ادعای دموکراسی دراین نظام واقعیت دارد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۵/۱۱/۳ کد خبر: 127639 منبع: پرینت

زندانی شدن صدیق افغان نشانه بی حرمتی به شخصیت های علمی کشور است.
اگر بینی که نابینا و چاه است
وگر خاموش بنشینی گناه است
روز جمعه دوم ماه دلو ۱۳۹۵شمسی / 21 ماه جنوری 2017 میلادی فیلسوف جهان محمد صدبق افغان را به جرم افشای حقایق و دفاع از حقوق مردم افغانستان بطور غیر قانونی در کابل زندانی نمودند.

این عمل کارمندان امنیت ملی خلاف همه موازین حقوقی و انسانی بوده ، بجای حرمت گذاشتن به شخصیت ملی افغانستان که در سراسر جهان از وجاهت بلند علمی برخوردار است و خدمات شایسته را در طول حیات علمی و مبارزاتی اش انجام داده است، بدون هیچگونه مدرک جرمی و خلاف قانون اساسی افغانستان، بازداشت و زندانی نمودند.

من این عمل نا بجا را شدیداً تقبیح نموده، از مقامات دولت خواستار رهایی پروفیسور محمد صدیق افغان این شخصیت فرهیخته ملی و بین المللی هستم. دولت به جای زندانی نمودن ناحق وی، باید حرف های او را بشنود و ادعای او را بطور مسالمت آمیزعملی سازد.

از پروفیسور محمد صدیق افغان بطور رسمی معذرت خواسته شده و به خواسته هایش جواب داده شود.
داعیه این شخصیت ملی عبارت از فساد اداری در نبود برق و انرژی درایام زمستان، فساد اداری داخلی و موجودیت بروکراسی در بسیاری ادارات، عدم رابطه نزدیک دولت با مردم است که همه از این خواسته ها جانبداری نموده و در کنار اش بوده و از خواسته های برحق وی دفاع خواهند کرد. این خواسته ها از حمایه مردمی برخوردار بوده و حق قانونی هر فرد کشور است تا صدای مردم را به اذهان عامه برساند.
صدیق افغان...! خداوند همراهت باشد. ملت با شما است.

دکتور محمد حلیم تنویر


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کدام دموکراسی ( قبیله سالاری ) و دولت سهامی ویک توهین است به دیموکراسی.
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است