پاکستان با آمریکا و انگلیس در ناامنی دخیل هستند
برخی تحلیلگران ما در رسانه ها می گویند که پاکستان زیر فشار است. اما باید بدانیم که این فشار نیست بلکه پروژه ای مشترک است. از زمان ظهور طالبان تا به امروز انگلیس و آمریکا در این پروژه دخیل هستند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۹    ۱۳۹۵/۱۲/۳ کد خبر: 129322 منبع: پرینت

رییس ستاد ارتش پاکستان در یک گفتگوی تلفنی با فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان گفته است که ادامه حملات هراس افکنانه در پاکستان که در خاک افغانستان طرح ریزی می شود و این همکاری میان دو کشور را درمرزها به چالش خواهد گرفت. کابل در واکنش به این حملات، به پاکستان هشدار می دهد که به هیچ کشوری اجازه مداخله نظامی نخواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالودود پیمان، عضو مجلس نمایندگان در برنامه (پس از خبر) گفت: جنگ به داشتن امکانات نیست، یک ملت اگر غرور و عزت و روحیه جنگی نداشته باشد، حتی اگر سلاح هم داشته باشد نمی تواند بجنگد. مردم افغانستان در مسایل جنگ بر پاکستانی ها ثابت ساختند که این قوم، قوم احمدشاه ابدالی است، این قوم سلطان محمود غزنوی و قوم قطب الدین غوری و غزنوی است.

وی ، در خصوص کوتاهی ها و سیاست های نادرست حکومت افغانستان در مقابل پاکستان بیان داشت: من از حکومت افغانستان در زمان کرزی، درخواست کردم که باید در مقابل پاکستان برخورد بالمثل صورت بگیرد. پاکستان این چنین بمب افکنی می کند و برخی ها فکر می کنند که هیچ کس مانند پاکستان قوی نیست و ما توان مقابله با آن را نداریم در حالیکه روس ها از آنها قوی تر بودند که ما آنها راتوانستیم شکست دهیم و قیام و مقاومت مردم بدون هرگونه امکانات، مردم ما را سرفراز به پیروزی رساند. این نگرانی دولت مردان ما بیجا است که مردم نمی توانند با پاکستان مقابله کنند.

پیمان، از سیاست تضرع در مقابل پاکستان انتقاد کرده و بیان داشت: در زمان کرزی، کرزی با پاکستانی ها وارد جنگ نمی شد، چرا که می گفت آنها هم قوم ما هستند و پشتون هستند. اما ما باید بدانیم که اینطور نیست و آنها به صراحت به مردم ما توهین می کنند و ما را به عنوان هم قوم خود قبول ندارند، ما را عقب مانده و خود را تعلیم یافته می دانند و بزرگان و رهبرانشان به این موضوع اذعان دارند. این اشتباهی بود که در زمان کرزی انجام شد و با تضرع و نرم رویی بیش از حد با آنها برخورد شد و این نظام دوباره این سیاست غلط را تکرار می کند.

نماینده مجلس، در ارتباط با حملات کنر و ترخم بیان داشت: این بمباران مردم مظلوم ما در کنر و مسدود کردن دروازه های ترخم توسط پاکستان، که به ضرر خودشان هم هست، صرفا نمایشی است که خود را به دنیا نشان دهند و چهره مظلومانه و معصومانه ای به خود بگیرند که گویا ما مورد یک توطیه بزرگ از سوی افغانستان قرار گرفته ایم. متاسفانه بی سرو سامانی های داخل خود افغانستان هم باعث شد که پاکستان این جرات را پیدا کند که چنین حمله هایی را در افغانستان انجام دهد و چنین مردم بی گناه ما را به گلوله و توپ بندد.

وی، عملیات پاکستان را سرچشمه فقط افکار خودش نمی داند و می گوید: پاکستان در این پروسه و پروژه تنها نیست، روزی که انگلیس ها خواستند به قاره هند بروند، قراردادی میان هند و پاکستان به امضا رساند. از اینجا، پاکستان یک گارنیزون انگلیسی در منطقه است همانطور که اسراییل در کشورهای عربی است. انگلیسی ها اینقدر ساده نیستند که ندانند پاکستانی ها چه می کنند. کل جریان را نظارت دارند و می بینند. ولی در پشت پرده برخی تحلیلگران ما در رسانه ها می گویند که پاکستان زیر فشار است. اما باید بدانیم که این فشار نیست بلکه پروژه مشترک است. از زمان ظهور طالبان تا به امروز انگلیس و آمریکا در این پروژه دخیل هستند شما شاهد هستید که بوش در شبی که خواست در افغانستان مداخله کند، به طور علنی به پاکستان گفت که جهت خود را به روشنی به ما نشان بده که با ما هستی یا با ما نیستی و پاکستانی ها هم صادقانه عمل کرد و تا کنون در رکاب آمریکایی ها بودند.

پیمان، اظهار می دارد که، پاکستان با اینهمه دهشت افکنی وتربیت تروریزم در لیست آمریکا به عنوان کشورهای تروریزمی قرار نگرفته است و افزود : امروز حکومت ما هم کاملا در دست نیروهای ناتو است، تسلیحات ما، تجهیزات ما، اداره ما، کشف ما، هوایی ما همه بدست آمریکایی ها است و آنها می دانند که ما چقدر مداخله کردیم و چقدر توانایی مداخله را داریم و به خوبی می دانند که این پاکستان است که مداخله می کند نه افغانستان. اینجا شکایت ما این است که ترامپ می آید، چند کشور اسلامی را در فهرست تروریست ها قرار می دهد و در راس آن نام ایران را می آورد و پاکستان در این لیست قرار ندارد و آن را دوست خود می داند. در حالیکه ما هیچ شاهد نیستیم که تابحال یک ایرانی کدام حرکتی در آمریکا کرده باشد. سوری ها و عراقی ها و ایرانی ها نمی توانند به آمریکا بروند. از این موضوع در می یابیم که در پشت پرده بازی هایی جریان دارد که این بازی ها کارها را پیش می برند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای پیمان فراموش کرده اند که اگر سلاح ، پول و مشاوره امریکایی ها ، انگلیس ها ، چینایی ها، پاکستانی ها ، ایرانی ها و حتی اسراییلی ها نمی بود ، چگونه جنگ با شوروی سابق امکان پذیربود ، حالا با لاف و پتاق و ست خالی با ارتش تا دندان مسلح پاکستان چگونه باید بجنگند مردم افغانستان ، اگرچه مردم عام همیشه با هرمتجاوزی جنگیده اند وحکومتی که بعد ازجنگ ها تشکیل شده بشدت مستبد ، معامله گروغیرمردمی بوده است ، مانند حکومات نادری ، عبدالرحمن خانی ، کرزیی واشرفی ، جنگ تمام عیار با پاکستان یعنی خودکشی مردم افغانستان . درحالیکه تمام دستگاه سیاسی وامنیتی کشور پراست از جاسوسان پاکستانی .

>>>   سلام به همه
به رهبران احزاب سیاسی افغانستان و وکلایی محترم ولسی جرگه صدا میکنم و میخواهم واضع بسازیم این که همیشه دولت افغانستان را تهدید به این میکنند که ما با طرفداران خود به جاده ها می ریزیم و مسئولیت حوادث بعدی آن به دوش شخص رئیس جمهور خواهد بود پس چرا برضد حملات پاکستان از حاکمیت ملی وطن شان ، خانه شان ، با طرفداران شان به جاده ها نمیریزند و چرا از برادران بی دفاع خویش که تحت حملات پاکستان قرار دارند حمایت نمی کنند بخاطر اینکه منافع شخصی خودشان مطرح نیست .
برادر کوچک شما بصیر احمد ارغندیوال از جوزجان

>>>   ازشهامت و دلیری سربازان شجاع افغان تشکرمینمایم تمام ملت افغانستان ازمردتازن وخوردوکلان حاضراندکه تاپای جان درمقابل این دشمن سفاک وزبون تآخرین قطره خون برزمندبیقین که سرانجام پروزی ازآن ماست نظری هستم ازحوزه جنوب غرب

>>>   کجاسیتید او.... که سالها غلامی امریکاو پاکستانرا کردید بخیزید که بامتجاوزین مبارزه کنید منتظر غنی ننشینید.وطن خودتانرا سرخودتان تباه وبرباد کردمیگذارید که پشت دروازه هایتان برسند.

>>>   ینازم ذستان تورا ای رزمنده دلیر افغان که چند ...رابه چتلگاه فرستادی ازدور دستانت را می بوسم
شریفی

>>>   پاکستان نمیتوامد کار خود را پیش برد
غیرت خراسانی

>>>   پاكستان حق دارد به عنوان يك كشور از مرزهايش حراست و حفاظت كند تا از عبور و مرور تروريست ها جلوگيري صورت گيرد. اين حق براي افغانستان و هر كشور ديگر نيز محفوظ است. زماني كه ما پاكستان را حامي و لانه تروريزم مي دانيم، چرا از سياست پاكستان نسبت بر إيجاد محدوديت بر مرزها و دروازه هايش بر آشفته شويم!؟ ما نه تنها از إيجاد محدوديت بر دروازه «تورخم» و «چمن» حمايت مي كنيم؛ بلكه براي جلوگيري از عبور تروريستان از آنطرف مرز به افغانستان، پاكستان بايد در امتداد مرز ديورند، حصار كشي يا ديوار بزرگ إعمار كند تا هم از رفت و آمد تروريزم جلوگيري شود و هم بر ادعاي ارضي دو طرف بر مرز ديورند پايان داده شود. اينطوري نمي شود كه هم مرزها باز باشد از سوي هم توقع مدينه فاضله در دو طرف مرز داشته باشيم.
هارون معترف

>>>   نخست عرض كنم كه ميان من و جنرال هاي پاكستان نه، بلكه دو ملت خواستار پايان دادن بر عبور و مرور تروريزم در دو طرف مرز ديورند هستند، تنها كسان كه طرفدار آزاد بودن مرز ديورند هستند، طالبان و حلقات تروريستان ديگر استند كه اينجا نقطه اشتراك شمارا نيز با آن ها نشان مي دهد. دوم اينكه مرز ديروز «فرضي» نيست بلكه مرز شناخته شده و تاييد شده از جناب ملل متحد و جامعه جهاني است. سوم اينكه مسله ديورند يك قضيه نهائي و حل شده است و هيچ مشكل استراتيزيك ميان دو كشور وجود ندارد، بلكه مشكل تنها در حلقات قومي و شونيزم در اين طرف مرز ديورند است. اگر باور نداريد برويد در آن طرف مرز همه پرسي راه اندازيد اگر يك درصد موافق با الحاق اراضي پاكستان به نفع افغانستان يافتيد، شما برنده هستيد. مسله مهم اين است كه سالهاست ما از بابت مرزهاي باز ديورند، قرباني داده ايم و اين تماميت خواهي ادعاي ارضي مافياي قومي در افغانستان عامل بحران بوده. بنا مردم افغانستان ازين بعد حاضر نيستند قرباني گاو شيري مرز ديورند شوند.

>>>   سالهاست ما از بابت مرزهاي باز ديورند، قرباني داده ايم و اين تماميت خواهي ادعاي ارضي مافياي قومي در افغانستان عامل بحران بوده. بنا مردم افغانستان ازين بعد حاضر نيستند قرباني گاو شيري مرز ديورند شوند.

>>>   استراتژیک افغانستان نه استراتژیک عده ای از پشتونها

>>>   مرز ديورند مثل بقيه مرز هاى كشور، يك مرز رسمى بين اللملى شناخته شده و توقع ما در اين مورد بيجا و غير منطقى است. من با اقاى متعرف موافق ام.
Mohammad Zahir

>>>   پاکستان حق اش است که‌ از مرزهای خود دفاع کند پل اتک نی تورخم وپشاور سپید بولدک ،

>>>   جنگ با پاکستان در یک سطح وسیع ملی نیست. در یک نگاه قومی، بسیاری ها جنگ با پاکستان را جنگ یک قوم می دانند که دیگر اقوام نباید در ان دخیل باشند.

>>>   برادرم احمد مسعود پیشنهاد مینمایم عبدالله عطای نوراین دوهمکاران ترورستان شهادت پدرت را بعد از مشوره با استاد سیاف بر سر جای شان بنشان دارایی های هردو زبت ویکی به محاکمه ودیگری در دور ترین وکم امکانات ترین نقطه گره زمین با فامیل اش فرستاده شود وتا آخرین لحظ حیات در رنج وعزاب وجدان از دنیا برود این بزرگترین چزا برایش محسوب میشود شهدا انتقام شان بدست خود شان نیست بدست خدا وند است مجبور ام میسازی حرف نگفته ای را برایت بگویم پدرت از اجرات ات راضی نیست کمر خودرا بسته کن منتظر چه هستی فکر میکنی مشاورین ات صادقانه حرف میزنند اگر این طور می بود این همه مشکلات بوجود نمی آمد
با احترام رحیم کریم

>>>   يك منبع:
درمشاجره ي لفظي بين وزير خارجه ورييس جمهورالفاظ ركيك گفته شده است. وزير خارجه رييس جمهور راتقلبي وغير مشروع گفته وحتا براي درگيري فزيكي هردو ازجاي شان بلند شدند.
اختلافات پس از آن صورت گرفت كه وزير خارجه نسشت هاي را براي تنش زدايي بين سران جمعيت برگزار كرد واز آنها تعهداتي گرفت، رييس جمهور نتوانست اختلاف بين سران جمعيت را به نفع خود استفاده كند وحالا درجلسات مختلف خودرا با وزير خارجه درتقابل قرار ميدهد.

>>>   چارنفر جهادی و چارنفر فاشیست باعث ناامنی افغانستان شدند و مردم افغانستان در عاشه رانده شده اند و نباید از دیگر کشور ها گله کنیم بیگانه بیگانه است . زره

>>>   اعزام سربازان تازه نفس به افغانستان و دست به دست شدن ولسوالیهای هلمند ــ نوشته ی : فروغی
اخیراً وزرای دفاع امریکا و انگلستان طی سخنرانیها ومصاحبه های جداگانه ی شان ( مثل اینکه باهم جور آمده باشند ، بدون پرسان از دولت افغانستان ) ، بازهم آرزوی شانرا برای لشکرکشی بیشتر بسوی افغانستان ــ آنهم بصوب ولایت هلمند ، اظهار نمودند .
آنان در کنفرانس مونیخ ، اوضاع امنیتی افغانستان را خطرناک توصیف نموده گفتند ، هرگاه قوای امریکایی ، انگلیسی و ناتو در افغانستان نباشند ، دولت آنکشورسقوط خواهد کرد .
آقای مایکل فالون وزیردفاع بریتانیا با صراحت اعلام نمود که : « درصورت خروج نیروهای بریتانیایی و ناتو از افغانستان ، این کشور دچار هرج و مرج کامل شده ، احتمالاً حدود چهارمیلیون نفرازین کشور به بریتانیا و کشورهای اروپایی پناهنده خواهد شد . »
متکی به همین دلایل ، هردو وزیرجنگ ، اعزام دوباره ی سربازان تازه نفس را به افغانستان ضروری پنداشته ، بازهم هلمند را خطرناک ترین و داغ ترین نقطه ی جنگ در افغانستان معرفی نمودند .
تعجب آور و پرسش برانگیزاینست که :
چرا هلمند تا این حد برای امریکاییان و انگلیسان با اهمیت و دلچسپ است ؟
چرا ولسوالی های هلمند باربار توسط انگلیسان ، امریکاییان و طالبان دست بدست میشود ؟
مگر آنگاهی که تنها هشت هزار سرباز انگلیسی درهلمند مستقر بودند ، نمیشد بجای عقب نشینی ازهلمند ، به مقابله ی قاطع و فیصله کن در برابر طالبان میپرداختند که حالا باز سیل سربازان را وارد آن ولا مینمایند ؟
افکارعامه و بسیاری رسانه های داخلی و خارجی قبلاً گزارشهای مشکوکی درباره ی حضورِ سوال برانگیزقوای نظامی انگلیس و امریکا در ولایت هلمند و دست بدست شدن ولسوالیهای مختلف آن توسط انگلیسان ، امریکاییان و طالبان به نشر سپرده اند . درین گزارشها از گسترده گی کشت و قاچاق مواد مخدر تا استخراج مواد معدنی پرقیمت مثل یورانیوم در ولایت هلمند ، شنیده و خوانده میشود .
بدون شک مقامات دولتی افغانستان و هم پیمانان انگلیسی و امریکایی شان نیز ازین گزارشها و شایعات اطلاع دارند ؛ اما تاهنوز هیچ ابلاغیه ی مشخصی درباره ی رد یا تأیید این گزارشها و شایعات ازسوی مقامات افغانی و یا مقامات انگلیسی و امریکایی به نشر نرسیده است .
امیدواریم اینبارکه بازهم قوای امریکایی و انگلیسیِ بیشتری وارد افغانستان و ولایت هلمند خواهند شد ، پارلمان ومردم بخواب رفته ی ما که تا هنوزاصلاً پرسشی نداشته ، فقط برو بیا ها و دست به دست شدن ها را نظارت میکنند ، درباره ی این گزارشها و شایعات مشکوک ، کم ازکم ازدولت خویش تو ضیح بخواهند . فقط از دولت بپرسند که :
آیا واقعاً همه طرفهای درگیر درهلمند ،ازآن ولایت نفع میبرند ؟
آیا ما واقعاً ذخایر یورانیوم و مواد معدنی قیمتی در ولایت هلمند داریم ؟
اگر داریم چه مقداراست ؟ دقیقاً درکجاست و چگونه محافظت میشود ؟ فقط همین .

>>>   پارلمان ومردم بخواب رفته ی ما که تا هنوزاصلاً پرسشی نداشته ، فقط برو بیا ها و دست به دست شدن ها را نظارت میکنند ، درباره ی این گزارشها و شایعات مشکوک ، کم ازکم ازدولت خویش تو ضیح بخواهند . فقط از دولت بپرسند که :
آیا واقعاً همه طرفهای درگیر درهلمند ،ازآن ولایت نفع میبرند ؟
آیا ما واقعاً ذخایر یورانیوم و مواد معدنی قیمتی در ولایت هلمند داریم ؟
اگر داریم چه مقداراست ؟ دقیقاً درکجاست و چگونه محافظت میشود ؟ فقط همین .

>>>   به همکاران ودوستانم احترامانه می نویسم شبکه همکار ترورست ها به انواع مختلف برضد من فعالیت دارند به امید خد ا همه پلان های نا مردانه و نا جوان مردانه آنها نقش بر آب خواهد شد ومردم افغانستان بزودی از شر این مکاران و تبلیغ گران جعل کاران وفریب دهندگان اذ هان مردم بخاطر ترور شخصیت انسانها رهای خواهند یافت وحق جای خودرا خواهد گرفت ناحق نامرد و مردم آزار مردم فریب ها به جزای اعمال شان خواهند رسید به امید رسید هرچه زود تر به صلح وسعادت به مردم افغانستان ورهایی از دست مردم فریبان و جعل کاران وهمکار ترورستان رحیم کریم

>>>   چرا طالبان افغان در لست تروریستان بین المللی امریکا قرار ندارند؟

>>>   پیمان صاحب!
پاکستان خو "خانه دوم" شماها بود!! حال چرا ؟؟؟؟؟

>>>   اما در برابر طالب سراپا تسلیم مصلحتهای قومی خود اند. اینها چیزی به نام وجدان نمی شناسند.

>>>   ما خود ما هم دخیل هستیم

>>>   پیمان پنچرمین برو کدام جایی چارمغز خود را لول بتی شما را به سیاست و حکومت چی همین قواره و پکول شما به سیاست و حکومت نمیماند بهار نزدیک است بهترین کار تان این است که شیوکی بروید و بادرنګ فروشی کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است