ایتلاف آمریکایی علیه مردم سوریه است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۳۹۵/۹/۲۰ کد خبر: 125360 منبع: پرینت

نماینده سوریه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه ایتلاف آمریکایی ضد داعش غیر قانونی است، این به اصطلاح ایتلاف را علیه مردم سوریه دانست.

«بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی از طرح پیشنهادی کانادا درباره اوضاع حلب و سوریه به شدت انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بشار الجعفری در سخنانی گفت: بازی با اسم سوریه به جایی نخواهد رسید و تمامی توافقنامه‌ها این مسأله را رد می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات هیأت کانادایی تمامیت ارضی سوریه را نشانه رفته است، گفت: اقدامات هیأت کانادایی به ما اثبات می‌کند که بین سخن و عمل درباره حاکمیت کشورها و احترام به تمامیت ارضی آن‌ها فاصله بسیاری وجود دارد.

بشار الجعفری افزود: دولت کانادا از روز اول تحت عنوان «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» عمل کرده است، ایتلافی که غیر قانونی است و حاکمیت سوریه را نقض و زیر ساخت‌های آن را نابوده کرده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل تأکید کرد: اقدامات و روند ایتلاف آمریکایی ثابت می‌کند که این ایتلاف، ایتلافی علیه مردم سوریه و نه علیه تروریست‌های داعش است.

وی همچنین گفت: مسیری که برخی کشورها در پیش گرفته‌اند خطر حقیقی برای هویت سازمان ملل و فعالیت‌هایش در برخورد با بحران‌های بین‌المللی است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است