معنوی: انتخابات را تحریم می کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۶    ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ کد خبر: 127486 منبع: پرینت

واضح است که کارت های گذشته باید نه تنها پاره که باید آتش زده شود، این گندی که به بار آمد بخاطر آمار نادرست و غلط، کارت های رای دهی گذشته بوده است که برای انتخابات رویشان حساب کرده بودند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، فضل احمد معنوی رییس پیشین کمیسیون انتخابات گفت: در گزینش کمیسیون انتخابات مردم انتظارداشتند که تغییرات بهتری را شاهد باشند اما گویا اشخاص از فیلترهای گوناگونی عبور داده شدند و من می فهمم که این گزینش چطور و با حمایت چه کسانی صورت گرفته است.

معنوی می گوید: به قطع و یقین که ارگ و شخص رییس جمهور نه تنها به اصلاحات انتخاباتی باور ندارد که می خواهند انتخابات را کنترل کنند و به همین دلیل مهره های مشخص خود را در این کمیسیون گماشته اند و شاید اخلاقی نباشد که پیوند خانوادگی کمیسیون موجود و یا رییس کمیسیون را با ارگ بیان کنم که نه تنها از تیم و جناج ارگ است که رابطه خویشاوندی نزدیکی با آنان دارد.

رییس پیشین کمیسیون انتخابات، درخصوص سیاسی بودن گزینش هفت چهره در کمیسیون انتخابات و پنج چهره در بخش سمع شکایات اظهار می کند: قطع بر یقین انتخاب اینها سیاسی بوده است و بنام گزینش چهره هایی که از قبل مشخص شده اند وارد این مراحل شده اند. ماده چهار قانون، حاکمیت ملی را متعلق به مردم می داند اما اینها با جعل در انتخابات 93 خود را به قدرت رساندند و مسوولین مدیریت انتخابات به عنوان مشاورین ارشد رییس جمهور از وی باج سیاسی می گیرند.

معنوی ادامه داد: کار دوم اینها که من را کاملا به کمیسیون بی باور ساخت این بود که شنیدم اینها رایزنی کرده اند که آیا کارت های سابق را حفظ کنیم یا کارت جدید توزیع شود؟ که این مسخره کردن و توهین به شعور مردم است. این اصلا جای سوال کردن ندارد که می گویند آیا بار دیگر اشتباه گذشته را انجام دهیم یا خیر؟ واضح است که کارت های گذشته باید نه تنها پاره که باید آتش زده شود. این گندی که به بار آمد بخاطر آمار نادرست و غلط، کارت های رای دهی گذشته بوده است که برای انتخابات رویشان حساب کرده بودند!

وی، درباره عوام فریبی کمیسیون انتخابات گفت: اینها می خواهند فقط در شکلیات کاری شبیه به همه پرسی انجام بدهند و افکار عمومی را به نحوی بیازمایند تا ببیند اوضاع چطور است و بعد همان غلط های گذشته را تکرار کنند. اگر انتخابات با همین وضعیتی که امروز پیش میرود، پیش برود و بخواهند به این رسوایی انتخابات بکنند، ما موقف و موضع می گیریم و انتخابات را تحریم می کنیم و می بینیم که مردم چقدر حرف ما را گوش می کنند. این یک رسوایی برای جامعه بین المللی است که نظارت و رسیدگی نمی کند و در این اوضاع رسوایی کمیسیون انتخابات سکوت کرده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ملا صاحب معنوي بغير از لاف سخني و عملي ندارد، و خودش متأسفانه نه در قضا و نه در كمسيون انتخابات كدام كار مؤثر انجام داده است. و اكثر اين مرداري از دوران همين جنابان شكل قانون را گرفته است

>>>   سلام .
ملا معنوی از خدا بترسد ،عقده های شخصی خود را کنار بگذارد.نظر به خیانت هایش از کار دولتی سبکدوش شده است.حالا از هرنگاه از تخریب کاری با باند جنایتکار شورای نظارش دریغ نمیکند. در حالیکه وقت نابودی شان رسیده است.
ح،ک،پروانی

>>>   سلام.
این معنوی همان معنوی است که همه آنرا می شناسند .که دوموتر زره کمسیون انتخابات را غصب نموده است. مشت نمونه خروار است نفرین بر این ملای ....
کریم.خنجی

>>>   معنوی خان!
زحمت نکشید چیزی را که در شرایط موجودیت ع و غ و "حکومت وحشت ملی" وجود ندارد و نمیتواند وجود داشته باشد "تحریم" نکنید. از جانب دیگر مردم "انتخابات" استفراق آور زمان شما ها را نیز بیاد دارند!!!!

>>>   این حکومت به نام وحدت ملی مردم افغانستان را گیرو گرفته اند .
چون ملت افغانستان راه دیگر ندارند و در گیرو واقع شده اند وبه مردم
القاء شده که در نبود همین تحفه ای نا باب وضع افغانستان خراب میشود
و از همین دلیل ملت در گیروگان است
م.زمین بوس

>>>   مخالفت درچنین مواردی میتواند بیشتر سودمند باشد ، چون همین امر باعث می شود تا گفتمانی آغاز گردد و بسیاری را از خواب زمستانی بیدار سازد . من موافق مخالفینم مخالفینی که فرصتی را برای آگاه شدن شهروندان از گذشته و امروزی را که داریم فراهم می کنند . هراسم از خاموشی اختیار کردن برای خواب طولانی ست .

>>>   تا جائیکه دیده میشود این کمیسیون هم از اشخاص بسیار خام وبی تجربه تشکیل شده تا گوش بفرمان آقای اشرف غنی واطرفیان فاشستش باشد وتا حال هیچ اجرآت مثبت درین زمینه از اوشان دیده نشده است که مایه تاثر است بنا" بسیار احتمال بوجوددارد که اکثر افراد با درک وبا فهم انتخابات آینده را در صورتیکه به همین منوال به پیش رود تحریم کند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است