امریکا با حمایت پاکستان به بقای تروریزم می رسد
اگر امریکا بخواهد پایگاه های تروریزم را در پاکستان ویران کند، به سقوط حکومت پاکستان منجر می شود و متحد استراتژیک خود را از دست می دهد. به همین دلیل است که هدف غایی امریکا نابودی تروریزم نبوده است 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۹    ۱۳۹۵/۹/۲۰ کد خبر: 125399 منبع: پرینت

با وجود اتهام پاکستان به حمایت از تروریزم هنوز این کشور نقش اول را در ایجاد ناامنی برای افغانستان بازی می کند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، محمد عارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه "فراخبر" در خصوص عملکرد امریکایی ها در جنگ افغانستان گفت:اگر امریکایی ها، پاکستان را مجبور کند که از حمایت تروریزم دست بردارد، پاکستان در دام چین سقوط می کند و در سیاست هایش به جای حمایت از امریکا به چین تمایل پیدا می کند ، به همین دلیل است که آنها در افغانستان تنها مدعی بودند که با تروریزم مبارزه می کنند و دیدیم که طالب را به شورشی تغییر نام دادند و با وجود 150 هزار نیرو نتوانستند تروریزم را در افغانستان ریشه کن کنند.

رحمانی می گوید: بازی منافقانه امریکا در افغانستان ادامه می یابد چرا که اگر امریکا بخواهد پایگاه های تروریزم را در پاکستان ویران کند، به سقوط حکومت پاکستان منجر می شود و متحد استراتژیک خود را از دست می دهد و به همین دلیل است که هدف غایی امریکا نابودی تروریزم نبوده و بارها گفته اند که طرف آنها گروه های شورشی است نه تروریزم.

وی در خصوص حمایت پاکستان از سوی کمیته تسلیحاتی سنای امریکا می گوید که با توجه به روحیه استقلال طلبی افغان ها اگر دولت احساس می کرد که طالب از میان رفته است به سادگی بخشی از خاک خود را در اختیار امریکایی ها نمی سپرد و حتی از تر س این موضوع امریکایی ها خود به طالبان کمک می کردند و حمایت پاکستان توسط کمیته تسلیحاتی امریکا هم به همین منظور است.

این نماینده در خصوص حمایت شدن پاکستان توسط سنای امریکا می گوید که این کمیته خودسرانه تصمیم نگرفته است و با توجه به تغییراتی که در امریکا و افغانستان امده است و نزدیکی افغانستان با چین و روسیه به دنبال این هستند که به عنوان پاور نیروهای جنگنده نیابتی درمنطقه عمل کنند و اشاره سیا به کمیته تسلیحاتی سنای امریکا به خاطر این است که هم اردو را تقویت کند و هم به همین بهانه حضور بیشتر در افغانستان داشته باشد.

در ظاهر و باطن قضیه روشن است که امریکا می داند که پروژه طالبان از کنترل امریکا بیرون می شود، رحمانی در اینباره اظهار کرد که سیا به دنبال این است که به ترامپ فشار بیاورد که یک بار دیگر حضور بیشتر در افغانستان داشته باشد اما اینبار برای سرکوب نیروهایی که زمانی به صورت غیر مستقیم مدیریتش با امریکا بوده است و اکنون از کنترلش خارج شده است. امریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که باید طالبان را شکست دهند و همانطور که روس ها امریکایی ها را در سوریه مجازات کردند، روس ها اینبار بوسیله طالبان و چین به عنوان رقیب امریکا، امریکا را در افغانستان مجازات می کنند.

امریکا به خاطر از میان بردن طالبان به دنبال حضور غیر متفعارف در افغانستان است و تحولاتی که در خاورمیانه رخ داده است دشمنان جدیدی برای امریکا بوجود آورده است، این نماینده مجلس معتقد است یک راه نجات برای امریکایی ها این است که به جای اینکه پای سربازان خود را به میدان باز کند و آزادی عمل بخواهد بر تقویت نیروهای امنیتی و تجهیز آنان وقت بگذارند اما چون در واقعیت به دنبال این نیستند آنها راه خود را می روند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی خود افغان ها به وطن خود خیانت میکنندنه امریکا قادر به ساختن این وطن است نه روسیه وچین ! مثلا امریکا ملیون ها دالر به ادارات نظامی کمک میکند مسئولین پول را اختلاس میکنند با کمپنی های تجارتی آنرا حیف ومیل میکنند ، یا اینکه ادارات که نام رسمی دارند درحقیقت مانند کمپنی های خصوصی تشکیل وپرسونل دارند مثلا اداره سابق بنام ریاست امنیت ملی بود که حالا به کمپنی خصوصی امنیتی پنجشیر وردک تبدیل شده که از هیچ چجیز آگاهی ندارد مثلا پاکستانی ها موتر مملو از مواد منفجره را زیر پای خود شان منفجر میکنند اینها حتی قادربه دفاع ازخود نیستند چگونه از مردم دفاع کنند، کلانترین هنر اینها سرقت اختطاف ودسیسه سازی برای انتقام گیری های شخصی است
ر

>>>   جنگ دیگر در افغانستان تمام شده ریس جمهورجدید ایالات‌متحده آمریکا طرفدارجنگ درافغانستان نیست جنگ افغانستان همگیش زیرسرجان کیری و اوباما ی.... بود
ان شاالله کم کم همهگی کسانیکه سلاح دارند وبرعلیه مردم میجنگند به صلح روی خواهد آورد وافغانستان آزاد
وآبادخواهدشد. م ی

>>>   پاکستان بنابر چند دلیل میتواند متحد خوبی برای آمریکا باشد:
1-ازلحاظ نظامی -یک کشور اتومی است نه تنها پاسخ گوی عکس العمل کشور های همسایه اش است بلکه به قدرت ای مانند روسیه و چین هم سر خم نمی کند .
2-از نظر اقتصادی- اقتصاد در حال رشد با داشتن جغرافیایی وسیع. از مدرک مبارزه با تروریست هم سالانه مقدار هنگفت پول بدست میآورد .
3-از لحاظ دینی - بستر مناسب برای بخش افراطیت در منطقه.
هر کشوری اگر بخواهد پاکستان را وسیله رسیدن به اهداف یا متحد خود به عنوان جاسوس منطقه انتخاب کند ضرر نمی کند .
افغانستان خود هدف است، هیچ وقت نمی تواند متحد برای کدام کشوی باشد.چون دولت افغانستان از پشتیبانی مردم برخودار نیست و مشروعیت نسبی دارد به این لحاظ متحد خوب شده نمی تواند .
احمدی ف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است