مجازات فاسدان باید از مقام های بالا صورت گیرد
کسانیکه با جنگ سرو کار دارند می گویند یک دانه مرمی، سرنوشت یک کشور و تاریخ آن را تعیین می کند. در حالیکه بسیار مسخره است که در کشور ما هزار هزار مرمی دزدی می شود و به دشمنان سپرده می شود 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۴    ۱۳۹۵/۹/۱۸ کد خبر: 125330 منبع: پرینت

بزرگترین هزینه پرداز برای نظامی های افغانستان، یعنی آمریکا از فساد گسترده در ارتش نگران است. جان نیکلسون فرمانده کل نیروی خارجی در افغانستان، گفته است که فساد و ناکارایی در سطح ارتش، افغانستان را در سال آینده با آزمونی بسیار دشوار روبرو خواهد کرد. به باور این جنرال آمریکایی زمستان امسال فرصت خوبی است برای حکومت افغانستان تا به مهره های فاسد نظامی در ارتش رسیدگی کند. او حتی از احتمال بی ثباتی سیاسی در سال آینده هشدار داده است. اما در حال حاضر میزان فساد در ارتش چقدر است و آیا رهبری وزارت دفاع ملی اراده و یا توانی برای مبارزه با فساد در ارتش را دارد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، غلامحسین ناصری، عضو مجلس نمایندگان گفت: اساسا آنهایی که به آدرس وزارت دفاع، اظهار نگرانی کرده اند، بر مبنای دو مساله این نگرانی را ابراز کرده اند، یکی، فساد اداری و دیگری ضعف مدیریت که این دو مقوله و این دو موضوع باید از همدیگر تفکیک شوند.

وی در خصوص نوع فساد در ارتش بیان داشت: به عنوان مثال اگر در یک میدان جنگ پنجاه هزار مرمی ضرورت باشد، به نهادهای امنیتی گزارش داده می شود که پنجاه هزار مرمی به آنجا رسیده است. در صورتی که شاید در آنجا ده هزار را رسانده اند و باقی آن را به دشمنان فروخته اند. این خیانت بسیار خطر ناک است.

ناصری افزود: کسانی که با جنگ سرو کار دارند می گویند یک دانه مرمی سرنوشت یک کشور و تاریخ آن را تعیین می کند. در حالیکه بسیار مسخره است که در کشور ما هزار هزار مرمی دزدی می شود و به دشمنان سپرده می شود. بدون تردید این نوع فساد امروز به وجود نیامده است، بلکه میراثی است از دوران حکومت کرزی که تا بحال وجود دارد. این وضع بدین معنا است که همیشه مصلحت ها به جای واقعیت ها جابجا شده اند.

وی، فساد را میراث تلخ حکومت قبلی دانسته و بیان داشت: در حال حاضر اداره ای تحت نام اداره عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری به وجود آمد، امااین مرکز ناکام است چرا که به یکباره از یک دادستان شروع کرد که پنجاه هزار افغانی را بالا و پایین کرده بود. در حالیکه اگر واقعا می خواهد با فساد مبارزه کند باید از مقام های بالا شروع کند و با این پدیده شوم که افغانستانی ها را بدنام کرده و افغانستان را زمینگیر کرده است مبازه کند. پس این نهاد باید از مقام های بالای مفسدین آغاز کند. این مفسدین از زمان رییس جمهور کرزی وجود داشته اند که وی با آنها بر اساس مصلحت ها مبارزه نکرد و حالا نتایج شوم آن را می بینیم و امروز چیزی به نام فساد اداری، به عنوان میراثی تلخ و کشنده برای ما باقی مانده است.

نماینده مجلس از دیگر زمینه های فساد در اردو را چنین بیان کرد: متاسفانه واقعیت تلخ دیگر در افغانستان این است که ممکن است نهادی مانند وزارت دفاع بخواهد قوماندانی فاسد را برکنار کند اما افرادی دیگر هستند که از وی حمایت کرده و اجازه نمی دهد که این فرد فاسد برکنار شود. این روند معیوب در همه وزارت ها وجود دارد و این امر باعث ازیاد فساد و ریشه کن نشدن فساد می شود.

پس مشکل فساد اداری در افغانستان به فساد سیاسی برمی گردد.امروز سرمنشا تمام فسادها در افغانستان، فساد سیاسی است. منشا فساد هم در افغانستان به آن بالا و به آن راس برمی گردد. متاسفانه در نتیجه این فسادها هم، بیشترین قربانی ها را همین مردم داده اند. مردمی که بی گناه هستند و آسیب ها را متحمل می شوند. در حالیکه کسانی که فساد می کنند روزبروز پروار می شوند و مسافرت های خارجی می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   او مردم بر خیزید این ناموس فروشان ارگ از افغانستان مطلق دیوانه خانه جور کردن.

>>>   اول باید از وکلای کمیشن کار شروع شود چون منبع مشکلات و فساد همین ها هستند

>>>   فاسدان هیچ وقت فاسدان را مجازات نمیکنند!!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است