برداشت آزاد: ترکیب هیات قومی در کنفرانس مونیخ
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۸    ۱۳۹۵/۱۲/۳ کد خبر: 129380 منبع: پرینت




این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عجب وحدت ملی!!!!

>>>   این حکومت یک حکومت فاشیست و قوم گرا است که روی هیتلر را هم سفید کرده است.

>>>   دولت اشرف غنی اگر غیر از این بود جای تعجب دارد.

>>>   هـيچ كسي روز نه گفت:
وزير دفاع پنجشيري
وزير داخله پنجشيري
وزير خارجه پنجشيري .................
واقعا مريض هستيد و نياز به تداوي داريد.
منصور

>>>   أيا اين تفكر برخواسته از شونيزم قومى تان نيست كه اگر فلانى قوم در راس قدرت نباشند اتش افروخته ميشود؟ أيا بر أساس همين تيورى سالها رأى وأراده مردم را به يغما نبرده أيد؟
ايا همين ديروز قانون شكنى تره خيل را ناديده نگرفتيد؟ أيا على زاى را بخاطر پسوند اسم اش ازاد نگذاشتيد؟
ما سالهاست برأى يك جامعه قانونمند گلو پاره ميكنيم اما جامعه قانونمند به معنى واقعى ، نه ان قانونى كه تفسير ان برأى شما متفاوت از ديگران باشد!
Ariaie

>>>   قبيله اي كه شعور نداشته باشد قابل تطبيق قانون با لايش نميباشد ،،
....

>>>   دولتی رفته به بحران ، کشوری رفته به بن بست فرآیند راهبرد نا کاره و غیر عملی است . حدِ اقل بیشتر از صد سال است که ساختار قدرت با واقعیت های زندگی ما در تقابل قرار دارد . باافسانه پردازی تاریخی ، زور گویی ، خشونت و دیگران راندیدن و رعایت نکردن نمی توان دنیای نو ساخت . سیاست های زشت فقط به به نتایج زشت می انجامند .

>>>   بنویسید
پشتون پشتون پشتون پشتون پشتون پشتون و نه تاجنک نه ازبک نه هزاره و نه غیر از پشتون سیاست اشرف خان احمدزی

>>>   به هر صورت اشخاص فهمیده وصادقی هستند

>>>   دسته ی که از ذات خودش تیشه به ریشه اش میزند!
اگر ما به تاریخ 200 ساله افغانستان نظری اندازیم,این سند ها گواه دهنده ی جفای بزرگ به حق این وطن و مردمان این سرزمین است, همین تک محوری ها, حرکت های فاشیستی, قبیله گری, ...., بی فکری و غیرانسانی واداشته تا ساکنین اصیل و بومی این سرزمین یوغ اسارت را از گردن پس زده و راه مبارزه وعدالت خواهی را در پیش بگیرند, در حقیقت این حرکات فاشیستی واداشته تا وطن عزیز ما دچار بحران های عظیم طوریکه امروز ماشاهد آن هستیم میباشد,
در نهایت این تیشه ی که به پای خود میزند, به این معنی با گذشت هر روز بدبینی, دشمنی و فاصله ها را در بین برادران پشتون و ملیت های دیگر افزایش میدهد,
به نظر من عدالت خواهی به این معنی که بادیدن این حرکت ها و فعالیت ها برادر پشتون اصیل ما صدا بلند کند و برای برادر ملیت های دیگر خود اعلان عدالت خواهی نماید, در آن وقت ما میتوانیم یک گام بهتری برای بهتر شدن وضعیت وطن و یک صلح سرتاسری امیدوار شویم.
زنده باد آزادی و سربلند باد ملت واحد
ب ت ج

>>>   قبیله خود را بالاتر از قانون میداند.

>>>   خداوند متعصبین ویکه تازان را هدایت نصیب کند .در غیر آن مردم ما به جان هم افتیده در فکر حراست وانکشاف وترقی وطن خود نیستند .
معمولا" انسان های ضعیف پشت گپ های ضعیف وخورد میگردند تا موضوعات مهم وهمه گیر .
درد مند هروی

>>>   نمشود که در هر مجلس و هر کنفرانس باید دزد و چپاولګر را......را با خود برد اینها کسانی هستند که میتواند به نماینده ګی دولت افغانستان در مقابل خارجی یک استدلال منطقی کنند اګر لګه و پوګه دیګر باشد بدون فکر چور دیګر هیچ چیزی در کله ندارد.

>>>   در مورد افغانستانی؟؟!! های که تظاهرات میکردند چطور؟ تمامشان بودند. (آنها خودرا افغان نمی پندارند این چطور خواهد شد؟)

>>>   خوب کردند، وقتیکه شورای نظار حکومت میکرد تمام پنچرمینها وزیر و سفیر بودند و به هیچ کس حق ندادند، انوقت وجدانهای شما کثیف شده بود و حرف نداشتید.

>>>   اول دستم را میکشند بعد عطا ربنانی عبدالله صالح و تاجیک هزاره و ازبک جوانان هزاره را در یک بم کشتند اقوام مظلوم در خوابند

>>>   انشائالله زمانی که طالب های کرام و خیلی زودهم میرسند حقوق تمام تان را میدهد. باز ببینم این بگیل ها چگونه ناز و کرشمه میکنند. حمید

>>>   شما اين را باور داشته باشيد كه فهم و شعور ادبيات دري خيلي بالاتر از زبان كوجي و كوهي بشتو ميباشد صدق اين سخن را شما ميتوانيد به تاريخ كزشته نكاه كنيد و ببينيد كه دري زبانان در كزشته جيطور حكومت كردند و بشتون ها جيكار كردند تاريخ را بنكريد باز قضاوت كنيد. تشكر
ح....امريكا

>>>   پشت پرده همين كوچى ها در بين مردم انقدر تفرقه انداختن كه حالا كشور پاچه پارچه شده. ولى به هرصورت وحدت دوباره گذشت از همه مسائل كه نفاق به پيش مياورد ور نه اين دزدان وقاچاقبران كشور را در دوصد سال فروخته اند وميفروشند. اين خيمه نشينان را اول بايد اعلى كرد وبعداء در حكومت شريك ساخت.
ح ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است