستی شان ملیت های دیگر را نادیده و در مقابل اهداف آزادی خواه شان قرار میگیرند, این صد در صد در نقص شان است, و رفته رفته این فاشیست گری ها کینه ها به دشمنی مبدل خواهد شد و طوریکه امروز ما شاهد آن هستیم,
ما همیشه عدالت و برابری خواستیم, عدالت خواستن به معنی این است باید یک برادر اصیل پشتون ما پشت عوعو گویان و انحراف شده ها مثل غنی و کرزی که تخم نفاق ودشمنی را دربین برادران پشتون و ملیت های دیگر کاشته صدای عدالت خواهی را در مقابل شان برای ملیت های دیگر بلند نمایند.
تا نسل های آینده به جای لعنت رحمت برای شان بفرستد.
غنی باید بداند! ما نمک برایش خوراندیم و میدانیم مثل کرزی برای نمک مان خیانت و بی حرمتلی کرد, ما ملیون ها انسان در بد ترین شرایط حتی با قطع انگشتان, قطع سر, قتل, تهدیدات امنیتی و با مصرف گزاف مالی برای رسیدنت به ارگ برایت کمپاین ورای دادیم و این پاکترین رای ما بود تو به این جا رسیدی و زور ملت بود, اینرا بدان اگر به زور ملت به اینجا رسیدی بدان ملت زور خارج کردن تورا نیز ازینجا دارند, هرگز ازت خواهش نمیکنیم, بدان باید این هوای که با زور بادارانت در سرداری, به خیال بیش مبدل خواهیم ساخت.
ما همه انسان ایم و بهترین ما با تقواترین ما است.
ب ت ج

>>>   دوستم که علیه دوکتور نجیب بغاوت کرد و حکومت را به دزدان و قطاع اطریق ها تسلیم داد ، اکنون باید چنین روزهای را ببیند و ازین بیش هم زلیل و خوار و خورد میشود هنوز کجا ست؟ ....
>>>   او مردم ساده :
اين يك نمايش ارگى است و بود. تا مردم متوجه راكتيار و قبض روح او نشوند.
همه را متوجه فلم تازه وارد كردند.
شما هر لحظه و هر وا كنش را به يك طرف مصرف نكنيد.
ح ع

>>>   برخی آگاهان باور دارند که دوستم در انتخابات آینده کمر غنی احمدزی و یا کدام زی دیگر را مثل زمان کرزی بسته خواهد کرد.
حالا دوستم پرستان بجای قدرت نمایی به حکومت غنی آنتن های تلویزیون طلوع را تخریب کردند که چرا جنایات رهبر بد اخلاق شانرا نشر کرده است. این در حالی بود که همین‌تلویزیون طلوع بود که قدم بقدم با دوستم در خبر رسانی نمایشات مضحک عملیات ها در فاریاب و جوزجان از دوستم یک قهرمان افسانوی ساخته بودند. اما حالا به ادعای دوستم این یک تلویزیون دروغگو است. از دوستم و دوستم پرستان کرده دروغگو و بی حیا در افغانستان کیست؟
درست گفته اند: تا احمق در جهان است، مفلس خوار نمی ماند.

>>>   این عملکرد ها وگفتار ها وکردار ها بیشتر به شوخی قرین است تا واقعیت ! سخنگو های حاکمان کابل بیان داشتند که احضارات وجابجای های نیروهای دولتی نسبت تجمع وتردد افراد غیر عادی دوستم بوده است وبعد بدون این که هیچ یک ازان نیروهادستگیر وتعقیب گردند احضارات تمام میشود وجنجال خاتمه یافته تلقی میگردد وجناب معاون اول هم میگویند محاصره ای در کار نیست وتجمعات نیروهای دولتی بخاطر تامین امنیت کابل است ویک رویداد عادی قلمداد مینماید وبعد تر میگویند این رویکرد های نظامی فایده ای ندارد در گذشته ها نیز کرزی چنین کرده بود به عین اتهام و...
این همه باین معنیست که ازین نوع اعمال به حیث فشاربالای جناب دوستم کار میگیرند تا ارای دور بعدی انتخابات را تضمین نموده باشند بعضی ها را نام های شان به اندازه ای کوه بزرگ است وهمت وغیرت شان مانند کاه خورد وکوچک وقتی قرار برین بود که ان هفت نفر را تسلیم مقامات قضای نمایند چرا یک ماه قبل این کار را انجام ندادند تا این روسیاهی وذلت وخواری به همه مردم شمال نمیشد اقای احمد زی ما کمت!!!
از ابتدا معلوم بود که قضیه ای ایش چی چیزی هم اگربود ویاخیر اینها ازان پیراهن خونین ساختند وبا بزرگ سازی ان استفاده ای اعظمی را کردند واگر ما هزار بگویم بخاطر مصلحت ملت وکشور کنار امدیم انها حتما میگویند که ما درین نبرد پیروز گردیدیموای برحال این پهلوان های بی محتوا
زلمی مجددی عضو پارلمان

>>>   دوستم یک مهره غیر قابل اعتماد است۰ بسیار پدرالی پدرالی میگفت ولی بخاطر چند مقام و چند چوکی تشریفاتی تمام یک قوم و تمام هواخواهانش را به یک تمامیتگر متعصب و فاشیست چون غنی کوچی فروخت۰

>>>   امیرحبیب الله بسوگند نادر .....اعتماد کرد جانش را از دست داد. دوستم به غنی احمدزی اعتماد کرد آبرو و شخصیت خود را خراب کرد. خود دوستم از اعتماد خود شکست خورد. به این قوم هیچوقت اعتماد نمیشود. هرکس اعتماد کند نابود میشود

>>>   اعمال دوستم در گذشته انقدر خوب نبوده اما بعضی کار هایش قابل تقدیر است در اوایل کشتن طالبان به هر نوعی که بود کار خوب کرده از بین بردن هر طالب نجات دادن ده ها وصدها مردم بیگناه بوده واست مسله دیگر عفو خواستن دوستم از ملت افغانستان است از اعمال گذشته اش هیچ یک قاتلین مانند گلبدین و سیاف و اسماعیل و ربانی غیرت نداشتن که از کشتار مردم بیگناه ما عذر خواهی کنند و حال هم تعداد نگهبانان خود را به سارنوال معرفی کرد این کار را دیگران نکرد مانند کرزی که فامیل دزد و قاتل خو را به محاکمه نکشانید
بصیر نظری

>>>   آمادگی های لازم جهت تجزیه کشور باید گرفته شود۰ پشتونها از طالب تکنوکرات خلقی اوغان ملتی تا گلبدینی همه باهم فرق ندارند۰ غیر پشتونها متحد شوید و حساب تانرا از این جنگ و خشونت دائمی پشتونها جدا کنید۰
تجزیه به نفع غیر پشتونها است چون از این جنگ دائمی، بیفرهنگی، اضافه خواهی و وحشت دائمی پشتونها برای همیشه بیغم میشوند۰
کشور ها و ملت های دیگر پیشرفت کرده اند چون پشتون ندارند۰

>>>   امید واریم خواب تجزیه ملیونها انسان مطلوم این سرزمین به زودترین زمان به واقعیت بپیوندد, رهبران فاشیستی عده از پشتون ها زمینه ی تجزیه را فراهم میسازد.

>>>   خواب تجزیه رابگورخواهید برد زیرا اینجا وارثین اصلی این وطن موجود است

>>>   بچه های سقاو تا که یک افغان هم باشد افغانستان افغانستان است وتجزیه وطن ما ناممکین است واین ارمان تان به گورببرید.دگروال سیدمعصوم شاه کندهاری

>>>   مگرداکترنجیب هم به دوستم اعتماد کرده بود وازبین رفت

>>>   بیغیرتهای تجزیه طلب هیج کاری ازدست تان پوره نیست ناحق مانند اطفال جرت وفرت میکنید اگریکدفعه زورمردم رادیدید باز هم به کولاب نزد بادارتان فرار میکنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است