هیچ فرد نظامی حق مصاحبه ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۹    ۱۳۹۵/۱۲/۴ کد خبر: 129386 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، نظامیان خارجی به خصوص آمریکایی ها و انگلیسی ها مدت زمانی است که در پی رفع اتهام از خود مبنی بر کمک به مخالفان دولت افغانستان هستند.

بارها بصورت آشکار و پنهان هزاران میل سلاح از انواع مختلف حتی نیمه سنگین توسط خارجی ها در ولایات مختلف کشور به مخالفان دولت داده شده است.

بارها چرخبال های نظامی خارجی، محاصره شده های مخالفان مسلح دولت را از مناطق تحت محاصره بیرون کشیده و به مناطق امن منتقل کرده اند.

نظامیان خارجی زمینه رشد و توسعه وهابیت و مدارس تحت نفوذ عربستان و امارات را در کشور فراهم آورده و از این طریق هم نیروی انسانی مخالفان دولت را تامین کرده اند و هم رساندن پول به مخالفان دولت را آسان کرده اند.

درست در زمانیکه تمامی اذهان عامه مردم آماده برای پذیرش اینکه نظامیان آمریکایی و انگلیسی و عرب های وهابی منافقانه عمل کرده اند و در کنار اینکه خود را حامی حکومت افغانستان معرفی نموده اند، تمامی امکانات و تجهیزات و تمویل مالی مخالفان مسلح دولت را در طول مدت نا آرامی های افغانستان برعهده داشتند، از یک منطقه دور افتاده از ولایتی که شاید هرگز مخالف مسلحی در آن ولایت بصورت جدی وارد عمل نشده باشد، سر و صدای دستگیری هشت پولیس به دلیل فروش هزاران فیر مرمی به طالبان رسانه ای می شود.

((در خبرها آمده است، هشت تن از منسوبین قوماندانی امنیه ولایت بادغیس به اتهام فروش بیش از ۷۰ هزار فیر مرمی سلاح کلاشنیکوف به طالبان، بازداشت شدند. مقام های محلی در ولایت بادغیس می گویند این افراد هر فیر مرمی "رسام" را به ۲۰ افغانی و فی مرمی عادی سلاح کلاشنیکوف را به ۱۵ افغانی برای گروه طالبان به فروش می رساندند.
ظاهر بهاند، سخنگوی والی بادغیس گفت که این گروه هشت نفری منسوبان قوماندانی امنیه، به اساس گزارش‌های کشفی کارمندان ریاست امنیت ملی با مقدار ۵ هزار و ۵۸۰ فیر مرمی کلاشنیکوف دستگیر شدند.
جنرال حسن شاه فروغ، قوماندان زون ساحوی ۶۰۶ انصار در غرب افغانستان گفت که طالبان در تلاش اند تا با نفوذ در قطعات نیروهای امنیتی افغان، ضربه بزرگی را بر نظام وارد کنند.))

اینجا این سوال پیش می آید که چرا هرکسی در هر مقامی اجازه مصاحبه و فاش کردن امور نظامی را دارد؟
در هر ولایت والی نماینده رسمی حکومت است و نباید فرد دیگری حق ابراز نظر و فاش کردن اطلاعات محرمانه آنهم نظامی را داشته باشد.
هرکسی برای خود تعدادی بچه های کم سن و نادان را به عنوان سخنگو معرفی کرده و معلوم نیست پشت سر این سخنگو ها چه مسایلی جریان دارد....
بگذریم ...

یکی از کارهایی که باید مدت ها قبل حکومت به آن رسیدگی می کرد حذف همین سخنگوها است.
باید تمامی امور نظامی و ملکی در جلسه رسمی ولایت مطرح شود و سپس با مشورت همه مسولان آن ولایت، والی به عنوان نماینده رسمی دولت اگر صلاح بود به رسانه ها اعلام کند. نه اینکه هرنظامی که وظیفه اش حفظ اسرار نظام است نه افشا آن، هر روز عرض اندام کرده و در هر مساله ای که شاید ارتباط رسمی هم به آن فرد نداشته باشد، از مقام دولتی ابراز نظر نماید.

این یک توطیه خارجی است که می خواهند تمامی اتهام های رسانیدن سلاح و مهمات به مخالفان دولت را بر گردن خود ما بیندازند.
لطفا هوشیار باشید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   راست میگه بخدا هرکس که دل شی شد همین گونه میگه.
ع

>>>   خوب است اما بازهم مصاحبه میکنند ومیگویند به شرط افشا نکردن نام

>>>   اگرزبان مادری ام (پارسی ) راپاس نکنم ، به این معناست که به مادرم احترام نکرده ام.

>>>   همه میدانند که خارجی ها ضرورت به تسلیح طالب هاندارند ومستقیما نمیخواهند تا جانب مقابل را مسلح سازند یگانه طریقه ای بهتر سلاح دادن به طالب این است که پسته های دولتی را امر عقب نشینی میدهند وانها امده سلاح ومهمات فراوانی را حتی تانک وراکت وانواع سلاح را به غنیمت می برند این کار از چندین دهه بدین سو ادامه دارد وشاید دیگر طالب به سلاح هم ضرورت ندارد
لوی دریستیز ارکان حرب پشه خان

>>>   چه ربتی داشت آقای پارسی چرا حرف زبان وقومیرو میاری وست

>>>   یکی از بزرگترین جفاهایی که آمریکایی ها بر مردم رنجدیده و کشور آغشته به خون ما کردند، تحمیل شیادی به نام کرزی بود.
جفای بدتر از آن، تحمیل بیماری به نام حاجی غنی احمدزی بود.
به قول معروف:
یارب چه کرده ایم که جور دو زی کشیم.
Aziz Arianfar

>>>   طالب پشتون داعش پشتون راكتيار پشتون در رس حكومت پشتون تاكه در افغانستان در قدرت باشد روى ارامى را نخواهد ديد

>>>   بانظردهند اول آقای (ع)موافقم.
غ

>>>   واقعا که سخن گو یعنی دروغگو این مسله را مردم ما میدانند و با تمسخر با یک دیگر زمزه میکنند چاره چیست و چه باید کرد با وصف اینکه میدانیم و ..........؟

>>>   اګر شما خار پشتک سخنګړیی شوید چطور است باز این شکایت نخواهد بود. و از موشهای سحرایی قهرمان خواهید ساخت.
شیر بلوچ.

>>>   صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله سر همه از سخنگویان را .... و از دروغگیی هایش شرم نمیکنند وهمان دروغ هایش را بار بار تکرار میکند در افغانستان سخنگوی بمفهوم دروغگوی است اما در غرب سخنگوی به مفهوم حقیقی ان میباشد وقتیکه در نهاد های دولتی سخنگویی را از غرب کاپی میکنند باید درست مثل انها حقایق را بیان کنند نه اینکه بخاطر حفظ خودشان در چوکی و گرفتن معاش خوب ومصارف گزاف از واقعیت عدول کنند و در جاییکه بخاطر مصالحه وخیر نیرو های کشور ایجاب میکنند که از اصل واقعت ترفه روند بهتر از از دروغ گغتن کرده با یک تاکتیک خاص و مهارت خاص سخنگویی از ان موضوع عبور کنند تا دروغ شاخدار گویند و سب کم ارزشی خودشان وسخنان شان در اینده گردد .

>>>   من معاون سخنگوی وزارت دفاع را میشناسم از صنف 14 ادبیات نسبت داشتن نبوغ سخنرانی به ژورنالیزم شامل شد و با نمره خوب فارغ گردید و بعدا شامل حربی پوهنتون گردید واز صنف سوم حربی پوهنتون اول نمره فارغ شد و در کورسهای د ردنمارک و کانادا رفت درجه های خوب تحصیل دارد ولی سوال من اینست که سخنرانی هایش را من همیشه میشنوم هم با اصول ژورنالیزم و هم با مسلک عسکری مطابقت دارد ولی عنوان که شما بنام آبروریزی داده اید سخت نا جوانمردانه است .

>>>   ماشاالله سخنگو خیلی نفوذ دارد. آدم های زیادی را اجیر کرده است که برایش کامنت بنویسند و از وی دفاع کنند.

>>>   دل تان مرا خوب میگویید یا بد از گفتار رسای این مرد در مطبوعات خوشم می آید .
با احترام
رازمحمد از کابل

>>>   ..... به مزدوران و معامله گران

>>>   عزیزان : مامورین وزارت دفاع از دست پاکستانیها به وزارت خارجه وسفارتهای وطن عزیز تان فرار نموده.


>>>   نزدیک به 90 در صد سخنگویان دولت (مخصوصا سخنگویان نهادهای امنیتی)صاف و ساده دروغ میگویند!!! با این سخنگویان چه برخوردی صورت میگیرد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

>>>   کسانیکه اخبار را ارائه نمیکنند از معاش شان کسر میشود وکسانیکه دروغ میگویند از اضافه کاری شان کاسته میشود

>>>   چرا ديگر كارمندان دولتى زبان ندارند كه رياست زباندار جور شده هيچ نيست فقط بخاطر مقرر كردن يك چند نفر از حزب خود اين دفتر راجور كردن واگر نه چى ضرورت يك وطن غريب اين قدر فيَشن ودرشن ،ايكاش يك عايد از يك مدرك اين وطن ميداشت فقط همه وهمه مصروف گرفتن قرار داد ها وگرفتن دالر از كمك هاى خارجى براى افغانستان است ديگر چى كار دارند وهفته چند بار شبنشى دارند وپروگرامهاى موسيقى دارند وشراب خورى بدا بحال اين وطن يكى خورا اولاد وطن اساس نميكند ٠
م ى

>>>   برخورد غير قانوني و قانون ستيزانه حكومت ادامه دارد.
در حالي كه شهروندان براي حمايت از تطبيق قانون و توزيع شناسنامه هاي برقي روي خيابان ريختند، اما حكومتِ قانون ستيز جلو اعتراض مدني مردم را گرفتند و با خشونت جاده را بر روي شان بستند.
بازي با توده ها راه حل نيست و بر بن بست مي افزايد...

>>>   خائنین را بهتر بشناسید!
.....که از مردمسالاری دهن خود را پاره میکند و از احساست پاک یک تعداد جوانان همیشه استفاده کرده است، چرا امروز با همان جوانان در تظاهرات مدنی در برابر گروگانگیری قانون تصویب شده توسط مجلس نمایندگان راجع به شناسنامه های برقی اشتراک نکرد؟

>>>   از همو خاطر رهبران بزبان «اشتوکها» همرای مردم گپ میزنن!!!!

>>>   افتخار مي کنم از هر گوشه جهان که باشم افغانيم و مديون اردوي ملي قدرتمند کشورم ... باد افغانستان ... باد اردوي ملي

>>>   وزیر داخله،وزیر دفاع ورئیس امنیت ملی به فکر مردم ما نیست،اگر میبود 6 ماه از ربودن شدن تعدادی از هموطنان ما توسط عده قلیلی تروریست وراهزن میگذرد اما هیچ اراده واحساس مسؤولیت نمیکند!
نادرشاه

>>>   وزیر داخله بد ون این ‍کارمندان ویر سا بقه را دور می کرد این
هم جال ‍‍بچرمینی است

>>>   این تاج محمد جاهد است یا همان بصیر سالنگی با تغیر نام آمده ؟؟

>>>   اصلا هـدف وزیر چیز دیگر است همان مفسدین راکه علومی دور ساخته بود حالا این دوباره بنام مجاهد وبنانم وکیل ووزیر جابجا میکندحوادث صرف بهانه است
ر

>>>   طرفداران طالب از دل حکومت برمی خیزند.
دولت وزیری سخنگوی وزرات دفاع ملی گفته است: ما طرفدار و علاقمند درگیری میان گروه طالبان و شبکه حقانی نمی باشیم، چون دو طرف درگیر افغان ها هستند و ناحق تلف می شوند.
وزیری پیش از این همچنان آرزو کرده بود، اگر ملا منصور رهبر طالبان نامزد ریاست جمهوری گردد، برایش رای خواهم داد.
فطرت

>>>   این سخنگوی ....نمیداند که حقانی پاکستانی است ؟؟؟
جنرال حمید گل میگوید حقانی بیشتر ازمن پاکستاتنی است اما این تبعه وزیرستان شمالی یک پاکستانی اشرار را افغان می خواند ؟
ر

>>>   هاهاهاها
از این بیشتر باید این دولت را ریشخند زد
پروانی

>>>   به همه گان معلوم است كه اين ادم يك چتل استانى ان طرف سرحد است.

>>>   از وزیرستان شمالی است

>>>   سخنگویان دولت چه وزارت خارجه چه وزارت داخله تمام افراد و جواسیس خود این وزرات ها می باشد همواره هر چه را دیکته کنند برایشان همان را می خوانند باید متاسف شد که این نظام از پایه خراب است
علیرضا

>>>   واقعا باید جلوی این افراد را گرفت و مانع شد اینان هیچ کدامشان بر ارزش های کشور پایبند نیستند باید در مقابل اینان ایستادگی کرد و این سخنگویان نمادین را برکنار کرد.
حمید از بامیان

>>>   از ماست که بر ماست چه کنیم که طالبان تا خود ارگ نفوذ پیدا کرده و براردان ناراضی خود ارگ نشینان است و این ها همه توطیه خود سیاست مداران است وای بر مردم بیچاره که زیر یوغ استعمار گران بر پهلو لمیده و از هیچ خبر ندارند جز انتحار و انفجار و دزدی های سیاسی خداوندا بس است دیگر بر ما و ملت ما رهم کن و ریشه طالبان و طالبانیزم را از بین ببر.
آمین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است