دانشگاه قندوز را دريابيد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۸    ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ کد خبر: 126686 منبع: پرینت

در پي گسترش استبداد قومي و حذف تاجيكان از ادارات رسمي ولايت قندوز، تازه ترين گزارش ها مي رساند كه حلقاتِ مافياي قومي در قندوز در يك اقدام كودتايي و برخلاف اراده ي مردم و دانشحوبان و اساتيد دانشگاه قندوز، پوهنمل عبدالقدوس ظريفي، ریيس اسبق دانشگاه قندوز را كه يك شخصيت خوشنام و دانشمند بود، با فشار هاي غير قانوني از رياست دانشگاه عزل و به جاي او شخصي را به نام خيبر سيفي، با ساز و برگِ نظامي به زور به كرسي رياست دانشگاه نشانده اند.

در پي اين اقدام غير قانوني و مافيايي، دانشحويان و اساتيد دانشگاه دست به اعتراض زده اند و رييس فرمايشي والي را نمي پذيرند.

قرار بر اين بود تا پس از از فشارهاي حلقات قومي بر مساله رياست دانشگاه قندوز، سمت اين رياست در يك رقابت آزاد و شفاف بر أساس انتخابات تعيين گردد، اما والي و گروه قومي او بدون اكتفا به اراده جمعي و انتخابات، شخصي جديد را غير قانوني و غير اخلاقي به كرسي نشاندند.

بي عدالتي و استبداد قومي در قندوز بي داد مي قندوز و فهرست كه اخيرن فاش شد، نشان مي دهد كه سياست حذف قومي در قندوز به عنوان يك آجنداي از قبل تعيين شده هر روز تطبيق مي گردد و ٩٥ در صد رياست هاي اين ولايت را يك قوم در انحصار در آورده اند.

ادامه اي اين استبداد را خطرناك مي دانيم و نشود خداي نخواسته قندوز ازين بُعد از داخل انفجار كند.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   والی را چکار به انتصاب یا انتخاب رئیس دانشگاه!؟ این وظیفه وزارت تحصیلات عالی است که باید وظیفه خود را بشناسد و مداخله کند. در افغانستان گرفتار عجب خریتی شدیم واقعا!

>>>   با سلام و احترام: بنده پوهنمل دوکتور (PhD) خیبر سیفی: فارغ التحصیل رشته جنتیک از دانشگاه شیراز کشور ایران و یکی از داوران بین المللی در ژورنالMBRC می باشم.
خواستم بگویم که تقرر بنده بر اساس سلیقه های شخصی نه بلکه از طریق یک پروسه شفاف رقابتی CBR صورت گرفته است.
واقعاً وقتی خبری را را که شما در مورد بنده نشر نموده اید به دور از حقیقت است و اصلاً توقع نشر همچو خبر را از همچو شبکه بزرگ نداشتم.
با تشکر
پوهنمل دوکتور خیبر سیفی
رئیس پوهنتون/دانشگاه کندز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است