هماهنگی احزاب در افغانستان به نفع همه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۵/۱۱/۱۳ کد خبر: 128259 منبع: پرینت

اظهارات اخیر نماینده ویژه اروپا در افغانستان که گفت: مرکز محوری افغانستان موجب بی ثباتی است، چانس دیگری از چانس های طلایی برای صلح جویان و امنیت دوستان و رفاهیت خواهان این وطن غمدیده است.

امروز همه گرگ و پلنگ ها در کابل جمع شده اند ولی در صورتیکه اختیارات ولایات بسیار شود و تعیین والی ها به اساس انتخاب باشد حد اکثر قشرهای تحصیلکرده در ولایات خود باقی می مانند و توزیع رقابت ها از دایره بزرگ مرکز به دایره محدود ولایات سطح رقابت سیاسی در کل کشور را توزیع می کند و کاهش می بخشد.

امنیت راه ها بهتر می شود و احساس تعصبات قومی کم می شود اما چون قانون اساسی فعلی برای یک تعدادی آماده شده است و برای یک تعداد مردم این کشور قباله دور و دراز می دهد تا هرچه بخواهند کنند و هر جا بخواهند بچرند، این افراد برای خود حق انتحار در صحن مجلس می دهند چون حاکمیت انصاف را کسی نمی پذیرد؛ چنین کاری می کند.

به هر صورت در همچو حالت همه مردم این کشور از در واقعیت بینی درآیند و این را به نفع خود بینند. اینجا مسوولیت آقای عبدالله دو چند می شود تا در این عرصه کار کند اما قسم بخدا سر سوزن به این نفر امیدی نیست ببینید که در عوض دفاع از خطوط جبهه مقاومت در شمال به هلمند می رود تا وانمود کند که هیچ دلبستگی به شمال و توزیع قدرت و تمرکز زدایی ندارد.

آنچه که جناب قانونی چند روز قبل بسیار آرام مطرح کرد، قدم نیک است. آقایون سران جنبش و سران جمعیت و سران حزب وحدت و سران حزب اسلامی برای اغتنمام این فرصت تلاش کنند. واقعیت این است که همیشه موضوع برادران پشتون در قندز و بغلان از زاویه تعصب دیده شده است. بعضی بر علیه آنها تعصب کرده اند. آنها هم بر علیه دیگران با طالب جور آمدند اما می شود با پا در میانی حزب اسلامی حلی جستجو شود در هر تمرکز زدایی قدرت اختیارات بیشتر در قندز و بغلان مرکزی از آن حزب اسلامی خواهد بود و این هماهنگی ها به نفع همه است.

خصلت دره صوفی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان فقط دوحزب ضرورت دارد، یکی حزب مجاهدین( جمهوری خواه ها)، دیگری حزب خلقی ها و پرچمی ها( دموکرات) ها.
هر دو حزب باید نوبت به نوبت به قدرت برسند و کار ها و پلان های خود را پیش ببرند.
هروقتی که حزب مجاهدین به قدرت رسیدند، مساجد جور شود و در مکتب ها قرآن کریم تدریس شود و مسابقات قاری ها براه انداخته شود و سیصد و شصت روز سال بنام شهدای مختلف مجاهدین تجلیل شود و غیره.
هر وقتی که دموکرات ها با قدرت رسیدند، قرآن کریم از مکاتب جمع آوری شود و در عوض تیوری تکامل داروین و دیگر علوم طبیعی تدریس شود تا اطفال و جوانان بفهمند که آغاز پیدایش جهان و زمان چگونه بوده است و انرژی چطور به ماده تبدیل شده است و ماده چطور به موجود زنده تیدیل شده است و موجودات زنده چگونه تکامل پیدا نموده و به انسان امروزی تبدیل شده است و همچنان قوانین طبیعت و پیدایش تخنیک و تکنالوژی و فعالیت و انکشاف آنها را بیاموزند وبه والدین خویش نیز بیاموزانند تا چشم و گوش و مغز آنها باز شود و به واقعیت دنیا پی ببرند و دیگر در زندگی به حزب مجاهدین رای ندهند.

>>>   اختصاص یک ملیارد دالر از کمک های هند به مناطق پشتون نشین افغانستان توسط دوکتور عبدالله عبدالله.

>>>   نماینده خاص اتحادیه اروپاِِ...خورده که گفته همچو تجارب را در خانه ننه خود کنند نه در مملکت بیگانه.
ملت بیچاره هیچ جنجالی ندارد بجز از تغیر نظام.و افرادی که هر روز داد فدرال را میزنند کیها هستند.آنهای که بخاطر یک چپق نظامی آنقدر جسور شدند که سر دخولی تونل سالنگ نوشتند به خراسان خوش آمدید.

>>>   زلمی خلیلزاد به اتهام پولشویی (حدود یک و نیم ملیون دالر) به وسیلۀ همسرش از طریق یک بانک در سویس، زیر تحقیق است.
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هرآنچه هست گیرند
Raheel

>>>   به اولی :
تاانجنیری نباشد موتر یا طیاره ئی با خصوصیات موجوده ساخته نمیشود، این همه خصوصیات وساختمان بدن انسان بدون معمار ماهر ممکن نیست اینکه آن معمار چگونه محصولش را بوجود آورده خودش میداند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است