خوشحال بودیم که نور همسنگر ربانی و مسعود است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۷    ۱۳۹۵/۱۲/۳ کد خبر: 129376 منبع: پرینت

ما به‌ خاطر والی‌ شدن کسی به امضا متقلب‌ ترین و نامشروع‌ ترین رییس جمهور مبارزه نکرده‌ و نخواهیم کرد. به این مساله نیز کاری نداریم که کی‌ ها به‌ خاطر چه منظوری این‌ همه وانمود به مبارزه و گرفتن حق مردم کردند.

اگر منظورشان از گرفتن حق، والی‌ شدن در بلخ بوده است مگر پیش از این در بلخ چه کسی فرمان‌ روایی داشته است؟ اما یک نیاز سیاسی بود، نیاز سیاسی ما یعنی کسانی که سیاست را تخصصی می‌ دانیم. این بود که کسی را باید از میان مردم ما بلند کنیم. ما از درون و اهداف پنهانی در سینه استاد عطا محمد نور چیزی نمی‌ دانستیم.

خوش‌ باور بودیم که بالاخره کسی آمده است که هم‌ سنگر مسعود، استاد ربانی، مارشال فهیم و صدها بزرگ دیگر این سرزمین است. روی همین مساله کلان و استراتژی استوار بر خط سیاسی ما ترجیح داده بودیم که حمایت شود تا همانگونه که قبلا شعار می‌ داد، استوار بر منافع کلان مردم ما بماند.

صادقانه بگویم، یا من در صنف سیاست درس‌ هایم را درست نخوانده‌ ام که متوجه بازی‌ ها و رفتارهای امروزی شوم یا اینکه در فقدان یک استراتژی سیاسی آب در هاون می‌ کوبیم و به شعار این و آن دل‌ خوش می‌ کنیم. با اندوه باید بگویم که اصلا به اصطلاح چیز فهم‌ ها از این کارها سر در نمی‌ آورم.

نجیب بارور


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ما همچنان خوشحالی خودرا از دست نداده ایم درطول یک ونیم دهه کشمکش های سیاسی که بیشترینه ای ان را نور در رکاب ربانی گذرانید وچندین سال دیگر را که فاقد رهبری خرد مندانه بودبا نا ملایمات وبغض ها وکینه های کینه توزان رزمید ودرین مبارزه خوب درخشید وباثبات رسانید که حقا شاگرد وفا دار وواقعی مسعود وربانی بوده واست وخواهد بود در واقع اقای نور به امضای اقای ترامپ به ولایت بلخ مجددا انتخاب گردیده نه به توشیح مغز متفکردوم جهان زیرا تا تاید انها نباتشد یک مامور عادی را هم کسی نمیتواند بکار بگمارد گرچه این افتخار نیست ولی خارجی ها باساس ضرورتی که دربودن نور می بینند ابه این اقدام دست یازیده اند اگر در اراده واختیارکرزی وغنی میبود خیلی پیش ایشان را عزل وحتی اگر میتوانستند به بهانه های واهی به محاکمه هم بکشند ودوستان نزدیک بین ومطلب اشنا هم بعد از براورده شدن مقاصد دنی وپست شان در صدد بودند تااین مانع بزرگ وسد محکم را از پیش راه خود بردارنداما{ومکروا ومکرالله والله خیر الماکرین }خداوند هردو گرو را نامراد وناکام ساخت وشاگرد اصیل وپروپا قرص ان دوبزرگوار پیروزمند وابرومند این کشمکش طویل ودشوار را پشت سرگذاشت گرچه او مایل نبود که پوز کسی به خاک مالیده شود برخلاف میلش
حریف ها سرخرده وخجالت زده باشنداما از قضا چنین شد
برعکس انهای که به دوستی وهمسنگری مسعود تظاهر مینمودند وسنگ وفا داری به انها را درسینه میکوبیدند با پشت کردن به ارمانهای مقدس انها روسیه وسر افگنده گردیده برهنه ودست خالی درمیدان ماندند هنوز که دیر نشده از حضور اقای نور معذرت خواسته حد اقل دشمنی وکینه توزی های خودرا در مقابل ان راد مرد بزرگ قطع نمایند تا پیکر زخم الود جمعیت را متلاشی نساخته واین ملت که به ظاهر انها فریب خورده اند بیشتر بی باور نشوند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   بارور آغا نوشته اند:
"خوش‌ باور بودیم که بالاخره کسی آمده است که هم‌ سنگر مسعود، استاد ربانی، مارشال فهیم و صدها بزرگ دیگر این سرزمین است."
ترا بخدا آدم دارای عقل سلیم مسعود، استاد ربانی و مخصوصا مارشال فهیم را بحیث "بزرگ" یاد میکند؟

>>>   اقای نجیب باور تره خدا که دشمنی شخصی تانرا در رسانه ها نه کشانید و تفرقه ودسیسه را که تا کنون کار ساز نبوده ونیست از خود دور کنید منحیث یک مسلمان وحدت وهمدلی که اجر دارین را در قبال خود دارد بجای کینه و تفرقه و بدگمانی جاگزین در کار روز مره تان سازید منحیث یک انسان مسلمان من چنین پیشنهادی را بشما دادم دیگر کار شما است که چه راهکاری را در پیش میگیرید .

>>>   غنی به تاجیک هیج نمیدهد ازبک و هزاره را استعمال میکند تا نابود کند

>>>   نجيب جان باور ، سلام !
خودت خيلي هم خوب درس سياست را خوانده و آموخته يي و حتي در عمل از دروس آموختگي ات استفاده ميكني. به نظر من سياستمدار كسي است كه در همه احوال ، منفعت شخصي ( و گاه حزبي ) خود را بر منافع همگاني ترجيح ميدهد و به نرخ روز ، سخن ميگويد . چندي پيش از شما مضاميني را در اين سايت ميخواندم كه استاد عطا را تقدير ميكردي و عبدالله را بازندهء اين بازي و معامله ميدانستي . اكنون طور ديگري تحليل و استنتاج ميكني و به نحوي اين كار استاد عطا را تقبيح ميكني . اصلاً خودت خوب سياست بازي را بلد هستي و اين ما مردم بيچاره هستيم كه فارغ از درك سياسي ، به چرنديات شما و امثال شما مداري ها گوش داده و حتي سفسطه هاي تان را باور هم ميكنيم !
پس در حقيقت اين ما عوام النأس درمانده هستيم كه درس سياست را به درستي نخوانده ايم ؛ نه شما ..... ها كه سخنان ديروز تان با امروز تان و حرف هاي امروز تان با گپ هاي فرداي تان ، مغايرت و حتي تضاد دارد !

>>>   جناب باور! تو جناوران را، دزدان و جانیان و وطنفروشان رابزرگان این سرزمین میگویی!

>>>   خوب كرد كه حق خود را لا اقل گرفت، در غير آن دشمنان جمعيت و غني دست با هم داده بودند تا همه جمعيتي ها را خلع قدرت و صلاحيت نمايند و با اتحاد با حزب اسلامي حتي خلع سلاح هم ميشدند.

>>>   تو آدم عجیب هم ده چی موردی خوشحال بودی!!! آدم ساده!!!!

>>>   نجیب باور خود یک فتنه گر است همه متن های او علیه استاد عطا و جمعیت اسلامی به اشکال مختلف و با متن های مختلف در ظاهر خود را دوست همفکر جمعیت تلقی میکند و می خواهد نامردانه از عقب چاقو بزند. اما فراموش کرده است که مردم استاد عطا را از دل وجان دوست دارد و همان متل است که میگویند به ..... دریا مردار نمی شود. استاد در سیاست خود پیروز است. من فقط چند مثال:
1ـ کنار زدن رقیب نظامی اش یعنی رشید دوستم، تا حدی که رشید دوستم به خودی اشک میرزد.
2. خالی ساختن شانه اشرف غنی و مجبور ساختن غنی به تن دادن به قدرت جمعیت اسلامی. اشرف غنی قبلا به قوای دوستم می نازید و حالا دشمن اشرف غنی است. در حقیقت استاد به یک تیر دو شکار زد.
3. اگر اشرف غنی فرمان بدهد یا ندهد استاد عطا والی بود و هست و خواهد بود. این اشرف غنی است که برای خود یک بینی ختی ساخت.
4. روش استاد عطا پیروی از خط استاد ربانی و قهرمان ملی است. و مانند دیگران نیست که جمعیت اسلامی را به پنجشیری ختم سازد.

>>>   اخوانی و سیاست!
اخوانی خو تنها قصابی و فروش وطن را خوب میداند و خوب سیاست میکند و بس

>>>   ما به اساس چندین قانون زندگی میکنیم.اول قانون خداودند است که برای هر انسان روزی راباسهم جداگانه داده است و هرانسان دستش را باید بدهان خود ش ببرد. دوم قانون تلاش است که هرکس برای خود کوشش میکند .سوم قان شیطان است که مامسلمان هارادرگرو خود گرفته هرکه شیطانش قوی باشد ثروتش هم بیشتر است ویک قانون در نظام جهاد افغانستان استکه انرا ارباب قوانین ویاقانون مدرن جهاد میگویند ان اینکه بزن .بکش.غارت کنو چپاول کن .دزدی کن وانواع فسادتاحد خودفروشی ووطن فروشی این قانون همین اکنوننافذومرعیالاجراست اگر این قانون را مراعات نکنی محتاج میشوی همچنان قانون مدرن نتیجه مثبت هم داده مثلاء فهیم خان ودارودسته اش ازین قانون منفعت سرشار بردند عطاء هم ازین قانون بی بهره نماند ولی خواست تا این قانون را یکبار دیگر بازخوانی کند وانچه از دست برد باند فهیم مصون مانده باشد نصیب شود بناء نباید عطا رانادان فکر کرد.ولی افسوس که کاسه لیسی میکند.م.ا.کابل.

>>>   اقای باور باید در فراز ونشیب زندگی میدانستی که کسانی که خودرا به نام وکیل ،کلانتر ورهبر جا زده اند همش صرف به خاطر قدرت وزراندزی ومقام بوده واز مردم ساده لوح ما استفاده می نمایند تااز ایشان حمایت نمایند ما باید دنباله روی اینها را رها کنیم زیراکه اینها مردم استعمال می کنند وباز که به مقصد رسیدند دیگر پروایی کسی را ندارند

>>>   محترم نجیب باور:آرزومندم جهت جلوگیری از پراگندگی در صف وتضعیف روحیه گله ها وشکایت های بی ثمر را زیاد نکنید .
درد مند هروی

>>>   باید نام کسانی را میګرفتید که انها در راه انسانیت رفته بودند ولی متعصفانه از جاسوس کی جی بی نام برده اید از وطن فروش و بچه خوانده امریکایها نام برده اید واز یک دزد قاتل و بیسواد مطلق نام برده اید. اګر عطا همقطار انها باشد بدون شک. عطا نیز چپاولکر است.

>>>   شهیداستادبرهان الدین ربانی وقهرمان ملی کشورشهید احمدشاه مسعود ودیگرهمقطاران شان به جهان خودراثابت کردند سربلندی ایشان را دردنیا دیدیم انشاالله درآخرت هم خواهم دید هیچ گاه معامله گرنبودند منافع خاک کشورخودرا، افتخارات خودرا نسبت به همه منافع دنیائی ترجیع میدادند. لطفآ اول بدانید بعد توهین کنید درغیرآن شما ازجمله دستوری ها استید
- درمورد استاد عطا خودش خوب میداند که چه درهرحال افتخارماست.
احمدعلی (شیوا)
کابل

>>>   تیشه بر ریشه خود نزنید۰ همین نور بود که این حکومت ٪۵۰ در ۵۰٪ ایجاد شد وگرنه دزدان و تقلب کاران حرفوی قبلیه همه چیز را ربوده بودند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است