مراسم افتتاحیه انجنیری پروژه گاز تاپی در ارگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۵/۱۲/۳ کد خبر: 129358 منبع: پرینت

دقایقی قبل مراسم افتتاحیه کارهای دیزاین انجنیری پروژه گاز تاپی با حضور نمایندگان ترکمنستان و افغانستان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، در این مراسم که امروز سه شنبه 3 حوت 1395 دقایقی قبل برگزار شد، رییس جمهور، سرپرست وزارت معادن و نفت، برخی از اعضای کابینه، رییس ترکمن گاز، والیان زون غرب و جنوب غرب، سفرا و اعضای دیپلماتیک و نمایندگان جامعه مدنی حضور داشتند.

این پروژه از ساحات ترکمنستان آغاز و بعد از عبور از ولایات هرات، فراه، هلمند و نیمروز از طریق اسپین بولدک وارد پاکستان شده و سرانجام به شبکه گاز هندوستان متصل می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم ما بايد بداند ؛
اين پروژه براي افغانستان از نگاه سياسي حياتي است ، در اين شكي نيست كه تنها از عوايد ترانزيت آن به هند و پاكستان سألانه حدود چهار صدوپنجاه مليون دالر به بودجه افغانستان عوائد مي ايد و صدها پروژه و فابريكات توسط گاز فعال و دها هزار جوان مصروف كار خواهد شد ولي بالاتر از اين با عبور اين پايپ لاين از چهار ولايت ما براي افغانستان يك گرنتي و تضمين امنيت دوامداربه بار مي ايد كه مهمتر از همه چيز به كشور ما در طول تاريخ تشكيل خواهد بود . ناگيندرا نبايد گذاشت كه قيمّت نفت و گاز ما به قيمّت بين المللي ارتقا خواهد نمود .
قراريكه ديده ميشود مأمورين موظف در اين پروژه كاري مفيد و با آرزوي را براي اين پروژه انجام نمي دهند زيرا انها با اشاره امريكا كار مي نمايند .
امريكا با اين پروژه مخالف نيست امامخالف عملي نمودن ان توسط هيچ شركت كشور ديگري نخواهد بود بدين ملحوظ غير مستقيم مزاحمت هاي خود را به انواع مختلف عملي ميدارند و با كمال تاسف يك عده مأمورين كوچك و مزدور بخاطر خشنود نمودن امريكاي ها مزاحمت نموده كار انرا طولاني ميسازد تا تركمنستان خسته شود .
ناگيندرا نبايد گذاست كه تركمن ها كاملا مخالف عملي نمودن اين پروژه در خاك ان كشور توسط امريكاي است .
فايق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است