پدرام: جناب غنی جنگ افغانستان جهانی است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۵/۹/۲۰ کد خبر: 125370 منبع: پرینت

حل بحران های منطقه ای مساله ای است که برای تامین صلح و جنگ بسیار مهم است که در این زمینه حکومت افغانستان و دستگاه دیپلماسی افغانستان موفق نبوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، داکتر لطیف پدرام، عضو مجلس نمایندگان امروز شنبه 20 قوس 1395 در صحن علنی مجلس گفت: اشرف غنی اظهار کرده است که جنگ افغانستان، داخلی نیست بلکه جنگ نیروهای بین المللی جریان دارد. این اظهار نظر مهمی است و طبیعتاً باعث بحث های زیادی در محافل سیاسی افغانستان شده است.

وی افزود: لازم بود رییس جمهور توضیح می داد این جنگ جهانی بوسیله کی و چگونه در افغانستان پیش می رود و تکلیف ما به عنوان مردم و دولت در رابطه با این جنگ جهانی چیست.

پدرام گفت: بر خلاف تبلیغ هایی که دولت کرده است و گفته است که سیاست خارجی ما موفق بوده است، سیاست خارجی ما به هیچ عنوان موفق نبوده است. دولت هایی که از آن حمایت می کنند، کسانی هستند که این نظام را ساخته اند و باید از این نظام حمایت کنند اما یکی از مسایل خیلی مهم و دارای اولویت در مسایل منطقه ای و سیاست خارجی حل بحران های منطقه ای و مسایلی است که برای تامین صلح و جنگ بسیار مهم است که در این زمینه حکومت افغانستان و دستگاه دیپلماسی افغانستان موفق نبوده و نه تنها موفق نبوده بلکه بحران هایی را ایجاد کرده که بعدا ما شاهد پیامدهای آن خواهیم بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک ضرب المثل است که میګوید بګیرش که نګیرد این اغایی که هر کار دولت انتقاد میکند. و میګوید دولت را کسانی حمایت میکند که انها ساخته است. باید ګفت همین کسان را پدر بزرګوار تان ربانی دعوت کرد وبه بسیار اخلاص از ایشان پذیرایی کرد
وشما جناب هم از میخ یکی از همین کسان اینقدر چست و خیز میکنید در غیر ان شما و این مقام واین سخنان محال نخواهد بود. یک روز در افغانستان. شاید زنده ګی نکنید اګر واقعا خدمت میکنید از بدخشان شروع کنید بروید بدخشان از همان جا اغاز نماید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است