پاکستان در روند امنیت افغانستان تاثیرگذار است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۰    ۱۳۹۵/۱۱/۴ کد خبر: 127703 منبع: پرینت

پاکستان از افغانستان چه می خواهد؟ آیا مشکل پاکستان با افغانستان فقط بحث گسترش روابط افغانستان با هند است؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر لطیف نظری، استاد دانشگاه، گفت: مشکل اساسی در سیاست خارجی افغانستان، بخصوص در دوره حکومت وحدت ملی این است که مبنای راهبردی و استراتژیک در رفتار سیاسی کنش گران افغانستان مشاهده پذیرنیست، بلکه آزردگی از پاکستان بیشتر گسترش روابط افغانستان و هند را رقم زده است و این مساله می تواند تهدیداتی را در آینده متوجه منافع ملی افغانستان بسازد.

وی افزود: فراموش نکنیم که پاکستان از جمله کشورهایی می باشد که در روند ثبات و امنیت و همچنین تخریب ثبات و امنیت افغانستان فوق العاده تاثیرگزار است. بنابراین ما باید روابط خود را با پاکستان و هند در یک سند چشم انداز استراتژیک مورد توجه و دقت نظر قرار دهیم.

داکتر نظری گفت: اینطور نباشد که در آغاز حکومت وحدت ملی حتی بحث پاکستانیزه شدن سیاست خارجی افغانستان مطرح شود و تفاهنامه میان استخبارات میان دو کشور مورد توجه قرار بگیرد و بعد در یک چرخش 180 درجه ای پاکستان دشمن افغانستان ترسیم شود، و رقیب یا دشمن پاکستان یعنی هند، جایگاه پاکستان را احراز کند. این نشان می دهد که راهبرد افغانستان در حوزه سیاست خارجی مبهم است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهانه کوزوک خوردن اب جو .
استاد محترم ایا شما خبر ندارید وبی اطلاع هستید که پاکستان دشمنی ان تازگی با کشور ما ندارد ازتاریخ ایجاد پاکستان تا امروز به بهانه های گوناگون در این کشور دست دراز کرده وخیانت اش را انجام داده است پاکستان همراه با ملشای و نظامیان شان و یکتعداد خود فروخته های بی غیرتپول پرست افغانستانی در زمان حکومت مجاهدین که نه خارجی دران وجود داشت ونه روابط گرم وتنگاتنگ با کشور هندوستان باتماما تجهیزات پیشرفته نظامی از راه سرحد بین افغانستان وپاکستان بخاط اشغال کشور ما داخل مملکت ما شدند وقسمتی از خاک کشور کشور ما را اشغال کردند تااینکه بکمک جامعه بین المللی و خواست مردم افغانستان و مقاومت مقاومگران وطن ما بساط انها ازین کشور جمع گردید و کشور ما دوباره از اشغال پاکستان زیر نام امارت اسلامی خود ساخته پاکستان ازاد گردید اهداف پاکستان در کشور حکومت دست نشانده و پیرو با پاکستان ومتعمره انکشور است چیزی که هیچ هموطن ما بجز گروه مزدور طالبان کسی دیگر نمیخواهد موضوع دوستی و همکاری با هندوستان و موجودیت خارجی ها در افغانستان بهانه ای است که پاکستان و گروه مزدور شان طالبان ترورست بیان میکنند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است