سکندری: عرب ها بر پاکستان تسلط کامل دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۳    ۱۳۹۵/۱۱/۳ کد خبر: 127657 منبع: پرینت

کشورهای سیاسی سعی می کنند با فن گیری و پروژه گیری قدرت خود را تداوم ببخشند.
به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر قادر سکندری، استاد دانشگاه در برنامه "خط کابل" گفت: پاکستانی ها و مخصوصا نواز شریف می خواهند، خود را در خصوص تخطی های طالبان و افزایش شدت جنگ برائت بدهند و در این موضوع نیروهای دیگر مانند روسیه را دخیل کنند.

سکندری می گوید: نمی توانیم بگوییم پاکستان یک کشور مذهبی با هویت مشخص اسلامی است. پاکستان یک کشور سیاسی است و شکلی سیاسی دارد. کشورهای سیاسی سعی می کنند با فن گیری و پروژه گیری قدرت خود را تداوم ببخشند. این تداوم قدرت نیاز به بودجه، امکانات، تعاملات اقتصادی و تجاری دارد و در حوزه سیاست، پاکستان سالهای سال است که با امارات متحده عربی، عربستان و قطر نزدیک بوده است و بسیاری از موضوعات اقتصادی و تجاری اش را با این کشورها پیش برده است.

این استاد دانشگاه در همین باره ادامه می دهد: فشارهایی که از کشورهای عربستان و چین وارد شده است، باعث شده است پاکستانی ها از خود تمایل نشان بدهند و اظهارنظرهای ریاکارانه در رسانه ها بکنند اما در حقیقت هویت پاکستان چیز دیگری است و واقعیت این است که تعدادی جنگجو و تندرو در خاک این کشور جمع شده است که اینها در جای دیگری کاربرد ندارند.

وی، درخصوص طالبان و نیروهای افراطی موجود در پاکستان اظهار می کند: هرکشوری برای خود تولیداتی دارد، اینها تولیدات پاکستان هستند و در هر جایی که جنگ باشد می توانند از تولیدات خود استفاده کنند و فعلا افغانستان را به عنوان جایگاه جنگ انتخاب کرده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افغان هارا هرکس میتواند بر ای خود مزدور بسازد وتوسط آنها جنگ بر اه اندازد

>>>   اقاى سكندرى فرموده تان درست است اما بايد فراموش نكرد با كستان از ابتدا ايجاديش كشورى بوده كه بنفع بنيان كزارش يعنى انكليس كار كرده وميكند و انكليس در عقب برده تمام تصميم هاى دولت باكستان را فيصله ميكند انكيس يك شيطان بزرك در جهان است متاسفانه بسيار كم از شيطانى انكليس در ميديا ياد ميشود موفق باشيد
تحليلكر

>>>   طالبان تولید مشترک عربستان و آمریکا با مواد خام افغانی در کارخانه پاکستان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است