زمان انحلال شورای صلح فرا رسیده است
با انحلال شورای صلح که بیشتر به مجمع طالبان خودی می ماند و در جمعی نامتوازن از رهبران جنگی گرفته تا طالبان و تروریستان گذشته، نه تنها نام صلح از زیر ننگ انحصار طلبان خارج، بلکه دیگر زمان مشروعیت مخالفان با مهر قانون به پایان می رسد 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۱    ۱۳۹۵/۱۱/۴ کد خبر: 127707 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شورای عالی صلح از حاشیه ترین شوراهای است که در ظاهر برای صلح ایجاد اما در جهت مشروعیت بخشیدن به طالبان برقرار است و اما زمان انحلال آن فرا رسیده است.

زمان ایجاد این شورا جز کرزی و حلقه اطرافیان وی هیچ کس دیگر بر آمدن صلح توسط این شورا باور نداشت اما آنچه کرزی توانست با این شورا به دست آورد، مشروعیت بخشیدن به طالبان به عنوان یک جریان ملی و داخلی بود و کاهش فشارها بر پاکستان و هم سرگرم کردن آن عده رهبران جنگ های گذشته و گروهی از طالب و تروریستان خودیِ دولت.

در حکومت کرزی و غنی منظور از صلح گفتگو با طالبان و تروریستانی که بر منبای نابودی دولت مرکزی بنا شده و از اعمال هیچ خشونتی دریغ نمی کنند.

در این میان، شورای عالی صلح متناقض ترین عملکرد حکومت در برابر خواست مردم و عزت کشور بوده است: اعضای این شورا از گروه ها و جناح های اکثرا مجاهدین، طالبان و رهبران جنگ های تنظیمی تشکیل شده که طی 6 سال گذشته هیچ تاثیری بر صلح افغانستان نداشته اما با صرف هزینه های بسیار، کمک به تقویت طالبان و مخالفان مسلح کرد و با منجی و مقدس خواندن، زمینه برای ورود آنان به دولت و نفوذ پاکستان محیا شد و با توافقنامه صلح بهترین فرصت در اختیار آن عده طالب دوستان این شورا ایجاد شد که از امتیار و منابع مالی گرفته تا آزادی زندانیان تقدیم تروریستان کند.

این شورا به خوبی توانست اهداف حکومت کرزی را طی سال ها، اجرا و تقدیم دولت اشرف غنی کند و با استفاده از مشروعیت قانونی خود هر اقدام علیه ملت را با مهر صلح در کشور اجرا کرده و هر روز بر جنگ و کشتار بیفزاید.

مجاهد اگر چه با مقدس و فرشتگان صلح خواندن طالبان از مقام برکنار شد اما این صدای از درون شورای عالی صلح بود، رهبران جهادی و طالب دوستان اکنون تمامی بدنه این شورا را تشکیل می دهند که در طی 6 سال گذشته بیشترین ضربه را بر امنیت افغانستان زدند به مانند مقام های درون حکومتی که هم راستا با طالبان هستند.

از سوی دیگر، تلاش این شورا برای آزادی 400 زندانی حزب اسلامی به کدام سوی صلح می رود؟ دولت زیر نام صلح چه تعداد از رهبران طالب جاداده شده در لیست حزب اسلامی را می خواهد با قانونی خواندن، رها کرده و تزریق صف دشمن کرده و سربازان و مردم بی گناه را قربانی کند؟

نکته قابل تامل، نبود این تعداد زندانی از حزب اسلامی در زندان های کشور است و صدها طالب و قاچاقچی مواد مخدر و جانی زیر نام این حزب از زندان رها می شوند که نشات گرفته از درون ریاست جمهوری است، ترفندی تازه برای رسیدن به کشوری پشتون، حال فرقی نمی کند طالب باشد، تروریست و یا حکومتی!

تجارت صلح یکی از منابع بزرگ درآمد از ریاست جمهوری گرفته تا واسطه هاست و توافقنامه صلح با حزب اسلامی که افتخاری برای حکومت و این شورا می باشد، بهانه جدید برای پروش طالبان و بارش مصیبت بر مردم است.

زمانیکه کشور در رکود اقتصادی دست به گریبان است و فقر در بی کاری گسترده مهمان خانه مردم شده، اعضای شورای عالی صلح از حقوق های هزاران دالری برخوردار و زیر سایه حمایت حکومت و متحدان غربی آن برای طالبان و حزب اسلامی، قصرهای امن و مشروعیت های سیاسی محیا می کند:حقوق ماهانه اعضای 16 نفری این شورا 66 هزار و 364 دالر، 92 کارمند دبیر خانه در مجموع 92 هزار و 830 دالر که از 7000 تا 200 دالر می باشد، حال سربازی که جان خود را سپر دفاع از طالبان مقدس این شورا می کند، ماهانه چقدر حقوق می گیرد یا آن معلولی که در مین و آتش طالبان دیگر توان تامین هزینه ها را ندارد در کجای این صلح قرار دارد؟

سخنان مجاهد اگر چه برای افغانستان تازگی نداشت اما با واکنش های بسیار، خبر از آگاهی مقام ها و مردمی داشت که دیگر کاسه صبرشان لبریز شده است، زمانی که تمامی مردم داغدار وحشت و نفرت طالبان هستند و قربانی راکت های حکمتیار، این شورا با اعضای برگرفته شده از همین تروریستان جز لکه دار کردن نام صلح و تقویت طالبان و همسویی با حکومت انحصار طلب، عملکرد دیگری ندارد.

انحلال این شورا که از ابتدا هم برای اهداف صلح ساخته نشده بود، می تواند درهای حکومت را بر روی مخالفان مسلح ببند و یا حداقل با نام صلح و مشورعیت قانونی شامل قدرت و دلیل جنگ های گسترده نشود.

با فوت گیلانی، رییس سمبلیک این شورا، دیگر زمان بسته شدن درهای شورای عالی نه صلح بلکه طالب دوستان فرا رسیده است و هرچند اهداف انحصار طلبان حکومتی و مدافعان پشتونیزم با دشمنان این خاک گره خورده و صلح را نشانه گرفته است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دروازه بنام صلح همیشه باز بوده کدام مفاد نه بمردم دارد نه به دولت چه اشخاص فروخته شده معاشات مفت رامیگیرند. کسانی کار میکنند که همگیش نمک حرام معاش از دولت میگیرند طرفداری از دشمنان میکنند.

>>>   این شورای بی کفایت طالب پرور بدون کدام دستاور خوب که در تامین امنیت کشور موثر بوده باشد و این شورای ضرر رسان مالی و اقتصادی بر پیگر اقتصاد کشور و این شورای که یکروز ریس اش جنگ دولت را با طالبان ناموزون و حرام میگوید و روز دیگر یکی از اعضای ان طالبان را فرشته های اسمانی خطاب میکند وازادی بخش افغانستان در حالیکه همین طالبانی که فرشته خوانده شده وطنفروشان بی غیرت اجیر ای اس ای وبرای اهداف نا مشروع پاکستان دراین گشور جنگ و خون ریزی را پیشه کرده اند و در جنین روزی اعضای شورای صلح طالبان را فرشته خطاب کرده که مردم کابل و قندهار و جلال اباد از اثر حملات انتحاری و انفجاری این وحشی های ترورستان طالبان ده ها جوانان و اطفال و زنان شان را از دست داده ودههای دیگری شان زخمی و معلول ومعیب گردیده بود پس بهتر است که این شیاد خانه وفساد خانه را که بنام شورای عالی صلح نامگذاری شده دروازه انرابسته کنند و پول مصارف معاشات وامتیازات و وسایل ترانسپورتی انها بدسترس کرگانهای کشفی و امنیتی کشور قرار داده شود که بیقین موثریت ان در راه اوردن صلح وامنیت بمراتب بیشتر و بهتر از شورای صلح میباشد .

>>>   به تعقیب انحلال شورای نمایشی صلح نوبت شورای بیکار ملی است که باید زحمت شان از سرمردم کم شود

>>>   این مقام میراثی است هرگز منحل نمیشود اگر جنگ است

>>>   این گروپ کوجک 30 ملیون نفر را فریب داده وباشانه هایشان سوار اند،.......

>>>   اقاى ريس جمهور!
دست از خيانت بردار و #شناسنامه هوشمند را از بند #تعصب قومى ازاد كن!

>>>   ايا خاموشى #مردم در مورد شناسنامه ها منحيث حق مسلم شان ، درست است؟

>>>   بايد بعد از ....رباني شوراي صلح يكجا با او دفن ميشد، و حالا هم بهترين وقت براي منحل ساختن آن است، و اگر منحل نميشود، بايد استاد سياف را رئيس آن مقرر نمايند، چون سياف يگانه چهره اسلامي ضد طالب و داعش است، و بزودترين فرصت زمينه شكست طالب را از طريق فتاواي اسلامي خود برابر خواهد كرد، و حكومت را مجبور به جنگ واقعي عليه اين باغيان خواهد كرد، و خودش هم از يك طرفي جام شهادت را خواهد نوشيد، در غير آن حكومت شايد رياست شوراي صلح را به حزب اسلامي تسليم نمايد.

>>>   ما مصمم هستيم تا زنده ايم عليه ظلم منافقين بيستيم. اين جهاد واقعى است.

>>>   خاموش مرگ ملت ایست، مردم نسبت بی برقی یک بار به تظاهرات جهان و خواست شان از دولت مردان شان نمی شوند. ای مردم قسمی خو برده که به صد ها جر سقیل بلندش نخواهد کرد

>>>   باور من اين است كه اگر واژه افغان را هم قبول ميكرديد شناسنامه ها توزيع نمى شد. شناسنامه ها با امنيت شما، با جعل، با فساد، با راى ، با قاچاق و هويت انهاى كه مشغول ان اند و با بسيارى از مسايل ارتباط مستقيم دارد!
براى بدست اوردن اين مهم مردم بايد دست به اعتراض مدنى تاثير گذار بزنند . #نافرمانى_مدنى

>>>   چرا شوراى #حراست_و_ثبات در مورد خيانت ارگ در ارتباط به #شناسنامه ها خاموش است؟

>>>   يكتعداد فرقه هاى فاميلى به بهانه ى مذهب و طريقت در افغانستان با« خرسازى مردم» سالها است زنده اند و قدرت نمايى مى كنند، اينها از كم سوادى رهروان بى خبر شان سوؤ استفاده مى كنند و از خون آنها شهد مى نوشند، اكثريت رهبران و فاميل هاى اين فرقه هاى فاميلى مذهبى در خفا عياش ترين و شهوت ران ترين مردمان اند، اين طايفه ماشين هاى استثمار و خرسازى اند و در خور حرمت نيستند.

>>>   افغان ستان یگانه کشوری که خاینترین و فاسد ترین فرد آن بر اساس تعلقات قومی در راس حاکمیت قرار گرفته و بالاخره از طرف یک عده یتیمان حرامی بالای ملت گوسفندی به حیث بابا قبولانده می شود.

>>>   رهبر تا رهبر است، و مردم تا مردم است!
ريس جمهور گامبيا بعد از باخت انتخاباتى نمى خواست قدرت را به جانشين اش واگذار كند اما نه رهبر مخالفين اجازه داد راى مردم به هدر برود و نه مردم گذاشتند چنين اتفاق بيفتد، بلاخره ديكتاتور خيال ديكتاتورى را با خود برد و كشور را ترك كرد.
در مورد كشور ما، نه رهبرى مقاومت كرد و نه مردم ما بيشتر از چند ساعت مقاومت كردند، حقيقت هم همين است!

>>>   همان تذکره های ظاهر شاهی بهترین سند است برای ما به همان قانع هستیم

>>>   باید هر چه عاجل شورای صلح منحل شده و پول هنگفت که دران به مصرف میرسید ازین به بعد در پیشرفت و ترقی نظم و دسپلین ورفاه دولت و مردم در پایتخت کشور در عرصه های مختلف به مصرف برسد تا پایتخت کشور به یک شهر با عزت و آبرو تبدیل شود.

>>>   شورای نام نهاد صلح را می توانیم شورای ذخیره گاه مطمین تروتیست ها میباشد و کدام دست آوردی نداشته و مانع صلح واقعی بوده و انحلال آن ضروری میباشد به نام صلح همه مخالفین دولت خانه امن پیدا کرده اند . یک مصرف بودجه بی مورد و بی جا میباشد .
زره

>>>   هر قدر كه بنويسم باز هم بايد بگويم كه از اول تا اخر از خورد تا بزرگ از ديوانه تا هوشيار، رهروان محمد گل مهمند متقلب بودند، هستند و خواهند بود.
بعد از دروغ بزرگ تويي پشتو
قصه مختصر

>>>   حال که افراد ....چون فرهاد الله فرهاد و دگر دزدان ملیونر شدند با معاش های ده هزار دالری فایده اش چیست؟

>>>   یک هوشبار دراین وطن نیافتیم همگیش مغز متغرغر مگر پاک دیوانه.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است