رویدادها و تحولات عراق در سوم حوت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۵/۱۲/۴ کد خبر: 129391 منبع: پرینت

** نیروهای پولیس فدرال و الحشدالشعبی در ادامه عملیات آزادسازی بخش غربی شهر موصل، امروز به پایگاه الغزلانی در نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر رسیدند و منطقه البوسیف و بلندی های آن را به کنترل خود در آوردند و درگیری ها در اطراف فرودگاه بین المللی موصل هم اکنون در جریان است و نیروهای عراقی آماده حمله به فرودگاه هستند.

** جبار علی اللعیبی وزیر نفت عراق، با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با ایران در جریان سفر بیژن زنگنه به بغداد، از افزایش همکاری های دو کشور در زمینه های نفت و گاز به بالاترین سطح خبر داد.

** ایتلاف ملی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سید عمار حکیم رهبر ایتلاف ملی فراگیرترین مجموعه سیاسی عراق که دولت و بزرگ ترین فراکسیون پارلمان این کشور را در اختیار دارد،‌ شامگاه دیروز طی دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، پرونده بهره برداری از میادین نفتی مشترک مرزی و حل مشکلات متعلق به آن از طریق توافق و استفاده از پالایشگاه های مرزی ایران برای نفت تولیدی در میادین کرکوک یا جنوب عراق را بحث و بررسی کردند.

** قاسم الفهداوی وزیر برق عراق تاکید کرد که طرح صدور گاز ایران به کشور عراق به زودی آغاز می شود و این طرح مراحل پایانی خود را سپری می کند.

** یحیی رسول سخنگوی فرماندهی مشترک عملیات آزادسازی استان نینوا در شمال عراق اعلام کرد که 750 هزار غیر نظامی تحت فشار گروه تروریستی داعش هنوز در بخش غربی موصل زندگی می کنند.

** استیون تاون سند که با جیم ماتیس وزیر دفاع آمریکا به عراق سفر کرده بود، گفت که ما نسبت به قبل حضور نزدیک تر و عمیق تری در آرایش نیروهای عراقی داریم.
تاون سند که ماموریتش را به عنوان فرمانده تیپ استرایکر در زمان افزایش نیروهای آمریکایی در عراق در سال 2007 آغاز کرد، اکنون فرماندهی بیش از 6 هزار نظامی را در عراق و سوریه بر عهده دارد.

** براساس گزارش های برخی از منابع خبری، گروه تروریستی داعش همزمان با این که در حال از دست دادن شماری از مواضع خود در عراق است، از هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته برای مقابله استفاده می کند.

** با شروع عملیات آزادسازی مناطق غرب موصل مقامات سازمان ملل با اشاره به کمبود های گسترده و خطرات جانی ناشی از این عملیات درباره وضع وخیم شهروندان عراقی در این مناطق ابراز نگرانی کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است