درس عبرتی برای طالب دوستان!
عزل عبدالحکیم مجاهد اقدامی مثبت در روزهای خبرهای هراس و ناامیدی بود و خط قرمزی برای سخنان بی محابایِ مقام ها و زنگ خطری برای طالب دوستان درون حکومتی 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۹    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ کد خبر: 127342 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بی پروایی برخی مقام ها در حمایت از طالبان آنهم در زمانی که مردم در عزایِ قربانیان حمله های انتحاری ها به سر می برند نه امروز بلکه از جانب اولین رییس جمهور دوران پس از طالبان می باشد.

عبدالحکیم مجاهد با پیشینه طالبانی خود که بر کسی پوشیده نیست به مقامی در شورای عالی صلح توسط رهبران این حکومت رسیده است و باید توضیح دهند که چرا قبل از جریحه دار شدن احساسات مردم اشخاص وابسته با طالبان را به مقامی برای صلح می گمارند؟

میراثی که کرزی برای این کشور به جای گذاشت نه امنیت بلکه طالب دوستی بوده که اکنون می توان در هر مقام و جایگاهی شنید در حالی که جای جای این کشور زخم خورده همین کینه توزانی است که مردم را قتل عام و امنیت را نابود می کنند.

طالبِ مقدس و فرشته صلح نه تنها سخن از سوی عضو شورای عالی صلح بلکه تفکر آن عده از مقام های است که خون مردم بی گناه و سربازان مدافع کشور را زیر پا گذاشته و دشمن دوستی را چنین آشکار بیان می کنند.

اقدام ارگ برای برکناری مجاهد، بازگردان اعتماد از دست رفته مردم به حکومت است و زنگ خطری برای طالب دوستان درون حکومتی می باشد و خط قرمزی است برای ابراز نظر و افکار شخصی در مسایل مهم ملی.

هرچند پاسخ تند ریاست جمهوری تنها به برکناری عبدالحکیم مجاهد انجامید و سفیر افغانستان در مسکو با وجود حمایت ها از طالبان از گزند غنی با توجه به رابطه فامیلی در امان ماند اما حکومت وحدت ملی که طی دو سال و نیم گذشته حمایت مردم را در سطح گسترده از دست داده است باید نشان دهد که برای خواست مردم و عزت کشور احترام قایل می باشد و نباید با آن دسته از حمامیان طالب اجازه دهد که با استفاده از منابع ملی به دفاع از تروریستان بپردازند.

اقداماتی این چنین از دولتی که کمترین توجه را به دغدغه های مردم و فعالان سیاسی داده است نه تنها وظیفه این حکومت بلکه نشان داد که اشرف غنی که اختلافات درون حکومتی و انحصار طلبی وی بیش از جنگ و ناامنی در اولویت وی بوده است اینبار صدای مردم را شنیده و در مقابل دشمن دوستان، اقدامی شایسته انجام داد.

از سوی دیگر، دو روز عزای عمومی برای بزرگداشت قربانیان حمله های تروریستی هفته گذشته کابل، قندهار و هلمند از سوی رییس جمهور می تواند مرحمی بر داغ بازماندگان باشد اما زمانی که مهره های اصلی این گونه حمله ها در بی قانونی آزادانه رها شده و بارها و بارها دست به ترورو و انتحار می زنند کدام خانواده قربانیان در آسایش به سر می برد؟ آیا دادخواهی برای خون بی گناهان از حکومت تاکنون نتیجه داده است؟

تسلیت ها و عزای عمومی مرحم است اما نه برای خون بلکه باید حکومت به دنبال عاملان این گونه جنایت ها در داخل و خارج کشور باشد زیرا چهار حمله پیاپی در یک روز هم نشانه ضعف دستگاه های استخباراتی و کشفی افغانستان است و هم خبر از وابستگی و هماهنگی درون حکومتی می دهد؟

هیچ حکومتی در جهان نسبت به بی احترامی به خون غیرنظامیان و سربازان خود بی تفاوت نیست و همواره شدیدترین اقدام ها را در قبال حامیان دولتی دشمنان اعمال می کنند اما در افغانستان به وضعیتی متفاوتی طی یک و نیم دهه گذشته مواجه بودیم: رییس جمهوری که با برادر خواندن طالبان در پی تقسیم حکومت و قدرت با آنان بوده و مقام های که با هر حمله طالبان به دنبال صلحی بودند آلوده به افراط گرایی.

در این میان بارها برخی از بلندپایه ترین مقام های کشور سربسته از هماهنگی های سخن گفتند که با هزینه حکومت با طالبان صورت می گرفت اما چرا تاکنون نامی از مهره های طالبانی حکومت افشا نشده است؟ آیا نشان از نفوذ گسترده طالب دوستان و حامیان آنان در هسته قدرت نیست؟

زمانی که جنرال دوستم به تندی به نقد حنیف اتمر و استانکزی می پردازد و آنان را همراه با طالبان می خواند چرا فشار و تهدید به جایی می رسد که قدرتمندترین رهبری جنگی گذشته و حال تبدیل به چهره ای منزوی و خانه نشین می شود؟

دست نشانده های طالبان و هر مخالف این کشور در قدرت و حکومت به نفوذ بالایی رسیده اند و پاکسازی این افراد اراده ای ملی و مردمی می طلبد تا قدم به قدم حکومت از وجود دشمان تهی شود و خون سربازان در جبهه های جنگ پایمال در زدو بندهای پشت جبهه نشود.

عزل عبدالحیم مجاهد اقدامی مثبت در روزهای خبرهای هراس و ناامیدی بود که می تواند جرقه امید به حکومتی باشد که در پی خواست مردم و دفاع از خون قربانیان است و هنوز زمان برای این حکومت باقی است تا عملکرد قابل قبولی از خود به جای بگذارد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دیشب از تلویزیون آریانا شاهد دو "مصاحبه" و " اظهار نظر" بودیم: یکی با "جلالتمآب کوچی سفیر کبیر افغانستان در مسکو"!!!! یعنی کاکای "اعلیحضرت" اشرف غنی و دیگری با "پروفیسور" بصیر سالنگی.
باور کنید نزدیک بود از خجالت آب شویم!!
"جلالتماب سفیر" هرچه دو و دشنام در "چانته" داشت نثار "تاجکستان" کرد!! و سالنگی هر چه "چتیات" در کله "صنف نهمی" خود داشت بر زبان راند.
تعجب انگیز تر اینکه وزارت خارجه و ارگ در دفاع از "سفیر کبیر" اظهار نمود که دو و دشنام سفیر کبیر در مورد تاجکستان "نظر شخصی" او است در حالیکه هر "احمقی" میداند که سفیرنماینده یک کشور و نماینده شخص اول مملکت (رئیس جمهور یا پادشاه) است و هر اظهار نظر او عین نظر شخص اول مملکت است. هر نظر سفیر افغانستان در یک کشور دیگر نظر دولت "وحشت ملی" است.
براستی که هرچه در ارگ و سپیدار میگذرد نمایندگی از "وحشت در قرن 21" مینماید!!!!
حال مردم افغانستان میداند که از نظر
حکومت وحشت ملی سپردن کار به "جوانان" تقرر "عارق مرده" بحیث سفیر در کشورهای مهمی مانند روسیه است!!؟؟
با احترام
"گل آغای دیوانه"
(معنی گل آغای دیوانه را گل آغای دیوانه میداند!!!)

>>>   رئیس جمهور فلیپین از رئیس جمهور کوریای شمالی هم جدی تر است او گفته مفسدین را از هلیکوپتر پائین پرتاب میکند:
رئيس جمهور فیلیپین گفت که یک بار شخصی را از هلیکوپتر پرتاب کرده است ،و آماده است این کار را دوباره انجام دهد.
به گزارش سپوتنیک به نقل از رویترز، رودریگو دوترتی ،ریس جمهور فلیپین به تازگی اعلام کرد که او شخصا مظنون جنایات را کشت،و مقامات فاسد را تهدید کرد که او شخصآ آنها را از هلیکوپتر پرتاب میکند،او یک بار این کار را انجام داده است و آماده تکرار آن است.دوترتی گفت،زمانی که اودر پست دادستان عمومی اجرای وظیفه میکرد او چینایی مظنون به تجاوز و قتل را از هلیکوپتر انداخت
ر

>>>   تا زمانيكه باند طالبان منحيث يك گروه تروريستى در داخل كشور شناخته نه شود و در همه جبهات عليه آن مبارزه نگردد، اين حالت هيچگاه تغير نه خواهد كرد. پيشتبانى نرم در داخل نظام و جامعه پشتيبانى تروريزم است.
در پهلوى ذكر گروپ تروريستى طالبان در مطبوعات هميشه بايد كلمه ( ممنوع در افغانستان) تذكر داده شود. و اين مطلب در شوراى ملى منحيث قانون تصويب گردد. تا هر كسى ازين گروپ تروريستى نام لگيرد بايد بداند كه اين گروه در افغانستان به صورت قانونى منع است. ديگر ما برادر تا راضى نداريم و برادران راضى شان مثل كرزى و ديگران بايد بداند كه پشتيبانى از برادران ناراضى شان يك جرم است.
به اين صورت ما ميتوانيم يك اجماع ملى را عليه شان ساخته و به نيروهاى مسلح مان روحيه به دهيم.

>>>   «محمدامیر کامه‌وال» رییس دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی در این وزارت، می‌گوید: به زودی فهرست محصلان خیالی در دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی منتشر خواهد شد.
کامه‌وال، هر چند در مورد رقم دقیق این محصلان خیالی چیزی نگفت اما افزود: بیشتر محصلان خیالی را افراد زورمند و تفنگ بدست تشکیل می‌دهند.
وی تاکید می‌کند، تا زمانی‌که محصلان خیالی مشخص نگردد، برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی، مدرک دیپلم توزیع نخواهد شد.
در حال حاضر، 128دانشگاه و موسسه تحصیلات عالی خصوصی در افغانستان فعالیت دارند و در این نهادها، 140 هزار تن مشغول به تحصیل هستند.

>>>   حقانی معین وزارت اقوام و قبایل در نشست تلویزیون طلوع ملا عمر .... وطنفروش....ت را مجاهد وشهید گفته بود و عساکر ما را بغاوتگر که به اثر سرو صدا های مردم شخص معین قبایل از طرف ریاست امنیت ملی بازداشت ولی بعد از سه روز همین استانکزی انرا از بند رها کرد و دوباره بوظیفه اش بحیث معین وزارت اقوام وقبایل رفته و تا کنون ادامه میدهد سوال دراینجا است که طالبان سرشناس وابستهبه ای اس ای که بخاطر جاسوسی و راپور دهی دقیق وضربه زدن به دولت وامنیت در ظاهر بدولت یکجا میشوند چرا انها را به پست های بلند و احساس که از نگاه علم ودانش و اخلاق واداب شایستگی ان پست کلان را ندارند به چنین پست تعین ومقرر میگردند که بوی گاز شکم شان مردم را سرگیچ میکند و دیگر اینکه چرا رسانه ها از چنین اشخاص خاین تاریک فکر طالبانی در میزهای گرد دعوت میکنند تا با استفاده از ازادی بیان چنین حرف های گنده شانرا بیان کنند ومردم را شدا ناراحت سازند مانندگرگ پیر عبدالحکیم منافق و حقانی معین اقوام وقبایل وایرین شان .

>>>   ملا حکیم گناه من چیست >> منظور من از گفتن این کلام که طالبان فرشته اند
ان عده از طالبان بود که برای کشتن مردم لباس خواهر و مادر خود میپوشداسمی خود را هم عوض میکند اسم خود را میکزارد فرشته بعد توسط نیروهای
نظامی دستگیر میشود وقتی ازاش سوال میشود اسمت چه هست انها میگه اسمم فرشته هست فرشته
بعد هم توست غنی که او هم فرشته هست ازاد میشود
جاغوری

>>>   اين آدم ما را چقدر خوب مي شناخته است!
بخشی از اظهارات آقای جنرال ضاحی معین امنیتی امارات متحده عربی درباره افغانستان:
- كمك كردن به افغانستان ريختن در غربال است، نه پر مى شود ونه معلوم. اگر به آنها كمك مى شود باید از طريق موسسات بين المللى كمك صورت بگیرد.
- افغانها مانند ديوانه ها اند كه همه روزه همديگر خود را مى درند.
- تعدادی از افراد فراتر از قانون اند. هر قدر جرم وجنايت كنند نه تنها که مواخذه نمى شوند، بلكه به حيث رهبران قبول مى شوند.
- قدرتمندان حتا سلاح ومهمات جنگى را به دشمنان خود (دشمنانی که با حکومت درحال جنگ است) مى فروشند.
- پست ها و چوكى هاى دولتى همه به دالر خريد وفروش مى شوند.
- افغانستان در هر كار خوب در سطح جهان در آخرين درجه و در خرابى ها وناكامى ها چون مواد مخدر، قاچاق انسان، تجاوز بر صغار و... در شمار نخست كشورهاى جهان قرار دارد.
- بچه های هفده ساله رهبران شان رتبه جنرالی می گیرد. آنقدر جنرال دارند که اردوی هند و چین آنقدر جنرال ندارد.
منبع: فیس بوک سميع دره اي

>>>   يگان يگان تا از برادران پشتون كه بيرون از كود پشتونوالى ، مى ايند از دموكراسى، عدالت اجتماعى ، پلوراليزم سياسى و ازادى انتخاب و بيان حرف ميزنند، مورد استقبال زيادى از طرف جامعه تاجيك قرار مى گيرند.

>>>   برای آنها این موضوعات گپ های عادی است
آنها به خاطر قدر پدر برادر پسر کاکا و غیره اقارب شان را میکشند ، کور میکنند

>>>   جزای اعمال حق است . خداوند جزای اعمال کرزی ، غنی و باند منحوس شانرا از اولاد و اقوام شان خواهد گرفت.

>>>   ملتی که ماتم ملی اش نیز برای دیگران است .....ذلیل تر از حیوان است...ماتم افغانی

>>>   ...... به این غلام پاکستان جای .... است باید هرچه عاجل شورای صلح لغوه گردد اینها مارهای درون آستین هستند .....

>>>   مجاهد واقیت گفته بود

>>>   به نظر من از برکناری وی بعضی ها که در رده اول نیز هستند از قلب ناراضی هستند افسوس میخورند به زمان نادر غدار و عبدالرحمن خان که غایت های بود.

>>>   بهترین راه تجزیه افغانستان است .
به طوریکه کشورهای دنیا تمام مردم افغانستان رابه سراسر دنیا پخش کنند وافغانستان را بین خود تقسیم کنند.
دیگر هیچ راهی نیست ما مردم لیاقت چنین کشوری را نداریم .حتی کسی که شعار وطن پرستی ووطن دوستی میدهد خوب به خود نگاه کند.خودش بیشتر داد از نژاد پرستی قوم پرستی وطرفداری از دزدان ویا طالبان ویا....میزند!!!!؟
یک فرد این کشوربنشیند فقط چند دقیقه به رفتار وافکار خود بیاندیشد واقعا چرا؟؟؟
کشور ما بهترین کشور از هر لحاظ که برای همه ما جا دارد .چرا تنگ نظری میکنیم؟؟؟؟؟!!!
هیچ کشوری به ما حمله نکرده خود بلای جان هم شده ایم .!!!!!!

>>>   به اوغان اعتماد نیست،.....دست همه شان در همان یک کاسه پشتونولی است۰ همه غیر اوغانها یکدست شوید و در راه تجزیه کشور بین اوغان و غیر اوغان کار کنید، وگرنه اولاد اولاد تان از دست این...... و تمامیت خواه آرامی نخواهند داشت

>>>   یک تعداد این ها از پول همین مردم معاش میگیرند و علیه ما به نفع بیگانه ها کار میکنند. یک تعداد دیگرش از قاچاق مواد مخدر و هم از مردم عشر، زکات و حتی مصرف برق را میگیرند سلاح میخرند و توسط همین سلاح به پول خود ما، ما را میکشند در اثنایکه مردم ما در خون میتپند و جان میکنند این خاین ها به زخم مردم خنجر میزنند و نمک میپاشند. بسیار درد آور است الهی بالا ی ما رحم کن.

>>>   بسیار کار بجا انجام شد. کسی که از قاتلان مردم افغانستان دفاع میکرد برکنار شد. باید ماکحمه شود. تا پندی باشد برای دیگران.

>>>   عبدالحکیم مجاهد را همه زودتر تخلص اش ازش دور کنند ورنه بنام مجاهد حتمأ اعمال جنایت آمیز دیگر را اجرآ خواهد. کرد .
عبدالله ریحان

>>>   ریحان خان!
من برخلاف شما عقیده دارم که تخلص عبدالحکیم مجاهد ، باید "دبل مخاهد"!! گذاشته شود تا هر جنایت او "توجیه" پیدا کند!!

>>>   حکیم الله مجاهد موقت از این ریاست بدور رانده شد تا پلان دگر را دیزاین و طرح ریزی کند این یک رخصتی با معاش فوق لالعاده است که از طرف ریس جمهور برایش داده شده

>>>   برکناری ملا ه به اصطلاح مجاهد کار ارزنده وبجاست اما امید وارم به زودی آنچه تجارب دهه گذشته نشان داده سرش ازیک مقام بلند تراز این بلند نشود ویا اینکه مانند امرخیل ملی مشر نشود چراکه تا آنجاییکه معلوم است جنایتکاران به زودی به مناسب بلند تقررحاصل میکنند.
سروری

>>>   عبدالحکیم مجاهدکه یک مرد بیغیرت است در طول شانزده سال همین یک سخن را راست ګفت است ،واقعاهم طالبان فرشتګان صلح استند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است