حملات ترکیه به الباب سوریه 11 کشته برجای گذاشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۱    ۱۳۹۵/۱۲/۳ کد خبر: 129339 منبع: پرینت

دیدبان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه اعلام کرد:‌ 11 غیر نظامی از جمله سه کودک در حملات روزدوشنبه ارتش ترکیه به شهر الباب سوریه کشته شده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رامی عبدالرحمن مدیر این نهاد حقوق بشری که مقر آن در لندن قرار دارد در این باره تصریح کرد:‌ چهار خانواده به همراه سه کودک در این حملات جان باخته اند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه آورد: ‌حملات سنگین توپخانه ای و هوایی برای حمایت از نیروهای موسوم به «سپر فرات» صورت گرفته است.
این حملات درحالی صورت می گیرد که مسئولان ترکیه ای همواره تاکید کرده اند که تلاش خواهند کرد تا از کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری کنند و همواره گزارش های مبنی بر کشتار غیرنظامیان در حملات ارتش این کشور را در سوریه رد کرده اند.

یکی از افرادی که درحال فرار از شهر الباب بود به خبرگزاری فرانسه گفته است که هواپیماهای ترکیه ای و یگان توپخانه ای این کشور شهر الباب را هدف قرار می دهند، درحالی که عناصر داعش همچنان در شهر هستند.
این شهروند سوری در حالی که بریده بریده سخن می گفت ضمن این که خدا را شکر می کرد که توانسته است به سلامتی از شهر خارج شود، افزود:‌ تخریب در شهر بسیار زیاد و غیرقابل تصور است.

دیدبان حقوق بشر سوریه 30 ماه دلو نیز اعلام کرد که 9 غیرنظامی در بمباران ارتش ترکیه به شهر الباب سوریه کشته شدند.
آنکارا 24آگوست 2016 عملیات نظامی در خاک سوریه را آغاز کرد و علاوه بر حمله به مواضع داعش، اهداف شبه نظامیان کرد سوری را نیز هدف قرار داد.
شهر الباب آخرین مقر داعش در استان حلب است و طی ماه های گذشته هدف حملات سنگین نیروهای ترک و مخالفان سوری متحد آنکارا قرار داشته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است