مکثی بر سخنان دونالد ترامپ رییس جمهور جدید امریکا
حضور ما در افغانستان بمعنی نا بودی تمامی تهدیدات امنیتی نبوده و نمی باشد بواسطه اینکه تامین امنیت افغانستان وظیفه خود مردم افغانستان است که باید تامین امنیت کشور خود را خود بدوش بگیرند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۵/۱۱/۳ کد خبر: 127636 منبع: پرینت

در زمان آغاز بکارش :
از مجموعه سخنان آقای دونالد ترامپ چنین برداشت می شد که سیاست او بیشتر درون گرا و امریکا محور بوده و بر منافع ملی امریکا متمرکز خواهد بود تا مسایل جهانی و بین المللی دنیایی که امروز در آتش جنگ می سوزد در این سیاست جدید آقای دونالد ترامپ جایگاه ثانوی را خواهد داشت ولی قسمت اخیر سخنانش که بر نابودی و محو تروریزم و افراط گرایی بین المللی تاکید می کرد با سیاست امریکا محورش زیاد همخوانی نداشت چطور امکان دارد که قدرت بزرگ جهانی در داخل لاک خود خزیده برای محو و نابودی تروریزم بین المللی اقدام کرده بتواند؟

بهر صورت زمان نشان خواهد داد که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و دنیا اجبارا سیاست خوف و امید را در قبال حکومت آقای دونالد ترامپ و سیاست هایش انتظار خواهد کشید. گرچه در اصل حضور امریکا در صحنه بین المللی بخصوص در خاور میانه و افغانستان از ابتدا تا امروز جهت حفظ منافع امریکا و متحدانش بوده و هیچگاه عاشق چشم و رخساره هیچ کشور و ملتی نبوده و نخواهند بود و بمراتب این سخنان را از جانب مسوولین رده اول حکومت گذشته امریکا هر یکی از ما به نوبه خود بمراتب شنیده ایم و اینبارهم از زبان آقای دونالد ترامپ رییس جمهور جدید این کشور بصراحت کامل شنیدیم.

خوب بهر صورت باید انتظار کشید چاره دیگری جز از انتظار وجود ندارد. طوریکه آقای اوباما رییس جمهور قبلی امریکا در زمان تصدی ریاست جمهوری امریکا نیز گفته بود که هدف از حضور نظامی امریکا در افغانستان مبارزه با دشمنان امریکا بوده دشمنانی که باعث کشتار مردم امریکا در حادثه یازدهم سمپتامبر 2001 در امریکا گردیده بودند نه چیز دیگری.
طوریکه اگر به متن سخنرانی اش در آن زمان مراجعه شود، او چنین گفته بود: چرا ما به افغانستان حضور داریم؟ بواسطه اینکه از آنجا القاعده حملات 11 سپتامبر 2001 را سازمان داد و سبب کشته شدن3000 نفر از شهروندان بیگناه امریکا گردید. او علاوه می کند و می گوید من بصراحت باید بگویم حضور ما در افغانستان بمعنی نا بود سازی تمامی تهدیدات امنیتی که متوجه افغانستان است نبوده و نمی باشد بواسطه اینکه تامین امنیت افغانستان وظیفه خود مردم افغانستان است که باید تامین امنیت کشور خود را خود بدوش بگیرند، ما در افغانستان و پاکستان بدنبال دشمنان خود و شکست آنها هستیم تا خطری در آینده دیگر امنیت امریکا و متحدینش را تهدید نکند.

حالا اگر اهداف امریکا بطور نسبی برآورده شده باشد و اسامه بن لادن و جند تن دیگر از سران ترورستان کشته شده و بر دشمنان امریکا خسارات و تلفات وارد گردیده باشد آیا دیگر برای شان مهم نیست که در افغانستان و خاور میانه در آتشی که آنها بر افروختند چه تعداد از انسان های مظلوم و بیگناه به آتش این جنگ سوختند؟ و چه خسارات برای مردم افغانستان و مردم آن مناطق وارد گردیده و چه تعدادی از مردم این کشورها مظلومانه در عملیات های انتحاری و انفجاری بقتل ریسدند و هنوزهم منطقه کاملا در آتش جنگ و نا امنی می سوزند و هنوز گروه های ترورستی به قوت خود در افغانستان و منطقه حضور فعالی دارند و جنگ امریکا بمقابل تروریزم جهانی را بچالش جدی کشیده؟ حالا دنیا منتظر اقدامات عملی آقای دونالد ترامپ و حکومت جدید امریکا در مقابل تروریزم بین المللی و حامیانشان و نقش امریکا در ایجاد صلح جهانی و ختم جنگ و آشوب در جهان خواهد بود تا ببیند چه اقدامات عملی از جانب ایشان صورت خواهد گرفت و مرور زمان آن را بما نشان خواهد داد؟

والسلام
سید محمد خیر خواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دو ستان !
هر گونه پیش گوهی وپیش داوری در مورد تر امپ غلت از اب بدر خواهد امد . صبر داشته با شید .که وی کابینه اش را معرفی کند . ایا مانند افغانستان چندین وزیر را بنوبت به کنگره معرفی می نما ید یا خیر . هنوز 48 سا عت از گرفتن زمام امور وی نگذشته است .
وی با مشت بسته به کاخ سفید داخل شده است . پلانهای وی ( المعنا فی بطن شاعر )است . سیا ست مدارنی که در افغانستان پیش گوهی می نما یند وتحلیل از ترامپ را به رسانه ها می دهند . چرا برای وطن خود یک راه بیرون رفت را به نشر نمی رسانند . صبر داشته با شیم که ترامپ که نه قبرغه راست وسی معلوم است ونه چپ ان هنوز بسیارزود است تا بتوانیم روی کار کرد های بعدی اقای ترامپ مکس نماهیم .
ک.م از کابل

>>>   خوب ! به گفته تو چند روزی صبر میکنیم

>>>   هر چی باشد ترامپ نتیجهً انتخابات آزاد و منتخب مردم آمریکاست و بطریق انتخابات آزاد برگزیده شده است و ما نیز باید به احترام آراء آزاد مردم آمریکا به رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز احترام بگذاریم. قانون اساسی و کنگرهً آمریکا مرجع اصلی و تصمیم گیرندهً سیاستهای داخلی و خارجی است و بطریق دموکراتیک و بطریق بحث و شورا اداره می شود و نه بطریق ....و یا دیکتاتوری.

>>>   اگر شما جهادی ها بین خودجور می آمدید وکشوررا به خاک وخون نمی کشیدید وسرچوکی قدرت نمی جنگیدید طالبی وجود نداشت. درحقیقت شما طالب را دربطن نا امنی جامعه ایجاد کردید که نظام طالبی شرایط سخت وسیاست تاریکی را برمردم تحمیل کرد که مردم اززندگی بیزارشدند درین وقت امریکا به رهبران شما گفت من اگرطالبان را سرکوب کنم شما موافق هستید؟ رهبران مجاهدین هم از طالب خسته شده بودند دربین بد وبد تر که امریکا وطالبان بودند بد را یعنی امریکا راانتخاب نمودند وبه این بهانه امریکا درافغانستان دخالت نظامی کرد وبه بهانه مبارزه با تروریزم منافع خودش را درمنطقه دنبال کرد تا امروز. خلاصه این همه بدبختی ملت افغانستان نتیجه خود خواهی وقدرت خواهی شما مجاهدین بود که باعث ویرانی شهر کابل و بوجود آمدن طالب ودخالت امریکا شد.

>>>   پس خروج نیرو های امریکایی از کشور یگان راه صلح در منطقه است
بدخشانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است