کمیسیون انتخابات، غیر قابل اعتماد معرفی شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۷    ۱۳۹۵/۱۱/۱ کد خبر: 127539 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)،یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه گفت: کار اعضای کمیسیون انتخابات بسیار سطحی و کند بوده است. یکی از دلایل این موضوع این است که در چند حالت بد آنها عهده دار مسوولیت شده اند.

وی افزود: این کمیسیون یک نهاد کاملاً غیر قابل اعتماد و بی باور در میان مردم معرفی شده است. در عین حال پراکندگی در بحث تشکیلات کمیسیون و نبود ظرفیت لازم در آن وجود دارد و محول شدن یک کار خطیر و جدی بر اساس فرمان رییس جمهور نیز از این جمله است و آن هم کوچک ساختن حوزه انتخابات است.

رشید گفت: مشکل دیگری که این کمیسیون دارد، مساله وقت است اینها از لحاظ زمانی، بسیار محدود هستند، همچنین از لحاظ منابع، مشکلات خود را دارند و مساله دیگر این است که چطور می توانند دوباره خود را با مردم پیوند دهند. اگر آنها نتوانند به شکل درست از فرصت ها استفاده کنند باعث می شود که مشکلات کوچک آهسته آهسته به چالش های بسیار بزرگ تبدیل شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دوستان آگاهی دارند که انتقاد من از رهبران و متولیان امور همواره جنبه اصلاحی داشته و دارد و هیچگونه اغراض شخصیی در کار نیست و نباید هم باشد. از سوی دیگر حداقل طی 15 سال اخیر از بس ناجوانمردی ها، وعده خلافی ها، فریب ها، ندانم کاری ها، بی کفایتی ها و دغلبازی ها دیدیم و شنیدیم، تمامی دیوارهای اعتماد فرو ریخت که می باید برای بازسازی آن، معمار دیوار چین در کار است.
امروز مطلبی را به ارتباط اظهارات یکی از بزرگان ما (یونس قانونی) که در پیوند به ناکارآیی و ناکامی نظام ریاستی ابراز داشته و خواستار تغییر آن شده بودند، نوشتم و با درنظرداشت سوابق کاری ایشان، صداقت شان را در گفتار و عمل زیر سوال بردم که واکنش بسیاری از دوستان نزدیک مرا برانگیخت و دوستان این بار تاکید داشتند که ما از نزدیک با ایشان در تماس هستیم و اینبار اراده قوی و محکمی برای تغییر نظام ریاستی بوجود آمده و آقای قانونی هم فوق العاده درین راه، جدی و مصمم هستند.
بنابرین بنده به نسبت اصرار دوستان آن پست را که از نهایت درد و درک نوشته بودم برمی دارم و اميدوارم خاطر دوستان را نرنجانده باشد و از دوستان خواهش دارم به چنين مسائل دور از گرايش وطنداري و محل گرايي بپردازيم.
ما از هر صدا و حرکت صادقانه که سبب تمرکززدایی از قدرت سیاسی به نفع تمام اقشار مردم باشد حمایت مي كنيم؛ اما در عین حال اوضاع را نیز به شدت تحت نظر داریم و صداقت رهبران را نیز به محاق آزمایش می بریم.
Haroon Mutar

>>>   قانون اساسى اصلى ما #كجاست؟

>>>   Habibi
هنوز افغانستان يك نظام ندارد كه روى هويت حقوقى وفلسفى آن صحبت نمايم.
صرف آفاى اشرف غنى احمدزى با استفاده از امكانات خارجى وتقلب ودر امور انتخابات رئيس جمهور شده است. كه چندان شهرت ونامى ندارد.
يك رئيس جمهورى كه از اسلام ، دين، اقوام وتاريخ يك كشور معلومات ندارد . وهميشه گفتار كردار او پر از خطا است
چه بايد گرد؟؟؟؟؟
به عوض اينكه خودش باعث رشد برادر وبرابرى ميان اقوام ساكن افغانستان شود. شخصاً موضوع پانپشتونيزم وافغان ملتى بازى را سازمان ميدهد. وبشكل سيستماتيك ميخواهد كه در تمام اركان دولت و اداره زبان فارسى درى را خذف وجاى نشين زبان پشتو را بسازد. كه خود نشانه از تبعيض وتعصب زبانى اشرف غنى وگروه كارى وى مى باشد.
پشتو زبان كه از روى زبان فارسى درى ساخته شده است كوشش ميشود كه جاى زبان فارسى درى را بگيرد

>>>   پژوهش، نقد، استناد، حق گويى، دادخواهى و مبارزه براى عدالت اجتماعى در افغانستان خيانت به وحدت ملى تلقى ميشود.

>>>   غنى ،خلاف منافع ملت ميخواهد تذكره كاغذى صادر كند.اين يعنى استثمار همه به نفع يك قوم!

>>>   کشور خدا داد افعانستان به راستی خدا داد است.
صد میلیون دالر گدایی شده از جامعه جهانی ( کیسه خلیفه) هزینه شناسنامه های برقی شد. اکنون آوازه افتاده است که حاجی غنی با یک راندمان ملانصرالدینی و به یک گردش چزخ نیلوفری دستور صدور تذکره های کتابچه یی قدیمی را صادر فرموده است.
این بدان معنا است که صد میلیون دالری که از راه دریوزگی و دست درازی و روی زردی به دست آمده بود، ناروا و بیهوده برباد هوا داده می شود.
در این حال روشن نیست چه کسانی مسوول برباد دادن این مبلغ گزاف اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است