افزایش خودکشی پناهجویان و بی توجهی غنی به آنها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۵/۱۲/۳ کد خبر: 129336 منبع: پرینت

آیا اشرف غنی در آلمان با مقامات آلمانی در مورد عدم اجراج پناهجویان افغانستانی حرف زده است؟

آگاهان سیاسی می گویند هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه اشرف غنی در مورد پناهجوان افغانستان با مقام های آلمان صحبت کرده باشد و آنها را تشویق به عدم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی نموده باشد، دیده نشده است. این درحالی است که پس از اظهار نظر جناب رییس جمهور که گویا افغانستان کشور امنی می باشد، اثرات منفی بر پناهجویان افغانستانی داشته، نخست امکان آموزش زبان آلمانی از جوانان بالاتر از 22 سال گرفته شده و پروسه اخراج پناهجویان افغانستانی در آلمان سرعت یافته و میزان پذیرش پناهندگی به شدت کاهش یافته است.

جناب رییس جمهور در سفر اوایل سال 2016 به برلین واضح گفت که افغانستان منطقه ای امن بوده و پناهجویان می توانند به کشورشان برگردند. به نوشته دویچه وله مقام‌ های حکومت آلمان می‌ گویند: برخلاف اظهارات وزیر امور مهاجرین افغانستان مبنی بر این که آلمان نباید مهاجران افغانستان را در این شرایط اخراج کند، اشرف غنی ابراز آمادگی کرده است که مهاجران بازگشت داده شده را تحویل بگیرد.

ناراحتی های روحی و روانی پناهجویان افغانستانی در اروپا به خصوص در آلمان مورد توجه مقام های افغانستان نبوده و هیچ تلاشی برای متوقف نمودن پروسه اخراج پناهجویان از آلمان صورت نگرفته است. این درحالیست که ناراحتی روحی و روانی و هراس از برگشت اجباری به افغانستان بسیاری را به فکر خودکشی انداخته و این تفکر در بعضی موارد علمی شده است. گزارش‌ ها از سویدن حاکی از آن است که در یک ماه گذشته 3 پناهجوی نوجوان افغانستان در اردوگاه‌ های مختلف پناهجویی این کشور خودکشی کرده‌ اند.

احمد زکی خلیل فعل پناهجویان در سویدن در صحبت با رسانه ها گفته است که در تازه ترین مورد ( شب سه شنبه 7 فبروری) یکی از پناهجویان نوجوان افغانستانی خودش را حلق آویزکرده است. وی افزوده است: (شب شنبه 4 فبروری ) یک پناهجوی دیگر نوجوان افغانستانی خود را به دار آویخته و پیش از آن نیز یک نوجوان دیگر جان خود را گرفته است.

آقای خلیل می گوید که این پناهجویان در سه اردوگاه مختلف زندگی می کرده اند و هر سه آنها مهاجران افغانستانی بوده اند که از ایران به سویدن آمده بودند. این فعال پناهجویان به رسانه ها گفت: نوجوانان پناهجو به دلیل نداشتن شناسنامه نمی توانند سن شان را اثبات کنند، بنابراین برخی در اردوگاه بزرگسالان نگهداری می شوند.

این فعال پناهجویان افشا میسازد که این پناهجویان اکثرا به دلیل تنهایی در شرایط نامتعادل روحی به سر می برند و اخراج های اخیر و خبر توافق دولت افغانستان به دولت های اروپایی من جمله آلمان بر سر پناهجویان روی شرایط روحی آنها تاثیر منفی گذاشته است.

کارشناسان پناهجویان در ناروی می گویند: هر شب پناهجویان افغانستانی تصاویری از بریدن رگ دست های شان برای آنها می فرستند، این درحالی است که این گزارشات از سایر کشورهای اروپایی من جمله آلمان نیز به آنها می رسد.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به نظر من هر چه زودتر ریس جمهور همین پنا جو یا ن جدید را دوباره اعزام نمایند تا وطن اباد شو د

>>>   اشرف غنی برای پر کردن جیبهای خود و دار و دسته اش و گرفتن پول از کشورهای اروپایی حاضر است هر کاری بکند پنهاجویان که اصلا برای او مسئله ای نیستند. اگر افغانستان کشور امنی است اول خودش اولادهایش را از امریکا بیاورد تا دیگران هم بیاموزند.

>>>   اینها همه افغانستانی اند باید به سوریه برای جنگ علیه داعش اعزام گردند.

>>>   بزرگ ترین عامل خودکشی ونا امیدی بی فرهنگی مردم نادان افغانستان است .نه وابستگی دولت و نه جنایات طالبان خونخوار بلکه فقط وفقط بی فرهنگی مردم .فقط بی فرهنگی مردم نادان افغانستان است.

>>>   فکر کنم یکی از دلایل اصلی خودکشی ها و نا امیدی ها را نگفته است. اکثر مهاجران ، بخصوص کودکان واقعا زیر سن، از اروپا و زندگی در اروپا بردداشت و معلومات ناقص داشته اند. فکر می کردند با رسیدن به اروپا به بهشت میرسند و از درخت ها پیسه می بارد و در کوچه ها دختران منتظر پیدا کردن همبستر اند. زمانیکه واقعا ها را دیدند و لمس کردند امید هایشان از بین رفت. اروپا یعنی کار و زحمت و درس و دسپلین. فرهنگ و نورم ها فرق می کند. یاد گیری زبان زمان بر است. پول کافی در اختیار ندارند اما زندگی جوانان اروپایی آنان را نیز تحریک می کند تا بیشتر به مود و فیشن رو آورند. این مسایل است که اکثر جوانان را نا مید ساخته است. این جور نامدن با فرهنگ و واقعیت های اروپا یکی از مهمترین دلایل نامیدی، سرخوردگی، افسردگی، بیگانگی، انزوا طلبی و غیره در میان جوانان است. باید وافع بین باشیم و اما الله و بلا را بالای قرداد و دولت و غیره نندازیم. البته اینکه دولت و ارکان فاسد و نوکر زندگی را در افغانستان جهنم ساخته اند مسئله دیگریست که بیشتر باعث مهاجرت ها می شود.

>>>   هر فامیل پانزده طفل روزی اش را خدامیدهد
>>>   ..... نویسنده منجم زاده که شخص باهوش و نویسنده ای است چطور اینگونه فکر میکند. افغانستان غرق در انتحار و انفجار،راکت پرانیهای پاکستان از طرف دیگر،دزدیها و منافقتهای دو تابعته ها در دستگاه از طرف ده ها مشکل ناحل شده که افغانستان تا بیخ گلون در مشکلات فروبرده است از همه دست برادرد و به پناهجویان که اکثرا بخاطر خوش گذارنی به اروپا رفته است رسیدگی کند. این پناهجویان بخاطر پناهندگی شدن ده ها تهمت دروغ و راست را بالای همین رئیس جمهور و حکومت وارد نموده است و نیز به انجیل و تورات انها قسم شاید خورده باشد یعنی کشور و وطنشرا تا توانسته است تخریب نموده است .برادر عزیز یک مقدار فکر کنید پناهجویان باید کشورشانرا تکر نمیکردند. ما شاهد همین دوتابعته ها هستیم که تمام دارای های افغانستان چور و چپاول کردند در افغانستان هیچ کسی از دوتابعته ها خوشش نمی اید. منجم زاده شما شخص محبوب هستید به این موضوع به نگاه دقت نگرید.
صبور برمکی از هالند

>>>   طی موافقتنامه یی که بین رییس ارتباط خارجی اروپا و وزیر مالیه افغانستان با حضور داشت اشرف غنی در بن امضأ شده است، اتحادیه اروپا سالانه یک ملیارد و چهارصد میلیون دالر تا سال ۲۰۲۰ به افغانستان کمک میکند و افغانستان نیز مکلف است که پناهنده گان رد شده و اخراج شده خود را از اروپا ، دوباره به افغانستان قبول کند.
این که این توافقنامه چرا با وزارت مهاجرین امضأ نشده است، بلکه با وزارت مالیه امضأ شده است، باید وزیر مهاجرین در زمینه پاسخ گو باشد.
و این که دولت افغانستان چرا این توافق سالانه یک ملیارد و دوصد میلیون دالری را اعلان نکرده است، باید مجلس نمایندگان از رییس جمهور بپرسد.
در مجموع در افغانستان باید یک هیات مختلط از نمایندگان هر سه قوا دولت و نمایندگان مطبوعات، تمام عواید و کمک خارجی دولت افغانستان و مصارف آن را کنترول کند، تا جلو سؤ استفاده و فساد از آن گرفته شود.

>>>   اين خيلي خنده آور مي باشد که هميشه تقصيرها را بر گردن ديگران اندازيم و خود از بار مسئوليت شانه پايين آوريم. اگر اين جوانها بي عقلي مي کنند و خود را مي کشند تقصير از دولت افغانستان است؟ تقصيير بر گردن آنها مي باشد که اين جوانها را تشويق بر کوچ کردن مي کنند. اصلن شايد اين دسيسهً خود طالبان و داعش باشد که اين جوانها را به کوچ بر اروپا و ايران و مکان های ديگر مي کشاند

>>>   اشرف غنی چی کند دم مرګ شان را ګرفته نمیتواند تمام شان چیزی که کار های غیر اخلاقی و غیر اسلامی است میکند و بلاخره از دنیا نا امید میشود و خود را .... میکند ..... سر ایشان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است