کسیکه بیش از حد از نژاد حرف می زند، نژاد ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۸    ۱۳۹۵/۹/۱۸ کد خبر: 125301 منبع: پرینت

حامد کرزی: «ما شیر هستیم، شیر! امریکا با ما مثل شیر معامله کند.»

اشرف غنی: "به بیشه‌ای که شیر زندگی می‌کند، بیخبر نیایید... می‌خوریم‌تان."

"اوسوالداشپنگلر"(1936 – 1880) فیلسوف و مورخ آلمانی می گوید: «کسی که بیش از حد از نژاد حرف می زند، نشانگر آن است که دیگر نژاد ندارد.»

حیوانِ به نام شیر را در میان حیوانات پادشاه جنگل نامیده اند که بر همه حیوانات دیگر شجاعت و غلبه دارد و زور درندگی اش بیشتر از همه است. مسلما رییس جمهور پیشین و امروز، جامعه افغانستان را نه، جنگل می بینند و نه، جنگل می پندارند. آنها خود و مردم افغانستان را از زوایه زورآوری و درندگی با شیر قیاس نمی کنند، بلکه منظورشان در این مقایسه و تمثیل و تصویر و تعریف، شجاعت شیر است که گویا آن ها و جامعه مورد حاکمیت آنها در افغانستان شجاعت همچو شیر دارند و مانند شیر، مقتدر و شجاع هستند. آیا واقعا چنین است؟

بدون شک، این تعریف و تصویر، یک تعریف و تصویر نادرست و غیر واقعی است. فقط یک عوامگرایی و عوام فریبی. درست، آنگونه که اوسوالداشپنگلر می گوید. یعنی حرف زدن و اصرار کردن بر یک چیز و یک ویژگی، حکایت از کمبود و نبود آن است.

اگر ما، شیر هستیم، آیا کسی دیده و شنیده است که شیر در امنیت و حفاظت خانه، معیشت و حیات خود وابسته و درمانده به کمک حیوانات دیگر باشد؟ ما چگونه شیر هستیم که دولت و سرزمین ما در فساد مالی، اداری و سیاسی، در قانون شکنی، در تولید مواد مخدر، در بد امنی و بی ثباتی، در فقر و گرسنگی، در بیسوادی، در درماندگی و وابستگی به کمک جهان، در نفاق و تفرقه قومی و اجتماعی و... در صدر کشورهای جهان قرار دارد؟

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعن همینطور است، که بیان نموده آید.

>>>   سلام نویسنده عزیز اگر واقعا به تاریخ گشور بصورت دقیق نگاه کنیم از همین کلمه شیر زدز و غیرت افغانی زیاد لاف وگزاف گفته شده است وبه همین کلمه همه خوش و افتخار میکنیم و همین نقطه شوق مارا پیداکردهاند که همه گشنه پر زور وبه همین حرف ها خوش ما میسازند. همه شیربودن وغیرت ما در سمت پرستی قوم پرستی و صد ها جنایت دیگر میباشد.دیگر اینکه اینقدر لاف وپتاق میزند ملامت نیست چرا که آدم کمزور همیش در جنگ با دوودشنام و کلنگک میکند

>>>   از هر ۲۰۰ انسان کره خاکی یکی به شکل مستقیم فرزند یا نوه چنگیزخان است آیا می دانستید از هر ۲۰ نفر یکی ژن مغول دارد.
بخصوص مناطق اسیای میانه وافغانستان وهیچ کس نمی تواند بگوید من نژاد خالصم .هر کس در این کشور صحبت از نژاد ونژاد برتر کرد اول باید اول برود یک ازمایش ژنتیک بگیرد.

>>>   ما شیر هستیم اما متاسفانه از دست شغال های همیشه به شیر ها خیانت شده شاهد هستیم که یکی ما را به روس فروخت و دیگرش به چهل کشور. غلامرضا .

>>>   مردمان مادرطول تاریخ انسان شجاع بودنداما حال کشوردرحال جنگ جهانی ومقابله باکشورهای جهاد زورزیاتی است . منتظراندکه درنده های بیرونی بواسطه درندگان درونی همدبگر راختم کنند بانیروی آخری حرف شجاعت زده خواهدشد .
وطندار

>>>   از نگاه دینی و ایدیالستی،نژاد همه شما به حضرت آدم میرسد،که از نگاه علمی ثابت نشده است.
اما از نگاه علوم طبیعی و ریالستی و زیست شناسی و تیوری تکامل و جنیتیک و فوسیل شناسی که همه پایه های علمی و تجربی دارند و ثابت شده اند،نسل شما به میمون ها و بوزینه ها و گوریلا ها میرسد،که نود و هفت فیصد با آنها از نگاه جنیتیکی قرابت دارید.
قرابت شما با گیاهان از نگاه جنیتیکی پنجاه فیصد میباشد.

>>>   آن غیرت افغانی را که زمانی ابر قدرت ها را به زانو درآورد، بعضی ها در ایران، بعضی ها در پاکستان و بعضی هم در غرب گذاشتند و با دستان خالی و بدون غیرت به کشور بازگشتند. برای این نسل غیرت افغانی یک کلمۀ بی معناست که از آن چیزی نمی دانند.

>>>   غیرت افغانی ات هم جز لاف پتاق، خود را پندادن بیجا، و وحشی گری چیزی دیگری نبوده۰
واقعیت هم آن است که سکندر مقدونی درینجا حکومت کرد، مغول ششصد سال حکومت کرد، انگلیس یک قرن این ساحه را مستقیم و غیر مستقیم کنترول کرد، روس حدود دو دهه حاکم مستقیم بود، و حالا خرچ پیراهن تنبان رئیس جمهور و امیر طالبان ات را امریکا و پاکستان میدهند۰
زیاد لاف نزن۰ کدام غیرت افغانی؟؟؟ برو مثل بقیه دنیا انسان شو و از این جالهت و غولگری غیرت افغانی بگذر۰

>>>   اگر عادلانه قضاوت کنی، با وجود سلطۀ طولانی هریک از این ابرقدرت ها بر وطن عزیز ما، شکست آنها نیز برای اولین بار از افغانستان آغاز شد و به تمام مناطق تحت سلطۀ آنها سرایت کرد، تا بلاخره تمام امپراطوری های آنها از بین رفت. از سکندر مقدونی گرفته تا مغول، انگلیس و روس.
اینکه فعلا، خرچ پیراهن و تنبان ع/غ را امریکا میدهد، حاصل کار همین نسل بی غیرتان است.
اما با همه نباید فراموش کرد، که در تاریخ بشریت این اولین بار است که 42 کشور امپریالیستی بالای یک کشور کوچک بی همه چیز هجوم بیاورد.

>>>   غیرت افغانی ات هم جز لاف پتاق، خود را پندادن بیجا، و وحشی گری چیزی دیگری نبوده۰
واقعیت هم آن است که سکندر مقدونی درینجا حکومت کرد، مغول ششصد سال حکومت کرد، انگلیس یک قرن این ساحه را مستقیم و غیر مستقیم کنترول کرد، روس حدود دو دهه حاکم مستقیم بود، و حالا خرچ پیراهن تنبان رئیس جمهور و امیر طالبان ات را امریکا و پاکستان میدهند۰
.... لاف ... کدام غیرت افغانی؟؟؟ برو مثل بقیه دنیا انسان شو و از این جالهت و غولگری غیرت افغانی بگذر۰

>>>   بيش تر از سي سال از عمر م گذشت كه حتي سه سال هم يادم نمي ايد كه در اين وطن ارامى بوده باشد ما بيزاريم از اين غيرت افغاني ما عقلانيت ميخواهيم وحدت ميخواهيم صلح ميخواهيم اگه ايهمه بد بختي از دست غيرت افغاني ما باشد....ت به اين غيرت خانه خراب كن

>>>   زدم تِه آن غیرت اوغانی ات۰ من انسانیت را بر اوغانیت ترجیح داده ام۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است