قراردادی‌های خارجی در افغانستان معاف از مالیات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۵/۹/۱۹ کد خبر: 125333 منبع: پرینت

اکلیل حکیمی، در جلسه کابینه دولت به ریاست اشرف‌غنی موارد مورد اختلاف طرح مشترک وزارت مالیه، فرماندهی حمایت قاطع و آمریکا را مطرح کرد.
وی مالیات معاملات انتفاعی، مالیات بر درآمد، مالیات موضوعی کارکنان، درآمد، خدمات و مسکن، مالیات موضوعی حق بیمه، مالیات موضوعی مفاد سهم را از جمله موارد مورد اختلاف اعلام کرد.

حکیمی افزود: گروه کاری فنی متشکل از نمایندگان وزارت مالیه، سفارت آمریکا در کابل و ماموریت حمایت قاطع به صورت همه‌جانبه موارد مورد اختلاف را ارزیابی کرده و پیشنهادات مشخصی را به اعضای کابینه افغانستان ارایه کردند.

طرح مشترک وزارت مالیه افغانستان، فرماندهی حمایت قاطع و سفارت آمریکا شامل معافیت‌های مالیاتی قراردادی‌های (اصلی و فرعی) که براساس توافقنامه شماره 202 مورخ 28 می 2013 و موافقت‌نامه فنی و نظامی (MTA) مورخ 4 ژانویه 2002 است و براساس آن وزارت دارایی افغانستان موظف شد تا در انتقال پول از CSTCA به حساب واردات دولت از طریق بودجه ملی اقدام کند.

کابینه حکومت وحدت ملی افغانستان همچنین واگذاری 4.4 هکتار (22 جریب) زمین وابسته به ارتش این کشور را به سفارت آمریکا در کابل تصویب کرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خارجی ها باید از کمک های خویش به دولت افغانستان مالیه بدهند.
در جلسه ناتو در وارسا، سالانه کمک های سه ملیارد دالری به نیرو های امنیتی افغانستان وعده داده شده بود و در جلسه بروکسل سالانه کمک سه و نیم ملیارد دالری به بودجه عادی و انکشافی افغانستان وعده داده شده بود.
جمعأ سالانه هفت ملیارد دالر به افغانستان کمک میشود. اگر مالیه این کمک ها را بیست فیصد محاسبه کنیم، دولت های کمک کننده باید به وزارت مالیه افغانستان، غیر از کمک هایشان، سالانه یک ملیارد و چهار صد میلیون دالر دیگر، غرض مالیه کمک هایشان بدهند.
عین چیز در مورد خیرات شما به گدایگر ها نیز باید محاسبه شود.
اگر شما به یک گدایگر روی سرک ده افغانی خیرات میدهید، باید دو افغانی بابت خیرات خویش به گدایگر، به وزارت مالیه، مالیه بدهید.
اما کارمندان وزارت مالیه یا ازین قانون خبر ندارند و یا هم ضعف کاری دارند و فساد اداری دارند و در جمع آوری چنین مالیات ها غفلت میکنند.

>>>   دزدان داخلی که از ملیاردها افغانی مصارف برق "معاف" اند "تف باین وجدانها"، دزدهای خارجی و امریکاییها باید از پرداخت مالیه معاف باشند!!! (قلقله)!!! آخر ما "برق وارداتی" داریم!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است