تاکید بر توزیع بیدرنگ شناسنامه‎ های الکترونیکی
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۳    ۱۳۹۵/۱۱/۴ کد خبر: 127723 منبع: پرینت

شماری از نهادهای مدنی طرح تغییر شناسنامه های ورقی را به کتابچه‎ای مانع بزرگ فرا راه توزیع شناسنامه های الکترونیک می‎دانند.
مسوولان سازمان خط نو از ریاست جمهوری می‎خواهند که بیش از این مردم افغانستان را فریب ندهد و هرچه زود تر روند توزیع شناس نامه های الکترونیک را آغاز کند.

به گزارش نور، اداره ثبت و احوال نفوس وزارت امور داخله طی روزهای گذشته طرح تغییر شناس نامه های ورقی را به کتابچه‎ای به ریاست جمهوری فرستاده است و انتظار تایید ارگ را می‎کشد. در حالی این طرح از سوی اداره ثبت و احوال نفوس به ارگ ریاست جمهوری ارایه شده است که بیش از دو سال از توشیح قانون ثبت احوال نفوس می‎گذرد؛ قانونی که بر اساس آن روند توزیع شناس نامه های الکترونیک به شهروندان آغاز می‎شد. شماری از نهادهای مدنی طرح تغییر شناس نامه های ورقی را به کتابچه‎ای مانع بزرگ فرا راه توزیع شناسنامه های الکترونیک می‎دانند.

فهیم صدیقی رییس سازمان خط نو از ریاست جمهوری می‎خواهد که بیشتر از این مردم افغانستان را فریب ندهد و هرچه زود تر روند توزیع شناسنامه های الکترونیکی را آغاز کند. آقای صدیقی می‎گوید که خواست های شخصی و گروهی افراد سبب شده است که توزیع شناسنامه الکترونیکی به تعویق افتد.

چندی قبل وزارت امور داخله از آغاز روند توزیع شناس نامه الکترونیکی خبر داده بود و گفته بود که آمادگی ها برای توزیع این شناسنامه ها گرفته شده است.دیده شود که ریاست جمهوری طرح اداره ثبت احوال نفوس را تایید می‎کند یا خیر.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقاى ريس جمهور!
دست از خيانت بردار و #شناسنامه هوشمند را از بند #تعصب قومى ازاد كن!

>>>   ايا خاموشى #مردم در مورد شناسنامه ها منحيث حق مسلم شان ، درست است؟

>>>   خاموش مرگ ملت ایست، مردم نسبت بی برقی یک بار به تظاهرات جهان و خواست شان از دولت مردان شان نمی شوند. ای مردم قسمی خو برده که به صد ها جر سقیل بلندش نخواهد کرد

>>>   باور من اين است كه اگر واژه افغان را هم قبول ميكرديد شناسنامه ها توزيع نمى شد. شناسنامه ها با امنيت شما، با جعل، با فساد، با راى ، با قاچاق و هويت انهاى كه مشغول ان اند و با بسيارى از مسايل ارتباط مستقيم دارد!
براى بدست اوردن اين مهم مردم بايد دست به اعتراض مدنى تاثير گذار بزنند . #نافرمانى_مدنى

>>>   شاید درتمام جهان افغانستان یگانه کشوری باشد که قانون تصویب شده مجلس و توشیح شده عملی نگردد. رئیس حکومت وحدت ملی بر وفق ماده 63 سوگند ادا ء نموده تا قانون اساسی و سایر قوانین را رعایت و از تطبیق آن مواظبت نماید. غنی تقلب سالار به قر آن کریم و سوگندی که ادا ء نموده بی احترامی می نماید. مجلس نمایندگان "خصی" طبق ماده 69 اتهام خیانت ملی را نسبت این عدم مراعات قانون اساسی وارد نمی کند. ریاست اجرائیه "خصی" با فرا خوان تیم اصلاحات و همگرا یی و اهل مطبوعات آغاز توزیع شناسنامه ها را طبق قانون نافذه اعلان نماید. نطاق ریاست اجرائیه در باره اختلاف بین ارگ و قصر سپیدار که مانع تطبیق قانون شده یاد آوری می کند. در باره تطبیق قانون نافذه هیچ نوع اختلاف بعد از تصویب و توشیح مطرح بوده نمی تواند. جبن و محافظه کاری با این دلایل توجیه شده نمی تواند.

>>>   این رئیس جمهور مغز متفکر نیست بلکه بی مغز ترین و فاشیست تری انسانهای کره زمین است مردم به از نگاه زنده گی و سیستم اداره ووثائق اداری مدرن تر میشوند مگر این جاهل متعصب بی مغز بد بختانه به بیشتر از نیم قرن به عقب برمیگردد شناسنامه های دفتر چه ئی توزیع میکند. به این هم میگویند مغزه گندیده تاریخ.

>>>   آقای غنی چرا این طرح شناسنامه های الکترونیکی رو تیید نمکنی به خاطر که حق مردم را باز به جیب خودبزنید و دوباره با تقلب ابه قدرت برسی ایشالا خدا جوابتو میده دیر یاذود سر نگون میشوی دکتاتور ناشناس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است