چرا دولت شایعه فروش سلاح را بررسی نمی کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۵/۱۲/۴ کد خبر: 129408 منبع: پرینت

سفیر اتحادیه اروپا امروز در افغانستان نگرانی شدید خویش را بابت فروش و واگذاری سلاح و مهمات نیروهای امنیتی کشور به طالبان ابراز نمود و گفت که در این مورد تحقیقات خویش را آغاز می کنیم؛ اما در مقابل سخنگوی وزارت دفاع می گوید که ما تا حالا سراغ نداریم که کدام منسوب ما سلاح و مهمات را به فروش رسانيده باشد.

پرسش اینجا است، زمانی که طالبان بعضی از نقاط را بدون مقاومت نیروهای امنیتی به تصرف خویش در می آورند و مقادیر زیادی از سلاح و مهمات و حتی وسایط زرهی و غیر زرهی را به دست می آورند و هم اکنون در بسیاری از ولایات کشور از آن استفاده می کنند، به دستور چه کسی این سلاح، مهمات و وسایط در اختیار آنان قرار گرفته است؟!

شاید یک سرباز، صد و یا دوصد مرمی را به فروش رسانیده باشد که قابل پیگرد است، اما با آنان که نه تنها سلاح و مهمات و وسایط نیروهای امنیتی را به طور یک بسته و یا پکیج و حتی ولسوالی ها و ولایات را در اختیار طالبان قرار داده اند، چه برخوردی باید صورت بگیرد؟

بحث روی چند مرمی نیست، بحث روی واگذاری لوا و ولسوالی ها و ولایت با تمامی تجهیزاتش به طالبان است که باید دقیقا مورد بررسی و پیگرد قرار بگیرد. چرا نتایج تحقیق قضیه قندز به آگاهی مردم رسانیده نشد و هنوز هم در هاله ای از ابهام است؟ قضایای جنگ فراه، هلمند و سایر نقاط کشور نیز در همین ردیف قرار می گیرد که باید دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

ما از اتحادیه اروپا و سایر کشورهای تمویل کننده افغانستان می خواهیم تا در رابطه به موارد بالا تحقیقات خویش را آغاز کنند و من مطمئن هستم در صورتی که بررسی بیطرفانه انجام شود مشت بسیاری از خاینان ملی و وطن فروشان باز خواهد شد و باید به جزای اعمال شان مطابق به قوانین جزای عسکری کشور برسند.

البته آن عده از سربازان و افسران نیروهای امنیتی که قهرمانانه و بدون هیچ چشم داشتی از کشور و مردم عزیزمان دفاع می کنند و در این راه از هیچگونه پیکار و قربانی دادن دریغ نمی کنند، جای شان در قلب های مردم خواهد بود و مردم از آنان همیشه حمایت خواهند کرد.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا دولت شایعه فروش سلاح را بررسی نمی کند؟
زیراکه همه سلاح را مجاهدین فروختند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است