فوج پاکستان دوبار زاخیلوال را احضار کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۵    ۱۳۹۵/۱۲/۳ کد خبر: 129373 منبع: پرینت

در پاسخ به اقای زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد؛

ایشان گفته اند که بعد از حمله تروریستی در زیارت لعل شهباز قلندر در کابل بوده و از این رو حرف من که گفته ام فوج پاکستان ایشان را احضار کرده بی اساس است.

ارتش (فوج) پاکستان اعلام کرده است که سفیر افغانستان را به مقر این نهاد احضار کرده و تصویر نیز نشر کرده است. سفیر افغانستان می گوید دروغ است. ایشان دروازه تورخم را نیز دروغ گفته بودند.

تصریح می نمایم که فوج پاکستان دو بار سفیر افغانستان را احضار کرده است.

اول بعد از حمله لاهور که در ان شخص آقای زاخیلوال به مقر اردو در راولپندی خواسته شد و قرار معلومات من جلسه نزدیک به سه ساعت دوام کرد و دوم بعد از حمله در ایالت سند که در آن موقع آقای زاخیلوال در کابل بود و به عوض شان معاون سفیر به روالپندی احضار شد. به جای زاخیلوال هر کس دیگر که می بود من این اعتراض را می کردم که هیچ دپلومات نباید به مرکز نظامی احضار گردد.

باید اعتراض و پروتیست کند و نرود. حالا اگر زاخیلوال نبود و کدام نفر پنجشیروال و یا شمالی وال هم می بود من همین اعتراض و انتقاد را می کردم. این حق را دارم و به خود محفوظ می دارم که به دفاع از کشورم بر کار غلط منسوبین دولت اعتراض نمایم. برای اثبات حرفم هر نوع ثبوتی که محکمه نیاز داشته باشد در اختیار دارم.

برای این آقا آسان ترین دفاع این است که مسله را قومی بسازد و بعد در عقب ادبیات پر تعفن و پر تعصب قومی خودش را پنهان کند.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب صالح صاحب سلام.من متن بالا را که نوشته شما است بدقت خواندم و به یک کلمه نا آشنا بنام (پروتیست )سر خوردم خواستم نظرم را با شما و دیگر خوانندگان عزیز شریک بسازم. ما در ادببات دری کلمه بنام پروتیست نداریم لطفا اگر روشنی بانازید خوب خواهد شد تا همه خواننده گان هم بدانند.برای من جالب این است که چندی قبل یک سخنرانی جناب شما را شنیدم که بعد از هر چند کلمه گپ تان کلمات انگلسی را استفاده میکردید که به نظر بنده برای کسی که خود را اهل سیاست بگیرد کفر مطلق است که کلمات بیگانه را در نوشته ها وسخنرانی ها استفاده کند. مهمتر از همه اینکه سامعین شما اکثرا مردم بیچاره عام وبیسواد وطن هستند که به ادبیات لسان خود آشنایی ندارند چه رسد به لسان خارجی .خلاصه من از نوسته ها و سخنرانی هایت نتیجه گرفته ام شما یکنوع تظاهر میکنید یعنی که مه هم به اگلیسی اشنایی دارم
فاروق

>>>   برو پنچرمین همه مردم شمارا میشناسد کسی نیستید که مردم از شما خبر نباشد در وقتیکه قدرت در دست داشتی جاده میوند را ازاد میکردی کوته سنګی را فتح میکردی.

>>>   بيشك امرؤ بچيم، خو اي كاش در هنگام قدرت با اين طبله چي رفاقت نميكردي، و اصليت اين دزدان خارج رو را در مظهر عام بر ملا ميساختي،

>>>   بیاید همین بازی کرکت را زیاد پشتیبانی و حمایت کنیم تا بیشتر اوغان‌ها به جای انحتاری ، کرکت بازی رو بیاورند .

>>>   حقا که درست فرموده اید جناب صا لح صا حب چرا سفیر آنقدر ضعف نشا ن داده و به یک زگنال دویده دویده به آنجا تشریف برده .
چند سا ل قبل خودم در سفارت افغا نستا ن در اسلام آباد در یک موقف متو سط دپلوما تیکی مقرر بودم زما نکه سفیر صا حب ( ... زی ) از من جدا خوا هش کرد حتی آمرانه دستور داد تا وی را جهت ملاقا ت به مقر نظا میا ن پا کستا ن همراهی کنم اما با شدت مخا لفت کردم و نه رفتم و گفتم جناب سفیر صا حب جا یگاه و آدرس تماس من با ادارات ذیربط کشور میزبان خوب برایم معلوم است که در حیطه و حدود لایحه وظا یف من تشریح و تعریف شده بیرون از ان خلاف اصول است معذرت میخواهم .
این امر با عث بر طرفی زود هنگام بنده شد و پروای ان را هم نه کردم .
با احترام
وطندوست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است