رییس جمهور به نام حفیظ الله بارکزی مکتب می سازد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۳۹۵/۱۱/۳ کد خبر: 127650 منبع: پرینت

رییس جمهور اشرف غنی از پول شخصی خود به نام حفیظ الله بارکزی، پسر عبیدالله بارکزی عضو مجلس نمایندگان در ولایت ارزگان یک مکتب اعمار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، در همین راستا رییس جمهور، نشان دولتی "شجاعت" را به خانواده حفیظ الله بارکزی، إعطا کرد.

حفیظ الله بارکزی پسر عبیدالله بارکزی عضو مجلس نمایندگان کشور است که در حمله طالبان بر منزل معلم میرولی نماینده هلمند در مجلس نمایندگان، در
منطقه خوشحال خان شهر کابل کشته شده بود.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سر بد به بلای بد حفیظالله را نمیتوان شهید گفت او عمر کور را قهرمان و ادعا داشت تا برای مرده وی جایگاه خاص ببخشند او داماد آینده گلبدین غدار بود او را خداوند به جزای اعمالش رساند که همه دشمنان وطن را برساند او لایق نامگذاری مکتب نیست و اگر مکتب بنام او اعمار میشود نام مکتب باید حفیظ االله طالب بچه گذاشته شود . اشرف غنی شاید در وقت تصمیم گرفتن این موضوع دوای خود را نخورده باشد چون هر گاه دوای خود را نخورد هزیان میگوید

>>>   Abdul Hai Khurasani
عبدالمجيد خان زابلى آخرين قطعه اى پازل ساختار فاشيزم افغانى ( پشتونيزم ) را تكميل نمود.
فارسى ستيزى بخش ششم

واحد پول يكى از نماد هاى ملى و هويتى هر كشور مى باشد، در اين ياداشت مختصر مشاهده مى كنيد كه چگونه و به تدريج زبان ملى و تمدنى فارسى از واحد پول افغانستان بطور كامل حذف گرديد !؟

همانطوريكه در تصوير ملاحظه مى فرماييد؛
اولین اسکناس افغانستان در سال ۱۲۹۸هجرى شمسى در دوره امان الله خان به ارزش یک روپیه کابلی به چاپ رسید.
در پایین این پول به فارسی نوشته شده : (در جمع خزانه های دولت، نوت هذا به مبلغ مندرج اش منظور است).
نخستين اسكناس با واحد (افغانی ) در سال ۱۳۰۴ هجرى شمسى به ارزش پنج (افغانی ) انتشار يافت ، و هنوز متن به زبان فارسى بود.

از سال ۱۳۰۷ هجرى شمسى بر علاوه زبان فارسى در اسكناسهاى چاپ شده زبان افغانى (پشتو ) و فرانسوی هم اضافه گرديد.

نخستين بانك ملى افغانستان در سال ١٣١٣ در عصر سلطنت محمد ظاهر خان به نام ( بانك ملى افغانستان ) با نام رسمى به زبان فارسى تأسيس گرديد.

در سال ۱۳۱۸ هجرى شمسى بنا به پيشنهاد عبدالمجيد خان زابلى " دافغانستان بانك " تأسيس گرديد و تمام سرمايه بانك ملى افغانستان به اين بانك انتقال يافت .
بدين ترتيب عبدالمجيد خان زابلى با حذف كامل زبان فارسى از بانكنوت و تغيير نام ( بانك ملى افغانستان ) به ( دافغانستان بانك) در تحقق روياى محمد گل خان مومند جهت تكميل فاشيزم افغانى ( پشتونيزم ) اخرين گام را برداشت و زبان ملى فارسى براى هميشه از بانكنوت كشور رخت سفر بر بست !؟
ادامه دارد .....

>>>   هم مانند پسر عبیدالله استانکزی هزاران جوان رشید در دفاع از کشور واستقلال کشور و ازادی های مردم و دوام سلطه قدرت همین دولت وحدت ملی از طرف ترورستان طالبان نا مردانه در سنگر های داغ بشهادت رسانده شده چرا بنام یک مکتب نساخته وحتی فامیل های انها را بدون ساخت مکتببنام شهیدان شان مورد ستایش وتفقد قرار نداده است و نشان و مدال را به انها اعط نکرده است که برای عبیدالله بارکزی وکیل در شورای ملی مدال شجاعت را بخاطر کشتن پسر اش انهم نه در دفاع از کشور و نه درکدام کار دولتی از طرف ترورستان در مهمان خانه میرولی وکیل قندهار بشهادت رسیده به پدراش مدال شجاعت را میدهد همه داد و گرفته ریس جمهور روی یک هدف خاص خوداش و بخاطر خاموش ساختن منتقعدین بخوداش چنین کاری را میکند اقای بارکزی که از جمله منتقعدین کم کاری های دولت وحدت ملی واز جمله دوستان وطرفداران سر سختحامد کرزی است اطای این مدال شجاعت بی جا و غیر موجه خود نشان دهنده براورده شدن هدف خاص را ثابت میسازد هیچ کار ارگ بدون اغراض وهدف پنهانی نیست .

>>>   نمونۀ کوچکی از جعل در تاریخ:
----------------------------------
قرار معلوم سید جمال الدین افغانی رساله ای دارد بنام "تتمه البیان فی تاریخ افغان" که درسال های 1878 م (به زبان عربی) نوشته و در سال 1901 م در قاهره به چاپ رسیده است. این رساله در سال های 1318 شمسی توسط محمد امین خوگیانی مدیر و صاحب امتیاز جریدۀ انیس ترجمه و نشر گردیده است...

منحیث "مشت نمونۀ خروار" قسمتی از اصل متن (عربی) و ترجمۀ نشرشدۀ آن (توسط خوگیانی) در بارۀ "تاجیک" ها خدمت دوستان تقدیم میگردد، تا ببینند چقدر جعل شده است. ترجمۀ تحت اللفظی متن عربی توسط یکی از دوستان قرار زیر است که میتوانید آنرا با ترجمۀ جناب خوگیانی و متن عربی مقایسه کنند:

"از مردمان موجود در بلاد افغان مردمی است که به آن تاجیک گفته می شود. اکثریت ساکنان شهر هرات و نواحی آن، شهر کابل و قریه های میان کابل و بلخ، همچنان باشندگان شهر غزنی، برخی قریه های مجاور غزنی، لقمان، قصبۀ لقمان، برخی قریه های قندهار و اکثریت ساکنان شهر بلخ تاجیک اند".

متن عربی و پارسی این اثر را میتوانید از لینک های زیر دریافت و مقایسه کنید:

http://archive.org/details/tatimmatalbayanf00afghuoft

http://archive.org/details/TatimmatUl-bayanFeTarikhAl-afghan

امیدوارم روزی یکی از دوستان به ترجمۀ درست آن پرداخته و روی جعل سازان تاریخ را سیاه سازد!

>>>   جای افسوس است که صدها سربازگمنام وپابرهنه وطن درسنگرهای داغ سینه خویش را سپرتیربلای طالب وپاکستان نموده ونهایتاً جام شهادت مینوشند اما حتی نامی ازآن ها برده نمیشود. زمانی که پسرعیاش یکی ازفامیل های شریک کیک قدرت وداماد آینده گلبدین خاین کشته میشود (آنهم درمهمانسرا ومحل خوشگذرانی) غنی تعادل خودرا ازدست میدهد وبه نام شخص متوفی مکتب اعمارمیکند وبه فامیلش مدال شجاعت میدهد.
مدال شجاعت به آن فامیل هایی بده که فرزندان خویش را قربان نمودند تا وطن به دست طالب مزدورنیفتد وحالا پدرومادر داغدیده واولاد های یتیم را ازخود به جاگذاشتند.

>>>   البته باید بدانند که این بارکزی که خدا مغفرتش کند داماد گلبیدین هم بوده

>>>   سه برادر سرباز وطن که در یک حمله خاینانه ترورستان طالبان در ولایت هلمند که در دفاع خاک وکشور ونظام شان بودند و ترورستان طالبان انها را بشهادت رسانده است و اجساد شانرا حد اقل تا کابل به فامیلشان کسی نرسانده و تا اینکه یک برادر سرباز دیگری این سه برادر شهید اجساد انها را بکابل نقل داده و خاکسپاری گردیده ریس جمهور چرا بنام این فامیل سرباز که شش پسراش در پولیس و اردوی ملی کشور سهیم بوده وکه اکنون سه تن انها از جانب ترورستان طالبان اله دست پاکستان بشهادت رسیده و زیر اوار خاک دفن گردیده چرا ریس جمهور به این فامیل که سه پسر شانرا در یک زمان دردفاع از خاک وطن قربانی داده نه غم شریکی کرده ونه کدام ادارتمان را به پدر سرسفید ومادر غمدیده اش اعطا نکرده و نمیکند که هم لیاقت مدال شجاعت و مردانگی رادارند وهم مستحق هرنوع خدمتگذاری و همدردی وغم شریکی هستند .

>>>   حفیظ الله یک تروریست و یک حامی تروریزم بود که خود قربانی این عمل گردید نباید مراکز تحصیلی به نام تروریستان و تروریست پروران گذاشته شود.

>>>   اشرف غنی ....بجای تقدیر از شهدای ارتش ملی و امنیت ملی و پولیس ملی از یک تروریست و یک حامی طالبان یاد میکند خداوند نسل شما فاشیستان و قبیله گراهارا نیست و نابود گرداند. هرکه قوم پرست هست خداوند باقوم تروریستش نابودش کند تا ما از دست شان در امان باشیم. خدا میداند حفیظ الله تروریست در کدام..... چون هرکه از ظالم حمایت کرد او شری جرم ظالم است . خیر که حفیظ الله اوغان بود اما هستند اوغانهای بیچاره و غریب در ارتش ملی که روزانه قربانی شما ,,,,فاشیست میشوند.

>>>   یکتیر ودوفاخته ولی درعالم خیال ...
برای بدست اوردن کلب الدین وبرائی دوست تی یک همزبانش بدور از ساحه انصاف وبا چشم پوشی ازهزاران جوان زیبائی شهید وهردم شهید خون چکان این ملت بخون خفته باقصی ال قلبی بی مانند مکتبی بنام پسر عیاش وکیلی بخاطر گفتن دغه اقدام میشود در حا لیکه جوانان شهید بیحساب درمیدان نبرد بی پرسان درخون شهادت میطپند تا اخرین رمق حیات خود جسد مبارک شهید نوجوانرا یا درطول بکس سرویسها به اقاربش تسلیم مینمایند ویا اقاربش به پول قرظ شهید خودرا بجائی خودمیرسانند این مکتب باید بنا م نفرت انسان یادشود نه تقدیر ازانسان تعصب تبعیز که درخون غ جوش میزند یگان مرتبه ازپیمانه بیرون میریزد این حقیقت راشاهدیم مردم شریف لوگر ازپدرپدر مخصوصا به موزیک لوگری دارند ودرتمام مجالس اکثرا میرقصند واین یک عنعنه شان است که اغای غ ازین امر استثانی دارند
نسیم پغمان

>>>   افغان ها این چنین مردن ها را مرگ زیر لیاف میدانند اما غنی برعکس .
م.ا.کابل

>>>   لایق تفقد مرحمت کمک و ساختن چیزی بنام این سه برادر جایز است نه بنام حفیطالله ....

>>>   اوازحامیان طالب بود.
ع

>>>   آیا دلایل کافی برای طالب بودن اشرف غنی وجود ندارد؟ مگر اشرف غنی چه کار باید بکند که مردم یقین کند او یک طالب و حامی طالبان است؟ زمانی که اسلحه به دست بگیرد و به جان مردم بیافتد؟ البته اگر این کار را بکند نمی تواند برای طالبان خدمت کند چون کشته می شود. ولی در مقام ریاست جمهوری بهترین خدمت را برای طالبان می تواند انجام دهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است