ما به طرف دیکتاتوری پیش می رویم
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۵    ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ کد خبر: 127519 منبع: پرینت

انتقادها از برگزار نشدن انتخابات و تبعات بعدی آن از سوی آگاهان سیاسی و نخبگان بالا گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، امین مقدم آگاه امور نظامی گفت: اگر ما انتخابات را برگزار نکنیم و جدا از انتخابات حرکت کنیم به طرف دیکتاتوری پیش می رویم. این دیکتاتوری باعث می شود که اختلاف طبقاتی به وجود آید، اختلاف وحدت ملی بوجود آید، بحث ارزش ها و غیر ارزش ها مطرح می شود.

وی افزود: در این صورت دشمن بسیار ساده می تواند بر افکار عامه نفوذ کند، به صورت قطع اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، اوضاع امنیتی افغانستان بدتر می شود و آشوب ها و جنگ ها چنان افزایش پیدا خواهد کرد که ترس از تجزیه افغانستان هم وجود دارد. برگزاری انتخابات برای حکومت رکن مهمی است که می تواند تا حدود زیادی آشوب ها را مهار و مردم را با خود همراه کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   متأسفانه از جعل هويت و ستم ايكه بر زبان ، فرهنگ و تمدن ما رفته است، نه تنها نسل جوان مطلع نيستند بلكه حتى كاركشته ترين شخصيت هاى سياسى ما از ان اطلاع درستى ندارند.
مثلاً سال پار در جريان تقسيم شهرستان سبزوار هرات كه متأسفانه امروز به نام مهمل و مجهول شيندند ياد مى شود به پنج ولسوالى ، نه تنها امير اسماعيل خان از جنبش جوانان حمايت علنى نكرد بلكه حتى كاخ سپيدار جديت و قاطعيت لازم را نشان نداد .
د
دليل بسيار مهمتر اين است كه متأسفانه هم اكنون فاشيزم با تمام قدرت در تكميل تئورى و نظريه محمد گل خان مومند عمل مى نمايد .
تا زمانيكه جوانان ما به انچه اتفاق افتاده است مطلع نباشند، راه نجات و احياء به هويت تمدنى و فرهنگى و تاريخى خود را نمى توانند باز يابند و انتخاب نمايند.
نكته اى مهمتر اين است كه هم زبان فارسى و هم هويت خراسانى مربوط يك قوم نبوده و يك حركت قومى نمى باشد بلكه يك حركت مدنى و تمدنى است .

>>>   ازادى ، دموكراسى و حكومت برخاسته از راى و اراده مردم زمانى روي كارخواهد امد كه سياسيون تابع مردم باشند ، نه مردم تابع سياسيون و به نظر مى رسد قانونى دارد تابع مردم ميشود. سخنان اخير قانونى در حمايت از غير متمركز سازى قدرت نخستين نشانه هاى از اين روند را نؤيد مى دهد. اما مردم بايد بيدار و هوشيار باشند كه از هيچ كسى بى هدف بت نسازند . قانونى تا كسب اعتماد مردم فاصله زياد دارد . سخنان او در حمايت از اراده مردم به معنى قبول شكست اش در برابر راى وأراده مردم است. او مجبور است دنبال مردم بياييد، انقدر بياييد تا اعتماد مردم را جلب كند. اما اين به معنى ان نيست كه مردم سرنوشت خود را به دست قانونى و ياران مانند خودش بسپارند. قانونى اگر واقعاً ميخواهد در راه ارمان مردم قدم بگذارد هيچگاه تلاش نكند كه دوباره براى منافع شخصى خود مردم را بفريبد. او بايد باقى مانده عمر خود را صرف كار هاى تشكيلاتى ، انسجام جوانان، اوردن اصلاحات در جمعيت و مبارزه عليه سلطه برترى جويان كند. مردم امروز بخوبى اگاه اند كه چيگونه رهبران را بسازند و همچنان عزل كنند و اين روند در مورد همه صدق ميكند . در همين راستا بدون شك چنانچه اگر داكتر عبدالله ريس اجرايى نيز نتواند دست اورد خوبى تا اخر دوره اين حكومت براى مردم كمايى كند، مردم هميشه در صحنه ، فاتحه سياسى او را در مبارزات اينده خواهند خواند و اجازه نخواهند داد تا نقش دست اول را در اينده بازى كند و ما منحيث مردم و نسل جوان در صحنه حضور و شاهد اوضاع خواهيم ماند و اجازه نخواهيم داد كه سياسيون انقدر در رهبرى باقى بمانند كه هم خود بگندند و هم سرنوشت مردم را گند زنند!

>>>   "ما به طرف دیکتاتوری پیش می رویم"
یک دیکتاتوری عادلانه هزار مرتبه براین انارشی ایکه در سراسر کشور مسلط است، شرف دارد!! طی این انارشی، ع و غ و تیمهای شان بر اوامر یکدیگر تف میکنند. یک پیاده دفتر یک وزیر را باندازه یک "دو تایی پشه" اهمیت نمی دهد و وزیر هم در قصه این گپها نیست و مصروف پر کردن جیبهای خود است. در ادارات حکومتی وقتی نام غنی "رئیس جمهور"؟؟!! و گلمرجان "رئیس اجرایی"؟؟!! را بعنوان تهدید بگیری مامورین اداره ریشخند میزنند و با استهزاء ولی زیر لب میگویند " برو بابا دستت خلاص نام این ......ا" را پیش ما نگیر!!!
و دیگر اینکه ایجاد دیکتاتوری عادلانه کار ایزکها نیست.

>>>   ما به یک دیکتاتور خوب ضرورت داریم در غیر ان این دزدان و چپاولګران. دهه هفتاد به همین چور غارت اختطاف ادامه خواهد داده به یک دیکتاتور اصیل افغان که از افغانستان باشد و خود را افغان بداند نه به مهاجری که تبعه کدام کشور دیګر باشد و خود راافغان نداند

>>>   هنوز افغانستان يك نظام ندارد كه روى هويت حقوقى وفلسفى آن صحبت نمايم.
صرف آفاى اشرف غنى احمدزى با استفاده از امكانات خارجى وتقلب ودر امور انتخابات رئيس جمهور شده است. كه چندان شهرت ونامى ندارد.
يك رئيس جمهورى كه از اسلام ، دين، اقوام وتاريخ يك كشور معلومات ندارد . وهميشه گفتار كردار او پر از خطا است
چه بايد گرد؟؟؟؟؟
به عوض اينكه خودش باعث رشد برادر وبرابرى ميان اقوام ساكن افغانستان شود. شخصاً موضوع پانپشتونيزم وافغان ملتى بازى را سازمان ميدهد. وبشكل سيستماتيك ميخواهد كه در تمام اركان دولت و اداره زبان فارسى درى را خذف وجاى نشين زبان پشتو را بسازد. كه خود نشانه از تبعيض وتعصب زبانى اشرف غنى وگروه كارى وى مى باشد.
پشتو زبان كه از روى زبان فارسى درى ساخته شده است كوشش ميشود كه جاى زبان فارسى درى را بگيرد
Habibi

>>>   در جهان امروز براى نگهداشت نسل حيوانات و خصلت و خصوصيات شان مليون ها دالر به مصرف مى رسد ، اما در افغانستان با داشته هاى فرهنگ انسانى و هويت تمدنى اين بخشى از سرزمين باستان با تمدن كهن اش يك مشت اقليت خائن تلاش شباروزى دارند و ارزو دارند با يك نقاشى بوسيله رنگ هاى كاذب ان را بپوشانند كه اين دال به جهالت شان مى نمايد.
البته اين غير از رسوائى تاريخى چيزى ديگرى نخواهد بود

>>>   پژوهش، نقد، استناد، حق گويى، دادخواهى و مبارزه براى عدالت اجتماعى در افغانستان خيانت به وحدت ملى تلقى ميشود.

>>>   غنى ،خلاف منافع ملت ميخواهد تذكره كاغذى صادر كند.اين يعنى استثمار همه به نفع يك قوم!

>>>   كسانى كه اطلاع رسانى به مردم و دفاع از حق انها را تفرقه مى دانند و از اين واژه به براى در تاريكى نگهداشتن مردم استفاده ميكنند از منظر من منافق اند .

>>>   اين صديق اوغان اگر تاجيك است و خود را اوغان ميگويد عذر بدتر از گناه است و با اين كارش بزرگترين خدمت را براي حكومت قبيله انجام داده پس لطفن از اين ديوانه حمايت نكنيد.
پ ن

>>>   بازگشت قهقرایی به عصر حجر!
کشور خدا داد افعانستان به راستی خدا داد است.
صد میلیون دالر گدایی شده از جامعه جهانی ( کیسه خلیفه) هزینه شناسنامه های برقی شد. اکنون آوازه افتاده است که حاجی غنی با یک راندمان ملانصرالدینی و به یک گردش چزخ نیلوفری دستور صدور تذکره های کتابچه یی قدیمی را صادر فرموده است.
این بدان معنا است که صد میلیون دالری که از راه دریوزگی و دست درازی و روی زردی به دست آمده بود، ناروا و بیهوده برباد هوا داده می شود.
در این حال روشن نیست چه کسانی مسوول برباد دادن این مبلغ گزاف اند.
Aziz Arianfar


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است