هموطنانی که در آمریکا دچار افسردگی شده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۷    ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ کد خبر: 126663 منبع: پرینت

برخی مهاجران افغانستانی در امریکا با افسردگی و اضطراب مبارزه می کنند.

مرکز ایالت کالیفرنیای امریکا به مقصد آن مهاجران افغانستانی تبدیل شده است که به دلیل کار با نیروهای ایتلاف ویزای خاص مهاجرت به دست آورده اند. اما زندگی در امریکا برای بسیاری آنها دشوار شده است.

به نقل از دویچه وله از سال 2010 به این طرف، بیش از دو هزار افغانستانی به شمول خانواده های شان به دلیل همکاری با نیروهای امریکایی در افغانستان، در شهر ساکرامنتو مرکز ایالت کالیفرنیای امریکا مسکن گزین شده اند. این افراد به عنوان مترجم، مهندس، داکتر و در بخش های دیگر با سربازان امریکایی در گذشته همکاری داشته اند.

برخی از این افغانستانی های مقیم امریکا می گویند که در حال حاضر با چالش های متعدد اجتماعی دست به گریبان می باشند. اختلالات استرس پس از حادثه، اضطراب، افسردگی، نبود امکانات بهتر زندگی و اشتغال از جمله مشکلاتی است که روح و روان بیشتر آنان را صدمه زده است.

این مهاجران مدعی اند که چنین مشکلات نسبت به گذشته بیشتر شده و ناچار اند که همواره با آن مبارزه کنند. برخی از این پناهجویان در زندگی روزمره شان احساس درماندگی و انزوا نموده، بیان می کنند که نبود شغل مناسب و ناآشنایی با فرهنگ امریکا، آنان را تحت فشار جدی قرار داده است.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این همه بهانه هاییست برای بدست آوردن هزینه های ماهانه مصارف. در اروپا هم برخی افغان ها خود را به مریضی، دیوانه گی و یا ناتوانایی کاری می زنند تا دولت پول مصارف شانرا بپردازد.
پغمانی

>>>   اکثر ما که در غرب میاییم و استرس مارا میگیرد اولین نشانی استریس با قبضیت اغاز میشود زیاد قبض هستیم اگر باور ندارید از نیلوفر رحمانی پرسان کنید
مراد علی

>>>   اداره حفاظت از محیط زیست را از چنگ مافیا بیرون کنید!
وزارت #مالیه و #لوی #سارنوالی در جریان قرار دارند که در اداره حفاظت از محیط زیست چی میگذرد؟
کسی است که از نواسه شاه سابق مصطفی ظاهر ریس آن اداره و غلام محمد ملکیار معین مسلکی آن اداره پرسش به عمل آورد؟
نهاد ها به استشاره ي معين مسلكي و أقارب معين جور ميشه و بنام آگهي دهي پولش كشيده شده و تقسيم ميشه.
در طي دوسال پسين بيشتر از يكصدو هشتادپروژه زيست محيطي در افغانستان از طرف این اداره تطبيق شده بنام هاي تسهيلات جهاني محيط زيست، كه بالغ به #ده #مليون #دالر ميشود.تا حال وزارت ماليه در جريان نيست! اگر است بفرمایند مردم را در جریان بگذارند.
این پول از طریق معینیت مسلکی و UNDP به مصرف رسیده است. تاحال ما نميدانيم كه در كجا و كدام ولايت بكار گرفته شده و هيچ پاسخگويي هم به حكومت ندارد. مستقيمآ از طرف اداره محيط زيست نظارت ميشود. و هيچ مرجع نظارتي هم و جود ندارد.
آيا مردم ولايت ها خبر اند كه پروژه در ولايت شان تطبيق شده و يا تنها ريس محيط زيست ولايت ها خبر دارند و معين مسلكي اداره؟
نهاد های مسوول لطفن به دزدی ها در اداره حفاظت از محیط زیست پایان دهید.
داکتر نسیم هاشمی

>>>   اول خوب خوش بودید که بروید شما از اول این فکر را میکردید فرهنگ امریکا با فرهنگ شما زمین و آسمان فرق دارد بگذار چند سال بگذر د فرزندان تا بزرگ شوند باز فرهنگ خارج را لمس خواهید کرد. شما را امریکا از افغانستان به عنواین مختلف به کشور خود برد مغز ها را هنوز هم از افغانستان کشیده میروند تا باشد افغانستان کشور بی سودانان و جاعلان باقی بماند.

>>>   نگارش فوق تاید است هم اکنون قیمت کرایه خانه خیلی بلند رفته کار مناسب دریافت نمیشود و مشکلات دیگر اوجود دارد

>>>   كراىه بلند خانه نبود كار مناسب بيمه موتر ليمه صحي و فرهنگ بيگانه اين ها مشكلاتي استن كه زنده گى را در امريكا مشكل ميسازد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است